Gå til innhold

Hvor er katten deres om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest Utepusen
Skrevet

Det gjorde min kattemor også....Og da ungene var 14 dager kom hun plutselig ikke tilbake, og vi har ikke sett henne siden. Det førte til at jeg måtte oppfostre 5 unger med flaske/hjemmelaget melk, og ikke klarte å gi fra meg ungene. Og derfor her jeg i dag 5 katter som er 9 år gamle :-)

Men jeg kunne ikke unnvært en eneste en av dem:-)

Auda, det var jo en skrell!

Her er ungene straks klare for å bli gitt bort, og alle har en god familie å gå til. Og om få uker skal kattemor til dyrlegen for revaksinering og sterilisering. Dette var vårt siste kull, og selv om de er helskjønne er det veldig greit at de snart drar.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

25

• Katt-ja

5

• candyqueen_83

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lengre oppe her skriver jeg at kattene mine står klare ved utgangsdøra når vi begynner å slukke lysene på kvelden ;)

Jeg er glad vi har slike katter, for tissekasse orker jeg bare ikke å ha i huset :-/ Glemmer ikke når den forrige katten vår fikk seks kattunger og både kattemor og seks unger brukte tissekassa i gangen *urk*

Det må du nok tåle hvis det er det som skal til. Dyr er dyr, med lukt, noen ganger......

Gjest Utepusen
Skrevet

Jeg vil ikke at katter skal være ute i regn/kulde, uten at de selv viser TYDELIG at det er det de foretrekker. Basta bom :-) Katter skal ha det godt hos meg.

Ja, katter skal ha det godt, men man former dyrene mye ved å gjøre ulike ting, så vil du ha innepus får du det, men vil du ha utepus får du til det også. Uten å være slem. Og uten at katten har det vondt.

Skrevet

Auda, det var jo en skrell!

Her er ungene straks klare for å bli gitt bort, og alle har en god familie å gå til. Og om få uker skal kattemor til dyrlegen for revaksinering og sterilisering. Dette var vårt siste kull, og selv om de er helskjønne er det veldig greit at de snart drar.

Ok:-) Men det blir noe annet når situasjonen er slik som i mitt tilfelle:-)

Skrevet

Ja, katter skal ha det godt, men man former dyrene mye ved å gjøre ulike ting, så vil du ha innepus får du det, men vil du ha utepus får du til det også. Uten å være slem. Og uten at katten har det vondt.

Mine 5 morløse kattunger ble innekatter. Fordi jeg bor ved siden av en togskinne bl.a....på en nedlagt togstasjon. Har aldri orket tanken på å finne en av "mine unger" delt i 2 på togskinna. Egoisme? Muligens.

Gjest Utepusen
Skrevet

Ok:-) Men det blir noe annet når situasjonen er slik som i mitt tilfelle:-)

Ja, de ukene der hørtes litt spesielle ut.

Jeg hadde nok ikke blitt sittende igjen med så mange katter, jeg da, er nok litt mer kynisk enn som så. Heldigvis har det vært svært enkelt å få gitt bort kattungene denne gangen også, og jeg tror at gamlekatten også gleder seg litt til det blir som før her. :-)

Gjest Utepusen
Skrevet

Mine 5 morløse kattunger ble innekatter. Fordi jeg bor ved siden av en togskinne bl.a....på en nedlagt togstasjon. Har aldri orket tanken på å finne en av "mine unger" delt i 2 på togskinna. Egoisme? Muligens.

Noen ville nok si at det er egoisme å ha katt overhode ved ei togskinne, men du har jo tatt ditt valg og konsekvensen av det. De lider neppe, kattene dine, hvis de ikke overhode vet hva utelivet innebærer.

Jeg hadde ikke valgt slik, hadde ikke fiksa å ha katt ved en trafikert vei heller jeg da... Nettopp fordi som du sier.

Kjørte på en katt en gang, det var helt grusomt, brukte nesten 3 timer på å gå rundt i nabolaget og lete etter eieren. Det var helt forferdig!!!!

Skrevet

Ja, de ukene der hørtes litt spesielle ut.

Jeg hadde nok ikke blitt sittende igjen med så mange katter, jeg da, er nok litt mer kynisk enn som så. Heldigvis har det vært svært enkelt å få gitt bort kattungene denne gangen også, og jeg tror at gamlekatten også gleder seg litt til det blir som før her. :-)

Ja, det er jo naturlig at mor og barn skilles tidlig i dyreverdenen:-) Det blir litt annerledes når mor er borte, og en menneskemamma overtar :-)

Skrevet

Noen ville nok si at det er egoisme å ha katt overhode ved ei togskinne, men du har jo tatt ditt valg og konsekvensen av det. De lider neppe, kattene dine, hvis de ikke overhode vet hva utelivet innebærer.

Jeg hadde ikke valgt slik, hadde ikke fiksa å ha katt ved en trafikert vei heller jeg da... Nettopp fordi som du sier.

Kjørte på en katt en gang, det var helt grusomt, brukte nesten 3 timer på å gå rundt i nabolaget og lete etter eieren. Det var helt forferdig!!!!

Mitt valg ovefor disse kattene var et katteliv eller et veldig kort liv. Jeg er uendelig glad for at jeg tok vare på dem, og ga dem et liv, selv om det kanskje ikke er optimalt. Jeg hadde en katt her som døde etter et halvt år...på togskinna. Og jeg fant henne delt i to...Men jeg hadde også en voksen hankatt som levde ute her fra han var 5- til han var 15. Så det er forskjell på katter.

Ingen kan elske kattene min mer enn jeg gjør, og det er jo i hvert fall en slags trøst:-)

Skrevet

Det må du nok tåle hvis det er det som skal til. Dyr er dyr, med lukt, noen ganger......

Jepp, og derfor hadde det vært uaktuelt med innekatter for oss. Er glad de liker å være ute. Nå står begge to og tripper ved siden av meg her.. Lurer visst på om vi ikke har tenkt å legge oss snart ;-)

Skrevet

Jepp, og derfor hadde det vært uaktuelt med innekatter for oss. Er glad de liker å være ute. Nå står begge to og tripper ved siden av meg her.. Lurer visst på om vi ikke har tenkt å legge oss snart ;-)

LOL:-) De kattene de kattene:-) Men man blir så utrolig glad i dem da....:-)

Skrevet

LOL:-) De kattene de kattene:-) Men man blir så utrolig glad i dem da....:-)

Det er sant :) Er glad vi har to, for det er først da jeg ser hvor ulik personlighet de har. Den ene er som en baby. Elsker å snuse i halsgropa vår og ligger alltid klar oppå dyna når tolvåringen legger seg. Da legger hun seg i armkroken og sover der ;)

Den langhåra synes slikt blir for varmt, så hun vil ligge i fanget og gå ned på gulvet når det blir for varmt :)

Begge elsker kattemelk og når jeg bruker tegnet for "melk" løper de til kjølerommet og stiller seg opp - venter på at melkeskåla skal settes på gulvet.

Skrevet

Ekkelt med hunder i senga og?

Kommer an på hvor bikkja har vært og hvor mye muselikrester den har på tunga ...;-)

Skrevet

Det er sant :) Er glad vi har to, for det er først da jeg ser hvor ulik personlighet de har. Den ene er som en baby. Elsker å snuse i halsgropa vår og ligger alltid klar oppå dyna når tolvåringen legger seg. Da legger hun seg i armkroken og sover der ;)

Den langhåra synes slikt blir for varmt, så hun vil ligge i fanget og gå ned på gulvet når det blir for varmt :)

Begge elsker kattemelk og når jeg bruker tegnet for "melk" løper de til kjølerommet og stiller seg opp - venter på at melkeskåla skal settes på gulvet.

He..he.....:-) Ja, det vet hva de vil :-)

Skrevet

Her vi bor nå, er det greit for kattene å være ute om natten. Så de velger i grunnen selv, ei ligger alltid på kjøkkenet, en er alltid ute, en ligger i sofaen, så kommer han snikende inn til oss utover natten. Også har vi ei som ligger i underetasjen på klatrestativet, men hun kommer også gjerne inn i sengen. :0)

Kattesand vil jeg ikke ha inne.

Skrevet

I sommerhalvåret er vår katt ute hele natten. Det hender vi "ber" ham om å gå ut, for ellers vil han vekke oss for å komme ut midt på natten. Men i den kalde mørke årstiden er han mest inne... Han får ligge i sengen hvis han vil. Han tror han er sjef i huset (og det stemmer vel ganske bra også :-D)

Vi har kasse med sand inne, for sikkerhets skyld. Han bruker den ikke mye, men det hender jo han trenger å bruke den mens vi er på jobb hele dagen; noen ganger om natten også.

Skrevet

Det varierer veldig. Vanligvis sover vi med et kjellervindu åpent i sommerhalvåret så katta kan komme seg ut og inn som den vil. Den har fast plass på et pledd på sofaen, og kattedo i gangen mens jeg er på jobb.

Gjest katzenjammer
Skrevet

Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv.

Streng hilsen fra

Hva er verre med å være ut hele natten enn å være ute hele dagen mens man er på jobb?

Eller mener du at katten skal være inne hele natten og inne hele dagen?

Det er vel ikke akkurat mindre dyreplageri å aldri slippe katta ut...

Skrevet

Hva er verre med å være ut hele natten enn å være ute hele dagen mens man er på jobb?

Eller mener du at katten skal være inne hele natten og inne hele dagen?

Det er vel ikke akkurat mindre dyreplageri å aldri slippe katta ut...

''Venn katten til å komme inn om kvelden - det er om natten katten er mest utsatt for ulykker og slåsskamper.''

http://www.kattensvern.no/innhold/nykatteeier.html

Skrevet

Kommer an på hvor bikkja har vært og hvor mye muselikrester den har på tunga ...;-)

Hehe.. Heldigvis ikke mye muselik på min tror jeg ;O) Må være "hundemus" da i såfall. Haha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...