Gå til innhold

Hvor er katten deres om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.. Heldigvis ikke mye muselik på min tror jeg ;O) Må være "hundemus" da i såfall. Haha :o)

Hvis du har tispe, kan vi vel regne det som 100% sikkert:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

25

• Katt-ja

5

• candyqueen_83

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du har tispe, kan vi vel regne det som 100% sikkert:-)

Nei, hannhund, men han liker hundemus han også. :o) Men det blir ikke noe hver dag. Hehe

Skrevet

Jeg vil ikke at katter skal være ute i regn/kulde, uten at de selv viser TYDELIG at det er det de foretrekker. Basta bom :-) Katter skal ha det godt hos meg.

7-åringen min sier hun ikke trenger å lese værmeldingen i avisa om morgenen. Hun bare kjenner på katten, og hvis pelsen hans er våt når han kommer inn er det regnvær...

Skrevet

7-åringen min sier hun ikke trenger å lese værmeldingen i avisa om morgenen. Hun bare kjenner på katten, og hvis pelsen hans er våt når han kommer inn er det regnvær...

Haha :o)

Skrevet

Katten sover ikke på soverommet vårt i alle fall :). Vi har montert katteluke i verandadøra, så hun kan gå inn og ut som hun vil. Det fungerer kjempefint. Vi har tissekasse i gangen, men det er sjelden den blir brukt.

Skrevet

OK:-) Interessant observasjon fra 7-åringen :-)

Skrevet

I sommerhalvåret er den stort sett ute fordi det er det den vil. Når høsten,regnet og kulden kommer sigende da benker den seg til inne når kvelden kommer. Da får den gå fritt i hele huset om natta (den er 13 år). Vi har hatt kasse inne i 10 år,som den har brukt sjelden eller aldri. Til slutt kasta vi den da den egentlig bare var til irritasjon for oss andre. Men det skjer ingen "uhell " inne så da er det greitt.

Skrevet

Kattene våre har alltid vært inne om natten - og ofte i sengen vår - og de har kasse inne. Om dagen er de ute eller inne som de selv vil,

Skrevet

Kattene våre har alltid vært inne om natten - og ofte i sengen vår - og de har kasse inne. Om dagen er de ute eller inne som de selv vil,

Det ideelle er jo at de kan være ute når de vil, og inne når de vil. Ingen tvil om det. Da har man igjen den tiden som man ikke kan stille denne servicen til disposisjon for dem - som er natten og dagen når man eventuelt er på jobb. Det er mer greit for meg at de er utestengt om dagen enn om natten. Min erfaring er at de fleste katter faktisk liker å være inne om natten, for å sove, slik som oss :-)

Skrevet

Vi har delt omsorg for en katt:-) Når den bor "hjemme" har den katteluke og går ut og inn som den vil. Når den bor hos oss, sover den inne om natten. Som regel sover den da i sengen til sønnen vår, vårt soverom får den ikke komme inn på hverken om dagen eller om natten.

Skrevet

Det ideelle er jo at de kan være ute når de vil, og inne når de vil. Ingen tvil om det. Da har man igjen den tiden som man ikke kan stille denne servicen til disposisjon for dem - som er natten og dagen når man eventuelt er på jobb. Det er mer greit for meg at de er utestengt om dagen enn om natten. Min erfaring er at de fleste katter faktisk liker å være inne om natten, for å sove, slik som oss :-)

Ja, mine katter har trivdes inne om natten - det er det liten tvil om :) Men vi snakker da selvsagt om kastrerte/steriliserte katter.

Skrevet

Ja, mine katter har trivdes inne om natten - det er det liten tvil om :) Men vi snakker da selvsagt om kastrerte/steriliserte katter.

''Men vi snakker da selvsagt om kastrerte/steriliserte katter.''

Ja, det gjør vi selvsagt :-)

Skrevet

Katter regnes jo opprinnelig som nattdyr. Det er en av grunnene til at de har de øynene de har osv.. Men jeg ser ikke bort ifra at katter som blir vant til å taes inn om natta gjerne får noenlunde lik døgnrytme som menneskene de bor sammen med? Kattene mine

Skrevet

Katter regnes jo opprinnelig som nattdyr. Det er en av grunnene til at de har de øynene de har osv.. Men jeg ser ikke bort ifra at katter som blir vant til å taes inn om natta gjerne får noenlunde lik døgnrytme som menneskene de bor sammen med? Kattene mine

Jeg _tar_ ikke katten inn - jeg åpner døren og roper på den når jeg legger meg - og den piler villig inn...

Skrevet

Det er mange myter forbundet med katter. Min klare erfaring er at de trives ute så lenge det er lyst, varmt og fint vær, men kulde, mørke og regn...nei takk:-)

Skrevet

Jeg _tar_ ikke katten inn - jeg åpner døren og roper på den når jeg legger meg - og den piler villig inn...

Slik har det vært her også :-)

Skrevet

Det er mange myter forbundet med katter. Min klare erfaring er at de trives ute så lenge det er lyst, varmt og fint vær, men kulde, mørke og regn...nei takk:-)

De er jo ikke dumme :-)

Skrevet

De er jo ikke dumme :-)

Nei, langt i fra :-) De vet veldig godt hva de vil/liker og ikke vil/ikke liker :-)

Skrevet

Først: Jeg skrev "kattene mine" på slutten av innlegget mitt, men hvor det kom fra aner jeg ikke ;) *trøtt*

Ingen av mine katter liker altfor mange kuldegrader, men den langhåra elsker snø og vil helst være ute opptil rundt 5 minusgrader. Den korthåra er ikke fullt så glad i dette selv om også hun alltid står klar ved døra når det er leggetid for oss tobeinte i huset ;) Den langhåra er også glad i regnvær og elsker å rulle rundt i sølepytter..... Hun heter Kattja, men jeg tar alltid meg selv i å tenke at hun heller burde hett "RuskeSara" ;)

Skrevet

Først: Jeg skrev "kattene mine" på slutten av innlegget mitt, men hvor det kom fra aner jeg ikke ;) *trøtt*

Ingen av mine katter liker altfor mange kuldegrader, men den langhåra elsker snø og vil helst være ute opptil rundt 5 minusgrader. Den korthåra er ikke fullt så glad i dette selv om også hun alltid står klar ved døra når det er leggetid for oss tobeinte i huset ;) Den langhåra er også glad i regnvær og elsker å rulle rundt i sølepytter..... Hun heter Kattja, men jeg tar alltid meg selv i å tenke at hun heller burde hett "RuskeSara" ;)

En katt som ruller seg i sølepytter?? Det var da som bare :-)

Og så min navnesøster, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...