Gå til innhold

Hvor er katten deres om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: Jeg skrev "kattene mine" på slutten av innlegget mitt, men hvor det kom fra aner jeg ikke ;) *trøtt*

Ingen av mine katter liker altfor mange kuldegrader, men den langhåra elsker snø og vil helst være ute opptil rundt 5 minusgrader. Den korthåra er ikke fullt så glad i dette selv om også hun alltid står klar ved døra når det er leggetid for oss tobeinte i huset ;) Den langhåra er også glad i regnvær og elsker å rulle rundt i sølepytter..... Hun heter Kattja, men jeg tar alltid meg selv i å tenke at hun heller burde hett "RuskeSara" ;)

De er tydeligvis forskjellige . Men det er et faktum at de ikke liker kulde og regn- de aller fleste av dem. Husker min nå avdøde gamlepus, pleide å stå i dørsprekken og riste på poten når det var kaldt ute. For deretter å gå inn igjen :-)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

25

• Katt-ja

5

• candyqueen_83

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En katt som ruller seg i sølepytter?? Det var da som bare :-)

Og så min navnesøster, da...

Hehe, ja, hun er en liten raring ;)

Veldig festlig når hun kommer inn i huset etter å ha vært på nattlig raid i storm og regnvær........

Skrevet

De er tydeligvis forskjellige . Men det er et faktum at de ikke liker kulde og regn- de aller fleste av dem. Husker min nå avdøde gamlepus, pleide å stå i dørsprekken og riste på poten når det var kaldt ute. For deretter å gå inn igjen :-)

Det gjorde også min barndoms katt - og den andre katten vår ;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er mange myter forbundet med katter. Min klare erfaring er at de trives ute så lenge det er lyst, varmt og fint vær, men kulde, mørke og regn...nei takk:-)

Min klare erfaring er at kattene vil ut om kvelden, nesten uansett vær. Det har stemt for alle de kattene jeg har hatt. De går til døra og mjauer når de vil ut. Bortsett fra hvis det er "skybrudd". Da kan det hende de har snudd i døra og gått inn igjen. Pusen jeg har nå er typisk utekatt. Han er mer ute enn inne. Det er ikke fordi han ikke har det bra men fordi han trives best ute.

Gjest majas mamma
Skrevet

Ja, mine katter har trivdes inne om natten - det er det liten tvil om :) Men vi snakker da selvsagt om kastrerte/steriliserte katter.

Min kastrerte ( og id-merkede) hannkatt vil helst være ute, uansett vær.

Skrevet

OK:-) Interessant observasjon fra 7-åringen :-)

Han har som sagt katteluke altså, så om han er våt er det av egen fri vilje ;-)

Skrevet

7-åringen min sier hun ikke trenger å lese værmeldingen i avisa om morgenen. Hun bare kjenner på katten, og hvis pelsen hans er våt når han kommer inn er det regnvær...

*S*

Minner meg om en "værvarsler" jeg så en gang som besto av en snor festet til en planke, og med følgende retningslinjer for hvordan snora kunne vise været:

- snor våt = regn

- snor hvit = snø

- snor borte = orkan

osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...