Gjest Elextra Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg er visst det, full pott (med litt kvalifisert tipping): http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=279 0 Siter
Gjest klopp Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Overhodet ikke. 2 av 9, og det var vel ikke engang kvalifisert gjetning. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Pas mal Kremt ;O) Jeg kan ikke en døyt fransk ;O) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Kremt ;O) Jeg kan ikke en døyt fransk ;O) Pas mal = ikke verst 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Pas mal = ikke verst Takk ;O) Da får jeg lære meg de ordene. Hehe ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Fikk 6 av 9 - ikek fornøyd :-( Har forresten vært på en 3 timers guidet tur på kirkegården Père Lachaise! En merksnodig opplevelse! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Fikk 6 av 9 - ikek fornøyd :-( Har forresten vært på en 3 timers guidet tur på kirkegården Père Lachaise! En merksnodig opplevelse! Har vært mye i Paris, men der har jeg faktisk ikke vært! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Har vært mye i Paris, men der har jeg faktisk ikke vært! Jeg var med på en knalltur til Paris da jeg var 17 år, sammen med ca 90 ungdommer fra hele Europa. Vi var i Paris i 10 dager tror jeg, og fikk utrolig mye bra guiding, og hadde det knallgøy sammen. Akkurat seansen på kirkegården fenget de fleste fra midt-Europa og sørover, mens vi fra Norden var nesten rystet over å bruke så mye tid på å se på graver! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg var med på en knalltur til Paris da jeg var 17 år, sammen med ca 90 ungdommer fra hele Europa. Vi var i Paris i 10 dager tror jeg, og fikk utrolig mye bra guiding, og hadde det knallgøy sammen. Akkurat seansen på kirkegården fenget de fleste fra midt-Europa og sørover, mens vi fra Norden var nesten rystet over å bruke så mye tid på å se på graver! Har hatt glede av andre gravlunder (sic!), blant annet den jødiske gravlunden i Praha, som var en opplevelse. Særlig fordi jeg like før hadde lest om flere som var gravlagt der. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Har hatt glede av andre gravlunder (sic!), blant annet den jødiske gravlunden i Praha, som var en opplevelse. Særlig fordi jeg like før hadde lest om flere som var gravlagt der. Jeg syntes det var helt bissart (skrives det sånn tro?) å gå rundt å ha en kirkegård som en publikumsgreie. Jeg liker meg på kirkegårder, ogn synes freden og roen der er nydelig - så det opphausete og kommersielle jeg opplevde i Paris falt ikke i min smak. Hva betyr egentlig sic!? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg syntes det var helt bissart (skrives det sånn tro?) å gå rundt å ha en kirkegård som en publikumsgreie. Jeg liker meg på kirkegårder, ogn synes freden og roen der er nydelig - så det opphausete og kommersielle jeg opplevde i Paris falt ikke i min smak. Hva betyr egentlig sic!? ''Hva betyr egentlig sic!?'' Sykt? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 ''Hva betyr egentlig sic!?'' Sykt? Nei - det latin, og betyr noe helt annet, men jeg husker det ikke, og orker ikke google det. Må i seng. Natta! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Nei - det latin, og betyr noe helt annet, men jeg husker det ikke, og orker ikke google det. Må i seng. Natta! http://no.wikipedia.org/wiki/Sic Visste jeg faktisk ikke. Syns det var litt snålt at du ikke skjønte hva det betydde. Lol ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Nei - det latin, og betyr noe helt annet, men jeg husker det ikke, og orker ikke google det. Må i seng. Natta! Men jeg kan ikke helt se poenget med den latinske versjonen her. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Sic Visste jeg faktisk ikke. Syns det var litt snålt at du ikke skjønte hva det betydde. Lol ) Interessant! Men da brukte Elextra det på gal måte, ikke sant? Det hadde ingenting med stavemåte, men heller at det var en merkelig opplevelse hun beskev. Er du enig? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Men jeg kan ikke helt se poenget med den latinske versjonen her. He - he - her svarer vi i kryss :-) Du og jeg er enige i alle fall! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Interessant! Men da brukte Elextra det på gal måte, ikke sant? Det hadde ingenting med stavemåte, men heller at det var en merkelig opplevelse hun beskev. Er du enig? Når jeg leser det på wikipedia er jeg enig at det blir på feil måte. Men fra før tolket jeg det kun som at hun synes det var en merkelig opplevelse. Men hun hadde med utropstegn da, det har man vel ikke på latin. Rart hvordan slike ting kan tolkes på så forskjellige måter ) 0 Siter
morsan Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg digger Frankrike, men måtte nøye meg med 7 av 9 her - bommet på spørsmålet om underverkene, samt det om hvilket nummer i rekka republikken har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.