Gå til innhold

Er du frankofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overhodet ikke. 2 av 9, og det var vel ikke engang kvalifisert gjetning.

Skrevet

Pas mal ;)

Kremt ;O) Jeg kan ikke en døyt fransk ;O)

Skrevet

Kremt ;O) Jeg kan ikke en døyt fransk ;O)

Pas mal = ikke verst :D

Skrevet

Pas mal = ikke verst :D

Takk ;O) Da får jeg lære meg de ordene. Hehe :o)

Skrevet

Fikk 6 av 9 - ikek fornøyd :-(

Har forresten vært på en 3 timers guidet tur på kirkegården Père Lachaise! En merksnodig opplevelse!

Skrevet

Fikk 6 av 9 - ikek fornøyd :-(

Har forresten vært på en 3 timers guidet tur på kirkegården Père Lachaise! En merksnodig opplevelse!

Har vært mye i Paris, men der har jeg faktisk ikke vært!

Skrevet

Har vært mye i Paris, men der har jeg faktisk ikke vært!

Jeg var med på en knalltur til Paris da jeg var 17 år, sammen med ca 90 ungdommer fra hele Europa. Vi var i Paris i 10 dager tror jeg, og fikk utrolig mye bra guiding, og hadde det knallgøy sammen.

Akkurat seansen på kirkegården fenget de fleste fra midt-Europa og sørover, mens vi fra Norden var nesten rystet over å bruke så mye tid på å se på graver!

Skrevet

Jeg var med på en knalltur til Paris da jeg var 17 år, sammen med ca 90 ungdommer fra hele Europa. Vi var i Paris i 10 dager tror jeg, og fikk utrolig mye bra guiding, og hadde det knallgøy sammen.

Akkurat seansen på kirkegården fenget de fleste fra midt-Europa og sørover, mens vi fra Norden var nesten rystet over å bruke så mye tid på å se på graver!

Har hatt glede av andre gravlunder (sic!), blant annet den jødiske gravlunden i Praha, som var en opplevelse. Særlig fordi jeg like før hadde lest om flere som var gravlagt der.

Skrevet

Har hatt glede av andre gravlunder (sic!), blant annet den jødiske gravlunden i Praha, som var en opplevelse. Særlig fordi jeg like før hadde lest om flere som var gravlagt der.

Jeg syntes det var helt bissart (skrives det sånn tro?) å gå rundt å ha en kirkegård som en publikumsgreie.

Jeg liker meg på kirkegårder, ogn synes freden og roen der er nydelig - så det opphausete og kommersielle jeg opplevde i Paris falt ikke i min smak.

Hva betyr egentlig sic!?

Skrevet

Jeg syntes det var helt bissart (skrives det sånn tro?) å gå rundt å ha en kirkegård som en publikumsgreie.

Jeg liker meg på kirkegårder, ogn synes freden og roen der er nydelig - så det opphausete og kommersielle jeg opplevde i Paris falt ikke i min smak.

Hva betyr egentlig sic!?

''Hva betyr egentlig sic!?''

Sykt?

Skrevet

''Hva betyr egentlig sic!?''

Sykt?

Nei - det latin, og betyr noe helt annet, men jeg husker det ikke, og orker ikke google det.

Må i seng. Natta!

Skrevet

Nei - det latin, og betyr noe helt annet, men jeg husker det ikke, og orker ikke google det.

Må i seng. Natta!

http://no.wikipedia.org/wiki/Sic

Visste jeg faktisk ikke. Syns det var litt snålt at du ikke skjønte hva det betydde. Lol :o)

Skrevet

Må i seng. Natta!

Men jeg kan ikke helt se poenget med den latinske versjonen her.

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Sic

Visste jeg faktisk ikke. Syns det var litt snålt at du ikke skjønte hva det betydde. Lol :o)

Interessant!

Men da brukte Elextra det på gal måte, ikke sant? Det hadde ingenting med stavemåte, men heller at det var en merkelig opplevelse hun beskev.

Er du enig?

Skrevet

Men jeg kan ikke helt se poenget med den latinske versjonen her.

He - he - her svarer vi i kryss :-)

Du og jeg er enige i alle fall!

Skrevet

Interessant!

Men da brukte Elextra det på gal måte, ikke sant? Det hadde ingenting med stavemåte, men heller at det var en merkelig opplevelse hun beskev.

Er du enig?

Når jeg leser det på wikipedia er jeg enig at det blir på feil måte. Men fra før tolket jeg det kun som at hun synes det var en merkelig opplevelse. Men hun hadde med utropstegn da, det har man vel ikke på latin. Rart hvordan slike ting kan tolkes på så forskjellige måter :o)

Skrevet

Jeg digger Frankrike, men måtte nøye meg med 7 av 9 her - bommet på spørsmålet om underverkene, samt det om hvilket nummer i rekka republikken har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...