Gå til innhold

Er du frankofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kremt ;O) Jeg kan ikke en døyt fransk ;O)

''Jeg kan ikke en døyt fransk ;O)''

Jeg skjønner nå hvorfor du ligner på høybråten ettersom du glatt innrømmer mangelnde franskkunnskaper generelt, og ikke kommer med standardfrasen "jeg kan alt på fransk unntatt språket";-)

Skrevet

Jeg syntes det var helt bissart (skrives det sånn tro?) å gå rundt å ha en kirkegård som en publikumsgreie.

Jeg liker meg på kirkegårder, ogn synes freden og roen der er nydelig - så det opphausete og kommersielle jeg opplevde i Paris falt ikke i min smak.

Hva betyr egentlig sic!?

''Hva betyr egentlig sic!?''

http://no.wikipedia.org/wiki/Sic

Jeg brukte det her i betydningen ''Sic kan også brukes ironisk, for å henlede leserens oppmerksomhet mot en dumhet eller på annen måte oppsiktsvekkende opplysning.'' - dette er vel også den vanligste måten å bruke betegnelsen på.

Min bruk av sic! her henviste altså til det litt pussige å ha glede av gravlunder.

Tu comprends? :D

Skrevet

Når jeg leser det på wikipedia er jeg enig at det blir på feil måte. Men fra før tolket jeg det kun som at hun synes det var en merkelig opplevelse. Men hun hadde med utropstegn da, det har man vel ikke på latin. Rart hvordan slike ting kan tolkes på så forskjellige måter :o)

Neida, ikke feil, kfr. ovenfor :-)

Skrevet

Vingt sur vingt! Men hva har Thor Hushovd med frankofili eller fransk geografi à gjöre?

Skrevet

''Hva betyr egentlig sic!?''

http://no.wikipedia.org/wiki/Sic

Jeg brukte det her i betydningen ''Sic kan også brukes ironisk, for å henlede leserens oppmerksomhet mot en dumhet eller på annen måte oppsiktsvekkende opplysning.'' - dette er vel også den vanligste måten å bruke betegnelsen på.

Min bruk av sic! her henviste altså til det litt pussige å ha glede av gravlunder.

Tu comprends? :D

Oui, je comprend!

C'est très dure d'écrire francais, parce que je ne l'utilise jamias...

Skrevet

Vingt sur vingt! Men hva har Thor Hushovd med frankofili eller fransk geografi à gjöre?

''Men hva har Thor Hushovd med frankofili eller fransk geografi à gjöre?''

Godt spørsmål! Det er en del slike "feilkategoriseringer", både på nettbaserte quiz'er og på andre spørrespill.

Husker "Geni" hadde under kategorien "Historie" spørsmålet "I hvilket år ble Oddvar Brå født?" Hadde passet bedre under "Lett blanding", hvvis de først skulle ha det med.

Skrevet

''Jeg kan ikke en døyt fransk ;O)''

Jeg skjønner nå hvorfor du ligner på høybråten ettersom du glatt innrømmer mangelnde franskkunnskaper generelt, og ikke kommer med standardfrasen "jeg kan alt på fransk unntatt språket";-)

Hehe ;O)

Skrevet

Neida, ikke feil, kfr. ovenfor :-)

Nei, ser det :o)

Skrevet

Oui, je comprend!

C'est très dure d'écrire francais, parce que je ne l'utilise jamias...

Pas mal - ikke verst :-)

Er ikke lenger noen kløpper i å skrive fransk selv.

Skrevet

Godt spørsmål! Det er en del slike "feilkategoriseringer", både på nettbaserte quiz'er og på andre spørrespill.

Husker "Geni" hadde under kategorien "Historie" spørsmålet "I hvilket år ble Oddvar Brå født?" Hadde passet bedre under "Lett blanding", hvvis de først skulle ha det med.

Nerd! :o)

*humre*

Skrevet

hm- bare 6 av 9, men Hushovd synes jeg vel ikke hadde noe der å gjøre. Ikke er jeg filla interessert i fotball heller... Men jeg har bodd i Frankrike og studert fransk, så jeg burde kanskje hatt full pott. Kirkegården har jeg besøkt, så den var grei :-)

Skrevet

Men bodde ikke Thor Husovd mange år i Frankrie, og Crédit Agricole er da vitterlig en fransk bank som sponser og har gitt navn til laget hans...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...