Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Vi sier grandtante vi. Ordet grantante har jeg aldri tatt i min munn....Tror nok snarere at jeg sier "tanta til faren/moren min":-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 I min manns familie foretrekkes også grandtante osv, så jeg tilpasser meg familiene, ref ovenfor;-) I mine øyne er dette en grandtante: http://www.oslonye.no/filarkiv/plakater__200x383_/arsenikk-nett.jpg Mens dette er mer en gammeltante: http://www.lerkendal.net/julekalender/bilder/gjertrud.jpg Hehe 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Gammelonkel og gammeltante. Men det er kjemperart å høre min alltid like evigunge favoritt-tante omtale seg som "gammeltante XXX" overfor ungene mine. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Ungene kaller mine og mannen min sine tanter og onkler for tante og onkel. Det samme gjør jeg overfor min mors og fars tanter/onkler. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Det heter jo grandtante/onkel - men det er ikke et begrep jeg har brukt - ikke har jeg hatt noen heller, tror jeg. Og jeg kaller ikke mine tanter/onkler ved annet enn deres navn...så da gjør ungene mine også det... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Det heter jo grandtante/onkel - men det er ikke et begrep jeg har brukt - ikke har jeg hatt noen heller, tror jeg. Og jeg kaller ikke mine tanter/onkler ved annet enn deres navn...så da gjør ungene mine også det... Enig, direkte kaller jeg ikke grandtantene ved annet enn navn, men bruker betegnelsen grandtante om jeg skal forklare relasjonen. 0 Siter
AAA Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 "Formelt" så er det jo grandtante/onkel, men i dagligspråk bruker vi kun tante/onkel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.