Gå til innhold

Interiørtips - kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaaaaa!! Vi reiser til Trondheim om en uke for å velge oss ut et splitter nytt IKEA-kjøkken :-)

Kjøkkenet vil bli helt hvitt med brede stålhåndtak. Ingen overskap, men to høyskap. Kolonialskuffer hele veien. Ganske stort kjøkken. Benkeplata blir grå/svart e.l. Hva ville du valgt?

Furutaket skal skiftes ut med hvitt smartpanel. Vi kunne malt det hvitt, men må skifte ut alle spotene og sette i nye spoter andre steder i taket. Da blir det enklest å rive det gamle taket og legge ny panel. På gulvet har vi fra før eikeparkett (mellombrun?). På veggene blir det nok tapet - hvilken farge? mønster?

Vi vil få ny kjøkkenvifte (stål eller svart om det finnes?) og komfyr og platetopp vil bli i sort og stål.

Utenom fargevalg - Har du tips til hva vi bør passe på mht "innmaten" i skap/skuffer og/eller andre ting?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

16

• morsan

13

• candyqueen_83

12

• peppermyntete

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gratulerer :o) Hørtes morsomt ut.

Vil bare si at jeg aldri ville valgt kjøkkenvifte i stål igjen hvis jeg ikke måtte. Alt av fett og dritt synes med en gang, og vanskelig å vaske det så det ser helt jevnt ut igjen. Vet ikke om det finnes så mye annet nå men..

Skrevet

Gratulerer :o) Hørtes morsomt ut.

Vil bare si at jeg aldri ville valgt kjøkkenvifte i stål igjen hvis jeg ikke måtte. Alt av fett og dritt synes med en gang, og vanskelig å vaske det så det ser helt jevnt ut igjen. Vet ikke om det finnes så mye annet nå men..

Ja, det har jeg tenkt på...Men finnes det andre og bedre alternativer da? Nå har vi kobberhette, men den skal UT! ;)

Skrevet

Jeg var akkurat på besøk til ei venninne som har fått nytt kjøkken, og det var bare SÅÅÅÅÅ lekkert!

De hadde brede (sikkert 90 eller 100 cm brede kolonialskuffer) langs hele langsiden, og ikke noe overskap på den veggen. Skuffer og skap var i hvitt eller en hvitfarge, med lange stålhåndtak. Benkeplata var i oljet eik. Golvet var bred panel med matt lakk - utorlig stilig.

På kortveggen hadde de flere høyskap, vet ikek helt hvor mange - og midt på hadde de mikrobølgeovn, stekeovn og kaffemaskin i stål :-) Det var så flott! Og så hadde de en liten benk ut igjen fra kortveggen, slik at det ble en U.

De hadde en snedig løsning med et slags rullegardin der en kunne sette brødrister og kaffetrakter bak :-)

Åååååå - det var så stilig! Gled deg!

Skrevet

Ja, det har jeg tenkt på...Men finnes det andre og bedre alternativer da? Nå har vi kobberhette, men den skal UT! ;)

Jeg vet rett ogslett ikke. Det går vel kanskje mest i stål, men det er noe skitt. Hehe.. Så de hadde svart på ikea, men vet ikke om det er noe bedre.

Skrevet

Jeg var akkurat på besøk til ei venninne som har fått nytt kjøkken, og det var bare SÅÅÅÅÅ lekkert!

De hadde brede (sikkert 90 eller 100 cm brede kolonialskuffer) langs hele langsiden, og ikke noe overskap på den veggen. Skuffer og skap var i hvitt eller en hvitfarge, med lange stålhåndtak. Benkeplata var i oljet eik. Golvet var bred panel med matt lakk - utorlig stilig.

På kortveggen hadde de flere høyskap, vet ikek helt hvor mange - og midt på hadde de mikrobølgeovn, stekeovn og kaffemaskin i stål :-) Det var så flott! Og så hadde de en liten benk ut igjen fra kortveggen, slik at det ble en U.

De hadde en snedig løsning med et slags rullegardin der en kunne sette brødrister og kaffetrakter bak :-)

Åååååå - det var så stilig! Gled deg!

Høres veldig likt ut som vårt kjøkken vil bli :-)

Vi har også U-form og den ene utstikkeren vil bli skillet mellom spiseplassen og kjøkkenet. På den samme utstikkeren vil vil ha keramikktoppen og avtrekksvifta. Kjekt å kunne lage mat og se inn på spiseplass og stue samtidig :-)

Den rullegardina hørtes spennende ut, men jeg tror ikke jeg skjønte det helt? Rullgardina var festa i?

Skrevet

Jeg vet rett ogslett ikke. Det går vel kanskje mest i stål, men det er noe skitt. Hehe.. Så de hadde svart på ikea, men vet ikke om det er noe bedre.

Min svoger jobba som hvitevaresjef i noen år og sier han aldri ville kjøpt vifte på IKEA. Må vel bare stole på ham ;) Jeg er flink til å vaske hus, så kanskje vi "overlever" stål eller svart vifte ;)

Skrevet

Min svoger jobba som hvitevaresjef i noen år og sier han aldri ville kjøpt vifte på IKEA. Må vel bare stole på ham ;) Jeg er flink til å vaske hus, så kanskje vi "overlever" stål eller svart vifte ;)

Ja, kanskje du overlever da. Vi er ikke flinke til å vaske hus :(

Skrevet

Høres veldig likt ut som vårt kjøkken vil bli :-)

Vi har også U-form og den ene utstikkeren vil bli skillet mellom spiseplassen og kjøkkenet. På den samme utstikkeren vil vil ha keramikktoppen og avtrekksvifta. Kjekt å kunne lage mat og se inn på spiseplass og stue samtidig :-)

Den rullegardina hørtes spennende ut, men jeg tror ikke jeg skjønte det helt? Rullgardina var festa i?

Den liknet på sånne arkivskap, der en trekker et slags "gardin" ned for å skjule det som er inni skapet. Tror det var laget av metall.

De jeg var hos hadde kokeplatene (induksjonsplater selvsagt) på langveggen, altså motsatt av slik dere har tenkt.

Det var så utrolig stilit med de tre tingene på kortveggene :-)

Skrevet

Den liknet på sånne arkivskap, der en trekker et slags "gardin" ned for å skjule det som er inni skapet. Tror det var laget av metall.

De jeg var hos hadde kokeplatene (induksjonsplater selvsagt) på langveggen, altså motsatt av slik dere har tenkt.

Det var så utrolig stilit med de tre tingene på kortveggene :-)

Høres flott ut!

Skrevet

Det var sikkelig original og egen smak:-)

Og man slipper å stange hodet i spisse kanter når man kokkelerer ;-)

Skrevet

Og man slipper å stange hodet i spisse kanter når man kokkelerer ;-)

Velg noe du liker nå, togli :-) Og drit i hva folk her inne synes ;.)

Skrevet

Lykke til:)

Vi skal selv pusse opp og bytte ut alt på kjøkkenet til sommeren. Gleder meg som en unge:))

Skrevet

Velg noe du liker nå, togli :-) Og drit i hva folk her inne synes ;.)

Jeg driter glatt i hva folk synes, men trenger hjelp til å få ideer siden det er så mye jeg synes er fint selv. Klarer ikke å velge og det er ikke alltid jeg er kreativ nok til å komme på nye ideer. Kjekt å få inspirasjon herfra :)

Skrevet

Lykke til:)

Vi skal selv pusse opp og bytte ut alt på kjøkkenet til sommeren. Gleder meg som en unge:))

Det er utrolig spennende, ja :))

Skrevet

Hva skal dere gjøre med den kobberhetta??? Selge? Muuuulig vi kan ha bruk for den.

Send meg en mail på [email protected] i så fall, men nå drar jeg straks på hytta så du får ikke svar før i morra kveld. :o)

Skrevet

Hva skal dere gjøre med den kobberhetta??? Selge? Muuuulig vi kan ha bruk for den.

Send meg en mail på [email protected] i så fall, men nå drar jeg straks på hytta så du får ikke svar før i morra kveld. :o)

Jaaaaa!!! ;) Mailer deg straks :)

Skrevet

Jaaaaa!!! ;) Mailer deg straks :)

Nå var det en som våknet her - send meg gjerne noen bilder du så snakkes vi på mail i morra kveld. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...