Gå til innhold

Interiørtips - kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel en utopi å forvente at man overhodet ikke skal påvirkes av trender/skiftninger, men det er veldig bra om man kan ha en mest mulig edruelig holdning til det. Det har også en miljømessig side at man ikke driver med storstilt oppussing "hele tiden". Nordmenn er generelt oppussingsgale.

Vi tror kankskje at når vi forandrer "stuen" så forandrer vi også livet? Jeg tror dessverre det har noe med mange "tomme indre" som må fylles med noe. Ikke fordi jeg er noe bedre sjøl....Men når jeg pusser opp, så har det ofte med selve vedlikeholdsfaktoren å gjøre også.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

16

• morsan

13

• candyqueen_83

12

• peppermyntete

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er heller ikke noe glad i det. Irriterer meg mer enn grønn nok over et par kaffekanner i børstet stål + salt&pepperkvern (gave), om jeg ikke måtte slite med store ståloverflater i tillegg *S*

Skriver under. Jeg sverter og banner (ikke helt da) til kjæresten min hver eneste uke om at han kunne være så dum å velge stålskuffer!!! Og ventilator, komfyr.. Ser jo helt grusomt ut med fettflekker osv på..

Skrevet

Flink svoger!

''Spørs om det da er mindre sjanser for sprekker i benkeplata ved vasken?''

Det vil jeg tro kommer helt an på plata og kvaliteten på håndverket i underlimingen. Noen benkeplater er jo laminerte sponplater og da vil jeg tro at underliming er en dårlig idé.

Jeg er oppatt av at et kjøkken skal kunne brukes uten at man må passe på å tørke over flater hele tiden og passe på hvor man setter alt mulig. Spesielt hvis man etter hvert begynner å få tenåringer i huset. Det skal jo helst vare noen år. :-)

Det er sant! Blir for dumt med et kjøkken man ikke kan bruke ;)

Skrevet

Men helst bare storblomstret tapet på en vegg da...Gud bedre:-)

Det aller beste er å være sikker i sin egen smak, og innrede deretter, og føle seg komfortabel med det. Men hvor mange av oss er så sterke...når det kommer til stykket? Ikke mange, er jeg redd.

''Men helst bare storblomstret tapet på en vegg da...Gud bedre:-)''

Foreldrene mine bygde nytt hus i 1977. På stua hadde vi storblomstret tapet på en vegg (blomstene var røde, grønne og brune), en vegg med grønn strietapet og en vegg med rød strietapet. Moren min glemmer aldri når min tante kom på besøk første gang. Hun brast i gråt fordi dette var det lekreste hun noen gang hadde sett :))))))

Skrevet

''Men helst bare storblomstret tapet på en vegg da...Gud bedre:-)''

Foreldrene mine bygde nytt hus i 1977. På stua hadde vi storblomstret tapet på en vegg (blomstene var røde, grønne og brune), en vegg med grønn strietapet og en vegg med rød strietapet. Moren min glemmer aldri når min tante kom på besøk første gang. Hun brast i gråt fordi dette var det lekreste hun noen gang hadde sett :))))))

Det var helt sikkert lekkert. Ingen grunn til å kimse av det:-) Mine foreldre hadde rådyr stråtapet på en vegg i stua, etter at de engasjerte en interiørarkitekt. Det var lekkert den gangen :-)

Skrevet

Det var helt sikkert lekkert. Ingen grunn til å kimse av det:-) Mine foreldre hadde rådyr stråtapet på en vegg i stua, etter at de engasjerte en interiørarkitekt. Det var lekkert den gangen :-)

Idag kjenner jeg at jeg blir sliten i hodet av å tenke på hvordan det så ut i folks hus den gangen ;)

Skrevet

Idag kjenner jeg at jeg blir sliten i hodet av å tenke på hvordan det så ut i folks hus den gangen ;)

Det tror jeg nok:-) Med tanke på at du tydeligvis liker enkle og rene linjer. Til og med uten gardiner og tepper:-)

Skrevet

Det tror jeg nok:-) Med tanke på at du tydeligvis liker enkle og rene linjer. Til og med uten gardiner og tepper:-)

Hehe ;)

Jeg har faktisk gardiner i stua mi, men tepper er det tomt for her i huset ;) Når jeg tenker meg om så har jeg bare en duk også - til salongbordet, men den henger som regel over en stol i stua ;)

(bruker duk til festbord)

Nå høres det ut som det er fryktelig sterilt hjemme hos meg, men det blir det aldri når man har furutak overalt ;) Jeg tror jeg avbalanserer furutaket med å ikke bruke for mye gardiner, tepper og duker. Når alle tak blir malt hvitt, så er det mulig jeg myker opp med duker iallefall ;)

Skrevet

Har ikke lest tråden så jeg vet ikke om neon har sagt dette allerede:

1) Mørk/svart benkeplate er kjempekult! Men ikke velg laminatplatene fra IKEA, de blir det hvite riper i på null komme svisj. Vi kjøpte det i gamleleiligheten vår i 2007, og det hadde mange riper bare etter et par mnd :o(

2) Ikke kjøp vask og armatur fra IKEA. Vaskene er umulig å holde blanke, og armaturene er det mange rørleggere som ikke vil montere.

Lykke til med nytt kjøkken!

Skrevet

Har ikke lest tråden så jeg vet ikke om neon har sagt dette allerede:

1) Mørk/svart benkeplate er kjempekult! Men ikke velg laminatplatene fra IKEA, de blir det hvite riper i på null komme svisj. Vi kjøpte det i gamleleiligheten vår i 2007, og det hadde mange riper bare etter et par mnd :o(

2) Ikke kjøp vask og armatur fra IKEA. Vaskene er umulig å holde blanke, og armaturene er det mange rørleggere som ikke vil montere.

Lykke til med nytt kjøkken!

Tusen takk for synspunkter :)

Min rørleggersvoger har advart mot armatur fra IKEA, men jeg tror vi kjøper selve vasken der..... Sparer 2000 kroner på det... Min søster og svoger er fornøyd med vasken fra IKEA, så kanskje det er gjort utbedringer? De har nesten nytt kjøkken.

Benkeplate i laminat fra IKEA blir det ikke... Vi kjenner to som jobber i ulike kjøkkenbutikker, så skal sjekke der. Evt sjekker vi også andre benkeplater fra IKEA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...