Gjest mamzzzzzen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ungen min er snart 17 1/2 mnd og kan ennå ikke gå. Hun kan stå selv og går langs møbler og med gåvogn, så jeg regner med det er like rundt hjørnet. Har begynt å leie henne med en hånd nå, før var hun skeptisk til det og ville ha to hender, men hun klarer det hvis hun vil. Jeg tror det nok kun er motet hennes det kommer an på. Har dere noen flere tips til å få fremgang i gåingen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det rådet jeg har som kanskje ikke gir umiddelbar effekt på gåingen men som er veldig bra for barn og balansestimuleringen, er gynging fram og tilbake, snurring o.l. ligge på magen på en yogaball og bli gynget frem og tilbake feks. eller gjerne slike bevegelser i form av sangleker el(ro ro ro din båt) eller bare å sitte på gulvet og snurre rundt og rundt.Slike ting. Mulighetene er mange. Slike aktiviteter gir finfin stimulering av balanseorganene, og det med å bli klar for å gå uten støtte har jo også med balanse å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Mannen min lærte å gå først når han var 18 mnd gammel, og han ble "normal" tilslutt han også ;-) Ellers har jeg ingen tips utover det det ser ut som dere gjør selv. Noen barn venter med å gå til de er sikre på at de ikke faller, og da kan det ta litt tid. Min eldste gikk 11 mnd gammel og mellomsten ikke før hun var ca 14 - 15 mnd. Vi kunne plassere henne i stående stilling midt på gulvet og hun satte seg saaaaaaaakte boms ned på gulvet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Mannen min lærte å gå først når han var 18 mnd gammel, og han ble "normal" tilslutt han også ;-) Ellers har jeg ingen tips utover det det ser ut som dere gjør selv. Noen barn venter med å gå til de er sikre på at de ikke faller, og da kan det ta litt tid. Min eldste gikk 11 mnd gammel og mellomsten ikke før hun var ca 14 - 15 mnd. Vi kunne plassere henne i stående stilling midt på gulvet og hun satte seg saaaaaaaakte boms ned på gulvet ''Mannen min lærte å gå først når han var 18 mnd gammel, og han ble "normal" tilslutt han også '' Nå er ikke dette helt unormalt akkurat, men kan hørselsproblemene ha noe med det å gjøre? Balanseorganet sitter jo i øret. Eller er jeg helt på bærtur nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde tatt det helt med ro jeg, hun er jo helt på nippet til å slippe seg. Selv var jeg 18 mnd før jeg gikk, jeg satt på rumpa frem til da visstnok, gikk ikke langs møblene engang. Ikke krøp eller krabbet jeg heller, jeg satte meg opp og akte meg fremover på rumpa med den ene foten under meg, så en dag reiste jeg meg rett opp og gikk. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Da barna mine var små, så satte vi små støvler på de, sådanne som gir støtte for anklene, det var med til at de kunne holde balansen bedre. Jeg ser at dette ikke er moderne mer, foreldre setter små sko på barna fra de er ganske små. Men prøv mitt tips med slike små "skoletter" som støtter opp rundt hæl og ankler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Mannen min lærte å gå først når han var 18 mnd gammel, og han ble "normal" tilslutt han også '' Nå er ikke dette helt unormalt akkurat, men kan hørselsproblemene ha noe med det å gjøre? Balanseorganet sitter jo i øret. Eller er jeg helt på bærtur nå? Det har du rett i, men han ble ikke døv før han var 2 år gammel Da ble han satt tilbake balansemessig sett (for en periode). Min manglende hørsel (medfødt) påvirka ikke balansen, men for svært mange døve er det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Da barna mine var små, så satte vi små støvler på de, sådanne som gir støtte for anklene, det var med til at de kunne holde balansen bedre. Jeg ser at dette ikke er moderne mer, foreldre setter små sko på barna fra de er ganske små. Men prøv mitt tips med slike små "skoletter" som støtter opp rundt hæl og ankler. Det sies vel nå at barna skal lære å gå uten sko på beina? Når de har støvler/sko som støtter opp, så blir de jo vant til å ha "støtte" for å kunne gå og opplæringen vil gå tregere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Mannen min lærte å gå først når han var 18 mnd gammel, og han ble "normal" tilslutt han også '' Nå er ikke dette helt unormalt akkurat, men kan hørselsproblemene ha noe med det å gjøre? Balanseorganet sitter jo i øret. Eller er jeg helt på bærtur nå? Jeg var fast "passepike" for et søskenpar i 5 - 6 år. Jenta, den eldste, kunne gå da hun var rundt året, men den yngste, en gutt, var veldig sein med å gå, jeg tror han var mer enn 18 måneder, før han slapp seg og gikk, jeg tror rett og slett at det var fordi han var lat. Men til poenget. Denne gutten er meget musikalsk, han spiller fiolin på en særdeles eminent måte, og spiller solooppdrag ved festlige anledninger. Han har ingen hørselsproblemer og har som sagt gehør for musikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det har du rett i, men han ble ikke døv før han var 2 år gammel Da ble han satt tilbake balansemessig sett (for en periode). Min manglende hørsel (medfødt) påvirka ikke balansen, men for svært mange døve er det sånn. ok, takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det sies vel nå at barna skal lære å gå uten sko på beina? Når de har støvler/sko som støtter opp, så blir de jo vant til å ha "støtte" for å kunne gå og opplæringen vil gå tregere? Det er ikke min erfaring, alle mine fire barn gikk, da de var rundt året, men selvfølgelig, så fikk de gå uten sko også, og når de hadde oppnådd god balanse så hadde skoene ingen betydning. Men som en hjelp i startfasen. Slik var det den gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 To voksne sitter på gulvet med ungen mellom seg. Så lar man ungen gå fra den ene til den andre, i begynnelsen bare ett skritt, så øker man avstanden etterhvert. -det er nok vanligere enn man tror at de ikke går før de er 18 mndr. I min familie har vi eksempler på både de som var 10 mndr da de gikk, og de som var 17 mndr. De største har klart mer vett enn de minste og unngår endel knall og fall når de først slipper seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er ikke min erfaring, alle mine fire barn gikk, da de var rundt året, men selvfølgelig, så fikk de gå uten sko også, og når de hadde oppnådd god balanse så hadde skoene ingen betydning. Men som en hjelp i startfasen. Slik var det den gangen. Jeg tror nok barna gikk like tidlig før som nå, så det jeg sa er mer det jeg har hørt fra "eksperter" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hun kommer til å gå når hun er klar til det, og ikke en dag før. Det er ingen vits i, eller mulig, å gjøre noe med det. Jeg har selv en på snart 17 måneder som heller ikke kan gå, og jeg vet om flere som har gått senere enn det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er ikke min erfaring, alle mine fire barn gikk, da de var rundt året, men selvfølgelig, så fikk de gå uten sko også, og når de hadde oppnådd god balanse så hadde skoene ingen betydning. Men som en hjelp i startfasen. Slik var det den gangen. Det anbefales absolutt ikke med sko lenger. Det er mye lettere å holde balansen når man er utstyrt som det var ment fra naturens side, dvs. med sklisikre sokker... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårlig syn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har du sjekket synet hennes? Jeg gikk ikke før jeg var 19 mnd (tror jeg det var) nettopp fordi jeg ikke turte, fordi jeg ikke så godt nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det anbefales absolutt ikke med sko lenger. Det er mye lettere å holde balansen når man er utstyrt som det var ment fra naturens side, dvs. med sklisikre sokker... :-) Ja men sklisikre sokker var ikke oppfunnet på den tiden. Mine barn er født om vinteren, og derfor begynte de å gå om vinteren, og på grunn av kunden måtte nødvendigvis ha strømper og sko på. Det var mer enn tretti kuldegrader om vinteren den gangen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja men sklisikre sokker var ikke oppfunnet på den tiden. Mine barn er født om vinteren, og derfor begynte de å gå om vinteren, og på grunn av kunden måtte nødvendigvis ha strømper og sko på. Det var mer enn tretti kuldegrader om vinteren den gangen. :-) Kunden = kulden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamzzzzzen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det rådet jeg har som kanskje ikke gir umiddelbar effekt på gåingen men som er veldig bra for barn og balansestimuleringen, er gynging fram og tilbake, snurring o.l. ligge på magen på en yogaball og bli gynget frem og tilbake feks. eller gjerne slike bevegelser i form av sangleker el(ro ro ro din båt) eller bare å sitte på gulvet og snurre rundt og rundt.Slike ting. Mulighetene er mange. Slike aktiviteter gir finfin stimulering av balanseorganene, og det med å bli klar for å gå uten støtte har jo også med balanse å gjøre. Prøvde trampoline her en dag, hun stod på sine bein mens hun holdt meg i hendene, så hoppet vi, hun storkoste seg, og jeg tenkte at d måtte da være bra å trene balansen sin på en trampoline Hun virker i alle fall tryggere nå, kan gå på asfalt og holde meg i kun en hånd. I går var vi på lekebutikk og det var like før hun ville slippe meg for å komme seg til en leke hun så og ville ta på kanskje trikset er å besøke lekebutikker oftere... hmmmm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Prøvde trampoline her en dag, hun stod på sine bein mens hun holdt meg i hendene, så hoppet vi, hun storkoste seg, og jeg tenkte at d måtte da være bra å trene balansen sin på en trampoline Hun virker i alle fall tryggere nå, kan gå på asfalt og holde meg i kun en hånd. I går var vi på lekebutikk og det var like før hun ville slippe meg for å komme seg til en leke hun så og ville ta på kanskje trikset er å besøke lekebutikker oftere... hmmmm Trampoline gir suveren balansetrening Vi brukte også "lokkemetoden" for å få ungene til å gå selv... ei artig leke, masse skryt, litt sjokolade (fyfy!) etc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.