Gå til innhold

Kjøleskap i sfo og klassen

Gjest fattigmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Colette

11

• ....AV

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

''Hvem spiser vel en matpakke,som har ligget i mange timer i skolesekken?''

Alle barna på vår skole, i hvert fall. Det finnes matbokser med kjøleelement, hvis barnet ditt syns det er ille. Eller man kan velge pålegg som tåler noen timer i romtemperatur.

*lar meg ikke sjokkere SÅ lett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så ille da?

hvis det er snakk om trang økonomi, så er det andre ting jeg heller ville at skulle bli prioritert, enn et kjøleskap.

Men for all del - veldig greit hvis de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvem spiser vel en matpakke,som har ligget i mange timer i skolesekken?''

Alle barna på vår skole, i hvert fall. Det finnes matbokser med kjøleelement, hvis barnet ditt syns det er ille. Eller man kan velge pålegg som tåler noen timer i romtemperatur.

*lar meg ikke sjokkere SÅ lett*

..skriver under her...

I min sønns aller første barnehage hadde de kjøleskap, og det var jo veldig kjekt, og det var vel det eneste vi savnet da vi byttet barnehage:-) Siden da har han i likhet med alle andre unger i bhg og på skola klart seg uten kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste som smører matpakke.

Ikke alle skiver smaker like godt etter noen timer i kjøleskape. Kaldt, kaldt brød...

Kjøleskap bråker dessuten og tar plass.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vighurst lauring

De fleste som smører matpakke.

Ikke alle skiver smaker like godt etter noen timer i kjøleskape. Kaldt, kaldt brød...

Kjøleskap bråker dessuten og tar plass.

mvh

Nuvel. Det gjorde vi nå i min tid, ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

I min skoletid var et kjøleskap i klasserommet utenkelig, og ingen av mine barn har hatt noe sånt. Vi har spist varme matpakker fra skolesekken i alle år, og ingen har vel savnet kjøleskap. Man styrer unna hvitost og sånt så blir svett og velger heller pålegg som ser høvelig like godt ut etter noen timer i sekken.

Man greier sikkert å få ungene til å synes matpakka er ekkel ved å snakke om manglende kjølemulighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Om du har brød og pålegg som ikke tåler 3,5 timer i romtemperatur foreslår jeg at du begynner å bruke litt bedre råvarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

glemte å si, at det må være ille i sommervarmen:0))) Har hørt og lest ..at ungene kaster matpakka si i søpla p.g.a ødelagt mat! Ellers mener jo Næringseksperter, det er lurt med matboks som har kjøleelement eller bruk av kjøleskap i klassen. Og der er jeg enig ...okke som er :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har brød og pålegg som ikke tåler 3,5 timer i romtemperatur foreslår jeg at du begynner å bruke litt bedre råvarer :)

Det er jo snakk om litt mer enn det, da.

Jeg lager matpakken kl. 6 om morgenen. Lunch spiser de ca. 11.30, dvs. 5.5 timer senere. Resten av matpakken spises på SFO kl. 1400, dvs. 8 timer senere. Det er ikke helt sikkert at salamipølsen og osten er appetittelig og hygienisk på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke iskald matpakke så jeg har alltid hatt matpakken liggende i romtemp på jobben. :o)

Ville jeg også gjort, evt. tatt den ut av kjøleskap en time før spising, men det blir jo vel tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..skriver under her...

I min sønns aller første barnehage hadde de kjøleskap, og det var jo veldig kjekt, og det var vel det eneste vi savnet da vi byttet barnehage:-) Siden da har han i likhet med alle andre unger i bhg og på skola klart seg uten kjøleskap.

Det er den første barnehagen jeg har hørt om som ikke har kjøleskap. De barnehagene vi har brukt har hatt kjøleskap, dessuten har de stort sett servert smøremåltider til barna. Mattilbudet ble betydelig dårligere ved overgang til skole og sfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har de heller ikke kjøleskap, og det skal nok mer til for å sjokkere meg, selv om det kunne vært kjekt.

Men nå spiser jo barna én matpakke i skoletiden og én i SFO-tiden, på ulike steder, så da burde det kanskje vært to kjøleskap, og barna skulle instrueres i å legge én i hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om litt mer enn det, da.

Jeg lager matpakken kl. 6 om morgenen. Lunch spiser de ca. 11.30, dvs. 5.5 timer senere. Resten av matpakken spises på SFO kl. 1400, dvs. 8 timer senere. Det er ikke helt sikkert at salamipølsen og osten er appetittelig og hygienisk på det tidspunktet.

Hos oss fikk de mat på sfo, så da var det bare matpakka på formiddagen som lå fremme. Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss fikk de mat på sfo, så da var det bare matpakka på formiddagen som lå fremme. Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.

''Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.''

Vi smører matpakker kvelden før. Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises *dukker*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.''

Vi smører matpakker kvelden før. Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises *dukker*.

''Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises ''

Uff...det må være en sjokkerende opplevelse for dine barn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...