laban Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.'' Vi smører matpakker kvelden før. Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises *dukker*. Helt grotesk. Sikkert usunt pålegg også. Rart at ungene ikke har strøket med for lenge siden :-)) Jeg har matpakke med på jobb. Noen ganger gjør vi en vri, f.eks. lager en spontan felleslunsj, slik at jeg ikke spiser den allikevel. Da legger jeg den i fryseren hjemme og tar den med neste dag. Det går faktisk helt greit. Men ikke si det til noen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises '' Uff...det må være en sjokkerende opplevelse for dine barn :-( Ja, det nærmer seg nok overgrep :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Vår matpakkesmøring har skjedd rundt kl 8.'' Vi smører matpakker kvelden før. Og tenk deg matpakker som først har ligget i kjøleskap natten over og så i sekken flere timer før den spises *dukker*. Den blir vel ikke mer skjemt av å ligge i kjøleskapet om natten, men trolig mer pregløs? Og kanskje litt tørt brød? Brød i kjøleskap er ikke noen höjdare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, det nærmer seg nok overgrep :/. Ja, dette var ikke noe særlig å høre. Det må jeg bare innrømme. Mener du i fullt alvor at dine barns ganer må plages med noe som ikke er 100% mht kvalitet/smak? At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Helt grotesk. Sikkert usunt pålegg også. Rart at ungene ikke har strøket med for lenge siden :-)) Jeg har matpakke med på jobb. Noen ganger gjør vi en vri, f.eks. lager en spontan felleslunsj, slik at jeg ikke spiser den allikevel. Da legger jeg den i fryseren hjemme og tar den med neste dag. Det går faktisk helt greit. Men ikke si det til noen... ''Helt grotesk. Sikkert usunt pålegg også.'' Nei, faktisk ikke, der er vi ganske strikse, selv om barna har kjedelig ensformig smak. ''Da legger jeg den i fryseren hjemme og tar den med neste dag. Det går faktisk helt greit.'' Det tror jeg faktisk ikke jeg hadde gjort. Dvs., jeg kunne sikkert lagt den i fryseren med tanke om å spise den dagen etter, men så ville jeg funnet på noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, dette var ikke noe særlig å høre. Det må jeg bare innrømme. Mener du i fullt alvor at dine barns ganer må plages med noe som ikke er 100% mht kvalitet/smak? At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget? ''At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget?'' Strengt tatt burde mor være hjemmeværende og så komme syklende til skolen med fersk laget lunsj til de håpefulle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Den blir vel ikke mer skjemt av å ligge i kjøleskapet om natten, men trolig mer pregløs? Og kanskje litt tørt brød? Brød i kjøleskap er ikke noen höjdare. Fullstendig klar over at den neppe er noen höydare. Men barna spiser den. Og på morgenen prioriterer jeg å sitte å spise med barna fremfor å smøre og pakke 12(!) brødskiver til dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, dette var ikke noe særlig å høre. Det må jeg bare innrømme. Mener du i fullt alvor at dine barns ganer må plages med noe som ikke er 100% mht kvalitet/smak? At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget? Huff, ja :/. Men de har bestandig hatt det sånn, og spiser likevel :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget?'' Strengt tatt burde mor være hjemmeværende og så komme syklende til skolen med fersk laget lunsj til de håpefulle. Ja, det synes jeg er det minste en mor kan gjøre. Bare det aller beste er bra nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fullstendig klar over at den neppe er noen höydare. Men barna spiser den. Og på morgenen prioriterer jeg å sitte å spise med barna fremfor å smøre og pakke 12(!) brødskiver til dem. Jeg har en kollega som insisterer på at matpakken blir bedre av å lages kvelden før og ligge i kjøleskapet over natten. Kulden fra kjøleskapet skal visstnok holde seg utover formiddagen slik at maten kjennes fersk når den spises ved lunchtider. Jeg synes vi har nok å gjøre klart dagen før, så jeg har selv svært lite erfaringsgrunnlag med dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''At ikke alt er vidunderlig friskt og nylaget?'' Strengt tatt burde mor være hjemmeværende og så komme syklende til skolen med fersk laget lunsj til de håpefulle. ''Strengt tatt burde mor være hjemmeværende og så komme syklende til skolen med fersk laget lunsj til de håpefulle.'' Ville vært noe! Kanskje jeg burde klandre min mor for at hun ikke gjorde det da hun en stund var hjemme mens jeg gikk i småskolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Huff, ja :/. Men de har bestandig hatt det sånn, og spiser likevel :-). Ikke bra....:-( Men hvis alternativet er at de sulter, så får det passere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg har en kollega som insisterer på at matpakken blir bedre av å lages kvelden før og ligge i kjøleskapet over natten. Kulden fra kjøleskapet skal visstnok holde seg utover formiddagen slik at maten kjennes fersk når den spises ved lunchtider. Jeg synes vi har nok å gjøre klart dagen før, så jeg har selv svært lite erfaringsgrunnlag med dette. ''Jeg synes vi har nok å gjøre klart dagen før, så jeg har selv svært lite erfaringsgrunnlag med dette.'' Vi lager fire matpakker x tre skiver, og dette gjøres enkelt og rutinemessig under kveldsmaten :-). På morgenen er jeg trøtt, og det er også mine b-barn, så jeg har nok med å spise frokost og passe på at de gjør det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Strengt tatt burde mor være hjemmeværende og så komme syklende til skolen med fersk laget lunsj til de håpefulle.'' Ville vært noe! Kanskje jeg burde klandre min mor for at hun ikke gjorde det da hun en stund var hjemme mens jeg gikk i småskolen? Her må jeg forresten ta min Christer Falck-matpakke-historie, som han selv fortalte den til en eller annen avis for noen år siden: Moren hans kom innom skola med matpakka han hadde glemt igjen hjemme, og da utbrøt sønnen: "Å, mamma! Så deilig å se at du er edru!!" ;-) Sikkert siste gang hun kom innom med gjenglemt mat;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Her må jeg forresten ta min Christer Falck-matpakke-historie, som han selv fortalte den til en eller annen avis for noen år siden: Moren hans kom innom skola med matpakka han hadde glemt igjen hjemme, og da utbrøt sønnen: "Å, mamma! Så deilig å se at du er edru!!" ;-) Sikkert siste gang hun kom innom med gjenglemt mat;-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Jeg synes vi har nok å gjøre klart dagen før, så jeg har selv svært lite erfaringsgrunnlag med dette.'' Vi lager fire matpakker x tre skiver, og dette gjøres enkelt og rutinemessig under kveldsmaten :-). På morgenen er jeg trøtt, og det er også mine b-barn, så jeg har nok med å spise frokost og passe på at de gjør det samme. Mitt poeng er at det får være måte på hva en skal henge seg opp i rundt de små og håpefulle. Skulle de ikke kunne spise en nistepakke som har ligget i kjøleskapet om natten og i ranselen noen timer...da mister jeg nesten troen på den oppvoksende generasjon. Denne formen for skolemat har jo vært benyttet i alle år. Unger må lære seg å tåle at alt ikke kan være 100% hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Hvem spiser vel en matpakke,som har ligget i mange timer i skolesekken? '' Det gjør jeg. Jeg har med meg matpakke på jobb, det har aldri vært noe problem. Så jeg skjønner ikke hva du bråker med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Mitt poeng er at det får være måte på hva en skal henge seg opp i rundt de små og håpefulle. Skulle de ikke kunne spise en nistepakke som har ligget i kjøleskapet om natten og i ranselen noen timer...da mister jeg nesten troen på den oppvoksende generasjon. Denne formen for skolemat har jo vært benyttet i alle år. Unger må lære seg å tåle at alt ikke kan være 100% hele tiden. ''Unger må lære seg å tåle at alt ikke kan være 100% hele tiden.'' Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ''Unger må lære seg å tåle at alt ikke kan være 100% hele tiden.'' Helt enig! :-) Det er jo en viktig del av oppdragelsen, slik jeg ser det. Vi lever i et rikt land pr. d.d., men ingen vet om dette varer inn i deres voksne liv/alderdom. Det er skummelt når barn læres opp til bare å klare seg i gode tider, og lærer å stille krav til tilværelsen ut i fra det samfunnet vi har i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Gjør ikke alle det da? De har kjøleskap til skolemelken vet jeg, men.... Har ikke kjennskap til sfo sin ordning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.