Gjest litt deppa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg står på Sarotex og Cipralex og nå har legen tatt et speil. Hva er det de finner ut av det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Konsentrasjonen av medisinen i serum (blodet). 0 Siter
Gjest litt deppa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Konsentrasjonen av medisinen i serum (blodet). Ja, det vet jeg egentlig, men hva skal det være godt for? Om jeg har for lite eller for mye? Og hvorfor måler de det? 0 Siter
Gjest MedicNerd Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Ja, det vet jeg egentlig, men hva skal det være godt for? Om jeg har for lite eller for mye? Og hvorfor måler de det? "Om verdien er riktig eller for høy?" Riktig. De opererer med et referanseområde på hva som er tilfredsstillende serumkonsentrasjon for et medikament. Er serumverdien høy, vil risken for bivirkninger være større. Er verdien lav og man ser lite effekt av behandlingen, kan man trygt øke dosen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.