Gå til innhold

Reisesyke, æsj

Anbefalte innlegg

Gjest Kvalm siameser
Skrevet

Fikk beskjed på stasjonen om at toget mitt er erstattet med en buss. Nå nå jeg sitte her i flere timer, og veska mi er i bagasjerommet. Har noen et godt råd mot reisesyke, unntatt tabletter som jeg ikke har?

Gjest majas mamma
Skrevet

nå er vel dette litt sent, men et godt tips til senere er å sitte lengst frem i bussen, og få god oversikt fremover. Følg godt med på det som skjer langs veien. Ellers var jeg på lang busstur i sommer, og to av de som vanligvis var veldig plaget av reisesyke hadde fått tak i tyggegummi mot reisesyke, og magnetarmbånd til å ha på. Ifølge dem selv hjalp det veldig godt og hun ene som i utg.punktert takket nei til å bli med pga av reisesyken v ar strålkende fornøyd. armbåndene og tyggegummien går det jo an å ha i håndveska senere sånn i tilfelle. Dette hadde de kjøpt på apåoteket, riktignok i Sverige,, men de har det sikkert her også.

Skrevet

Takk for tips, men bare tanken på tyggegummi ine i munnen er nok til å gjøre meg kvalm. :P Derimot virket mentoldrops ganske godt, typen ble nok kvalmere enn meg.

Skrevet

Fokuserer på senter i kroppen - like over navnlen, det hjelper! Forsøk om mulig også å se fremover.

Gjest majas mamma
Skrevet

Takk for tips, men bare tanken på tyggegummi ine i munnen er nok til å gjøre meg kvalm. :P Derimot virket mentoldrops ganske godt, typen ble nok kvalmere enn meg.

tyggegummien skal bare tygges på i 15 minutter og så spyttes ut. Regner med at det er en form for medisin i den. Men man blir ikke groggy etterpå som man kan bli med reisesyketabletter. Fortsatt sitert fra medpassajer i sommer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...