Gå til innhold

Mistanke om bruk av alkohol på arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg mistenker at en av kollegaene mine drikker i arbeidstiden. Vi jobber med sikkerhet, så det er svært alvorlig hvis mine mistanker er riktige. Jeg har nummeret til AKAN-kontakter og kommer til å ringe dit hvis jeg finner ut at det jeg tror stemmer. Det jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med er tegn på alkoholmisbruk.

Det jeg kan si er at vedkommede nettopp har mistet et nært familiemedlem, noe h*n tar svært tungt. Vi har en ensom jobb, dette blir stadig nevnt. Jeg har kun jobbet her kort tid og fikk øst over meg denne personens livshistorie etter knappe halvtimen. Vedkommede snakker ofte om alkohol (historier, steder som selger god/dårlig vare etc), h*n drikker (med sikkerhet) etter jobb, ønsker ofte å gå på butikken (som ligger ved polet) i arbedistiden.

Ved ett tilfelle, etter butikkbesøk, syns jeg å merke spritlukt av kollegaen min. Dette kan også komme av antibacen vi har pga svineinfluensa, men det lå tannkrem fremme på arbeidsplassen til vedkommede da jeg kom innom.

Det har også vært tilfelle der h*n plutselig ikke kan kjøre bil i tjenesten, selv om h*n vanligvis alltid ønsker å gjøre dette.

Jeg lurer på om jeg ser spøkelser på høylys dag, eller om det kan være noe i dette? Jeg har aldri vært borti sånt før og kvir meg på å si ifra siden jeg er helt ny her. Det er særlig dette med ensomheten, praten om den avdøde og meningen med livet, som gjør meg bekymret.

Skrevet

Tenk om vedkommende en dag kjører bil selv om h*n har drukket? Treffer et brn påvei til skolen, f.eks. Hva med samvittigheten din hvis du IKKE medte ifra, da? Du gjør faktisk vedkommende en tjeneste ved å melde ifra. Har vært med en venninne på AA-møte og hørt med egne ører hvor takknemlige menneskene der var for å få hjelp ut av misbruket.

Skrevet

Jeg kan forresten også nevne at vedkommede ofte virker stresset, men roligere etter en handletur. H*n går og gnir seg i hendene hele tiden, klarer ikke å holde seg i ro.

Skrevet

Tenk om vedkommende en dag kjører bil selv om h*n har drukket? Treffer et brn påvei til skolen, f.eks. Hva med samvittigheten din hvis du IKKE medte ifra, da? Du gjør faktisk vedkommende en tjeneste ved å melde ifra. Har vært med en venninne på AA-møte og hørt med egne ører hvor takknemlige menneskene der var for å få hjelp ut av misbruket.

Det har jeg tenkt mye på, vær du sikker. Jeg kommer nok uansett til å melde ifra, jeg vil bare være bombesikker, om du skjønner.

Gjest front det
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg ville tatt det opp med ham ved neste mistanke.

Skrevet

Det har jeg tenkt mye på, vær du sikker. Jeg kommer nok uansett til å melde ifra, jeg vil bare være bombesikker, om du skjønner.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg synes du kan ta det opp med ledelsen. Bare si at du ikke er bomesikker, men antar det. Jeg har også ved et par anledninger kjent alkohollukt, og tror som regel ikke at man tar feil.

Gjest kanskje eller ikke
Skrevet

Det er vanskelig dette, for tenk om du tar feil.

Jeg vet i alle fall at antibac lukter sprit, jeg hadde nettopp noen på besøk, og hun luktet sprit de første minuttene hun hadde tatt antibac på seg. (Vi har en antibac-flaske stående i gangen som alle tar på når de kommer inn - inkludert oss selv da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...