Gå til innhold

Hvor levere klær?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Slett ikke alt som gis til Fretex selges i butikken. Svært mye av det gis bort, som en del av sosialt arbeid. Og det som blir solgt i butikken er jo også med på å drifte Fresesarmeens sosiale arbeid. Så om mine brukte klær blir solgt for at en narkoman skal få seg en skål suppe på slumstasjonen syns jeg det er godt anvendte penger.

Det er fint at du tenker sånn.

Jeg tenker annerledes og det har også med Frelsesarmeens holdning da vi hadde barnehagebarn å gjøre. Der var tradisjonen at barna ga bort en leke eller noen klær i julekalender. Så dro barnehagen til en julegryte i sentrum med gavene. Ungene syntes det var kjempestas, men barnehagen fikk tilbakemelding på at leker ville de ikke ha, og et år fikk de beskjed om at de hadde mere klær enn de klarte å ta hånd om.... Barnehagen startet ny tradisjon mot et barnehjem i Asjerbadjan som funger utrmerket.

Og jeg er glad for å få gi bort klær og utstyr til Methodistkirken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...