Gå til innhold

Leksehjelp

Gjest Sliten allmennfag student 17

Anbefalte innlegg

Noen som har anelse om hvor på nettet jeg kan lese om hvordan man skal BRUKE et mikroskop? Har ikke greidd å finne noe og er litt frustrert. Naturfaglekse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://kptnaturfag.no/filbibliotek/Bruksanv/Bruksanvisning_71030

Sånn, og der har jeg gjort hele leksa di...

Tusen takk....men var litt mer navn på delene her(de kan jeg), enn hvordan jeg bruker mikroskopet. Men bedre enn det jeg har funnet selv:) og jeg har googla mye i dag.Og leksa er mye mer omfattende altså.....så bruker ikke dette som noen sovepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "snill" i dag

Tusen takk....men var litt mer navn på delene her(de kan jeg), enn hvordan jeg bruker mikroskopet. Men bedre enn det jeg har funnet selv:) og jeg har googla mye i dag.Og leksa er mye mer omfattende altså.....så bruker ikke dette som noen sovepute.

Du bruker miksoskopet ved å skru på delene til du ser klart.

Jeg tror ikke jeg skjønner spørsmålt ditt. Hva er det du er ute etter? Hva man bruker et mikroskop til? Eller hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "snill i dag"

Er denne bedre? Den har et eksempel. Hvis ikke så har du stilt spørsmålet feil, og er tydeligvis ikke ute etter hvordan du bruker et mikroskop

''Kontroller at stikkontakten for mikroskopet står i.

Skru på lysbryteren nederst, foran på mikroskopet. Sjekk at det lyser.

Ta en eller to dråper med en pipette fra prøveglasset. Legg dette på et objektsglass og legg et dekkglass over.

Fest objektsglasset med klemmene til plata under objektivene.

Start med det objektivet som er gult.

Fokuser med skruene innerst på mikroskopet. Nå skal du kunne se alger eller andre ting ved å se ned i mikroskopet.

Bruk de andre skruene til å bevege deg rundt (egentlig er det objektglasset som beveges).

For å få nærbilde av en alge kan du skifte til et objektiv med større forstørrelse.

''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne bedre? Den har et eksempel. Hvis ikke så har du stilt spørsmålet feil, og er tydeligvis ikke ute etter hvordan du bruker et mikroskop

''Kontroller at stikkontakten for mikroskopet står i.

Skru på lysbryteren nederst, foran på mikroskopet. Sjekk at det lyser.

Ta en eller to dråper med en pipette fra prøveglasset. Legg dette på et objektsglass og legg et dekkglass over.

Fest objektsglasset med klemmene til plata under objektivene.

Start med det objektivet som er gult.

Fokuser med skruene innerst på mikroskopet. Nå skal du kunne se alger eller andre ting ved å se ned i mikroskopet.

Bruk de andre skruene til å bevege deg rundt (egentlig er det objektglasset som beveges).

For å få nærbilde av en alge kan du skifte til et objektiv med større forstørrelse.

''

Ordla meg kanskje litt dårlig, beklager. Tusen takk igjen, dette var til GOD hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "snill" i dag

Ordla meg kanskje litt dårlig, beklager. Tusen takk igjen, dette var til GOD hjelp!

Den er i så fall kanskje enda bedre den siste linken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...