Gå til innhold

Svineinfluensa - hvor lang tid før testresultat?

Anbefalte innlegg

Gjest MedicNerd
Skrevet

De sier at man som antatt risikogruppe (diabetes for min del) har krav på å bli testa om man får influensa. Noen som har blitt testet og har peil på hvor lang tid det tar før resultatet er klart?

Skal sies at jeg akkurat har hatt influensa, men både legen og jeg trakk svinefaen i tvil fordi jeg ikke ble så syk av det. Men skulle jeg få influensa igjen som jeg blir skikkelig utslått av, så vet jeg nå at jeg har krav på en test. Diabetes og infekjsoner er "no game" hvis man blir skikkelig dårlig.

Skrevet

En jeg kjenner har MS og etter at han fikk influensasymptomer, ble han nylig testet for svineviruset. Det skjedde torsdag, og legen regnet at svaret ville ta to-tre dager. Pga helga vil jeg tro at svaret foreligger på tirsdag.

Gjest MedicNerd
Skrevet

En jeg kjenner har MS og etter at han fikk influensasymptomer, ble han nylig testet for svineviruset. Det skjedde torsdag, og legen regnet at svaret ville ta to-tre dager. Pga helga vil jeg tro at svaret foreligger på tirsdag.

Ok takk skal du ha :-)

Da vet jeg det hvis jeg skulle få en ny runde med influensa og evt. trenger det. Men jeg stusser jo litt på poenget med det da, for man rekker jo gjerne å "gjøre unna" en del av en sykdom på fire dager/eller eventuelt bli skikkelig dårlig.

Er vel kanskje mest poeng i for de som virkelig kan slite. Diabetes + infekjsoner kan bety trøbbel, men det behøver ikke gjøre det. Hadde nok vært verre om jeg hadde problemer med luftveiene eller slikt...

Jeg har i grunnen heldigvis et ganske avslappet forhold til hele greia. Den er blitt så hausa opp denne epidemien. Man må vel hver og en tenke på hva man trenger.

Skrevet

Ok takk skal du ha :-)

Da vet jeg det hvis jeg skulle få en ny runde med influensa og evt. trenger det. Men jeg stusser jo litt på poenget med det da, for man rekker jo gjerne å "gjøre unna" en del av en sykdom på fire dager/eller eventuelt bli skikkelig dårlig.

Er vel kanskje mest poeng i for de som virkelig kan slite. Diabetes + infekjsoner kan bety trøbbel, men det behøver ikke gjøre det. Hadde nok vært verre om jeg hadde problemer med luftveiene eller slikt...

Jeg har i grunnen heldigvis et ganske avslappet forhold til hele greia. Den er blitt så hausa opp denne epidemien. Man må vel hver og en tenke på hva man trenger.

Det finnes hurtigtester som kan gi svar på om det er influensa og muligens også hvilken undertype det er (som i influensa type A) -- men for å finne ut at det er akkurat svineriet trenger de nok lengre tid.

Får man treff på influensa i sin helhet hos en diabetespasient er det vel sansynlig at det settes i gang behandling før man får det endelige testresultatet mht svineriet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...