Gjest Fattiglusa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Nå er liksom bunnen nådd her, er en skikkelig fattiglus. Ble syk og kunne ikke jobbe lenger for noen år siden, og nå er altså bunnen nådd, jeg har ikke råd til noe lenger. Nå som høsten er her ser jeg behovet for klær til poden, og det er ikke bare en genser og en bukse han trenger, men masse, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Desverre har vi ingen å arve etter, så uansett må jeg vel kjøpe, om det blir fra den ene eller andre. Flaut når 90 % av buksene har hull på kneet, genserermet kryper oppover armen, gymskoene for små osv. Hvordan er det å kjøpe brukt, noen som har tips og erfaringer å dele med meg? 0 Siter
Gjest det går veldig fint Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg kjøper ofte klær brukt, på Fretex o.l. eller på loppemarked. Ikke fordi jeg har så dårlig råd, men fordi klær er dyrt og man kan få mye bra brukt, og så kan jeg bruke de pengene til andre ting. Du må lete litt mer, men kan absolutt finne bra ting der. Faktisk noen av mine yndlingsplagg har jeg kjøpt på Fretex. Det er rart hva folk kaster! En annen lur ide er vel å bli kjent med noen som har barn litt eldre enn ditt barn, som du kanskje kunne få arve litt klær fra. Det går også an å henge en lapp på butikken om at "pent brukte klær til barn X år ønskes kjøpt rimelig". 0 Siter
laban Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Hvor stor er han? Jeg har flere ganger sendt arvetøy til en som var mye her tidligere, da stapper jeg en Norgespakke full og hun betaler bare portoen. Du kan sikkert få noen med en passe stor gutt her, til å gjøre det samme. Ellers er det jo loppemarkedsesong nå, der er det både mye bra og mye søppel. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Det er vel vanskelig å kjøpe brukte klær til gutter, for de sliter ut klærne etterhvert som de vokser fra de. Det er mest penklær, jeg har etter gutten min, ellers er klærne modne for søppelhaugen, når de er for små, spesielt bukser da, kanskje genserne kan brukes om igjen. De klær som har vært noenlunde, har jeg gitt til en familie med mange barn. Prøv på Freetex eller hos Frivillighetssentralen. 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Hvor stor er han? Jeg har flere ganger sendt arvetøy til en som var mye her tidligere, da stapper jeg en Norgespakke full og hun betaler bare portoen. Du kan sikkert få noen med en passe stor gutt her, til å gjøre det samme. Ellers er det jo loppemarkedsesong nå, der er det både mye bra og mye søppel. Han bruker 128, men kan vel snart begynne å bruke 134 tenker jeg, han har vokst fryktelig denne sommeren altså, bra han vokser da men. Her vi bor er det ikke så masse loppemarked og Fretex finnes ikke, så det blir helst å kjøpe når det er salg, det er lenge siden jeg har kjøpt noe til fullpris nå, men det er forsåvidt ikke et must heller da! Bruker å satse på at han får masse klær til bursdag og jul, da blir mor glad! 0 Siter
Gjest Østfolding Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Han bruker 128, men kan vel snart begynne å bruke 134 tenker jeg, han har vokst fryktelig denne sommeren altså, bra han vokser da men. Her vi bor er det ikke så masse loppemarked og Fretex finnes ikke, så det blir helst å kjøpe når det er salg, det er lenge siden jeg har kjøpt noe til fullpris nå, men det er forsåvidt ikke et must heller da! Bruker å satse på at han får masse klær til bursdag og jul, da blir mor glad! Her i byen har et firma leiet et lokale og selger ut mengder av klær til meget lave priser. Utsalget er merket "Konkurssalg" og jeg kjenner en som har vært der og hun forteller om at det er god kvalitet på varene, og at de er meget billige. I det gamle møbelsenter på Vestby holder de også et slikt utsalg, jeg husker ikke i farten hva det heter, men varene holder god kvalitet og er billige. Hilsen 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg kjøper ofte klær brukt, på Fretex o.l. eller på loppemarked. Ikke fordi jeg har så dårlig råd, men fordi klær er dyrt og man kan få mye bra brukt, og så kan jeg bruke de pengene til andre ting. Du må lete litt mer, men kan absolutt finne bra ting der. Faktisk noen av mine yndlingsplagg har jeg kjøpt på Fretex. Det er rart hva folk kaster! En annen lur ide er vel å bli kjent med noen som har barn litt eldre enn ditt barn, som du kanskje kunne få arve litt klær fra. Det går også an å henge en lapp på butikken om at "pent brukte klær til barn X år ønskes kjøpt rimelig". Fretex finnest ikke her omkring, men jeg skal stikke innom å se en gang jeg er en plass som har! Jeg fikk barn før alle vennene mine, så jeg har det eldste barnet, jeg har ingen problem med å få gitt mine klær videre for å si det sånn! Men jeg skal iallefall se å følge me litt fremover! Takk for tips! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Hvilke størrelser er aktuelle, klær/sko? Det er sikkert flere her som har pent brukte klær som hoper seg opp, og som gjerne sender mot at du betaler porto. 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1252178490' post='4206822] Hvilke størrelser er aktuelle, klær/sko? Det er sikkert flere her som har pent brukte klær som hoper seg opp, og som gjerne sender mot at du betaler porto. I klær må han vel ha 134 tenker jeg, 128 passer akkurat nå! I sko bruker han 33, må vel kanskje kjøpe 34 til vinteren da! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 I klær må han vel ha 134 tenker jeg, 128 passer akkurat nå! I sko bruker han 33, må vel kanskje kjøpe 34 til vinteren da! Hmmm, min eldste bruker samme størrelser, så da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Håper noen andre melder seg. 0 Siter
....AV Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg har kjøpt mye barneklær brukt på ebay. Du ser bilder av klærne og de er flinke til å beskrive hvor slitte klærne er. Jeg har alltid vært fornøyd med det jeg har kjøpt. Kjøper mest fra Europa for å holde portoen nede. 0 Siter
avidi Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Jeg har en del pent brukte gutteklær i str 140 som jeg tenkte å sende til Fretex. Men str.140 er kanskje for stort for gutten din? 0 Siter
laban Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Han bruker 128, men kan vel snart begynne å bruke 134 tenker jeg, han har vokst fryktelig denne sommeren altså, bra han vokser da men. Her vi bor er det ikke så masse loppemarked og Fretex finnes ikke, så det blir helst å kjøpe når det er salg, det er lenge siden jeg har kjøpt noe til fullpris nå, men det er forsåvidt ikke et must heller da! Bruker å satse på at han får masse klær til bursdag og jul, da blir mor glad! Send meg en mail på [email protected] og oppgi hva slags klær dere har størst behov for, om han er lang i beina og om det er iskald eller litt våtere vinter der dere bor. 0 Siter
Gjest kjgadsg Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Fretex finnest ikke her omkring, men jeg skal stikke innom å se en gang jeg er en plass som har! Jeg fikk barn før alle vennene mine, så jeg har det eldste barnet, jeg har ingen problem med å få gitt mine klær videre for å si det sånn! Men jeg skal iallefall se å følge me litt fremover! Takk for tips! På Finn.no er det masse fint og få kjøpt, på QXL og...prøv der... Dessuten kan du legge ut og selge klærne som er for små til din sønn og få litt penger der:o) Jeg gjør det, selger på Finn og det jeg "tjener" på det, kjøper vi nye barneklær for:o) 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Send meg en mail på [email protected] og oppgi hva slags klær dere har størst behov for, om han er lang i beina og om det er iskald eller litt våtere vinter der dere bor. Har sendt mail : ) 0 Siter
tiliti Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Det er veldig mange som faktisk leter etter noen som kan arve, for mange vokser så kjapt at de ikke rekker slite på klærne før de vokser fra dem. Og det er jo veldig få som ønsker å bidra så ekstremt til bruk&kast-samfunnet at de kaster fullt brukbare klær- Jeg har ikke rett størrelse for deg, men tror at dersom du nevner det på nettet, ev. henger opp noen oppslag i lokale butikker så er det nok noen som blir overlykkelige dersom dere kan arve klær for dem - jeg er iallefall kjempeglad jeg har noen som kan arve etter vesla for det er så mange fine klær og de er nesten ikke slitt. 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Jeg har en del pent brukte gutteklær i str 140 som jeg tenkte å sende til Fretex. Men str.140 er kanskje for stort for gutten din? Han fikk en genser i sommer str 140, han kan bruke den, litt lang i ermene er den, men ikke verre enn at det går. Uansett er det vel ikke lenge før han kan begynne å bruke det da, han blir jo 10 år neste år. Han vokser iallefall, det skal være sikkert å visst! 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Det er veldig mange som faktisk leter etter noen som kan arve, for mange vokser så kjapt at de ikke rekker slite på klærne før de vokser fra dem. Og det er jo veldig få som ønsker å bidra så ekstremt til bruk&kast-samfunnet at de kaster fullt brukbare klær- Jeg har ikke rett størrelse for deg, men tror at dersom du nevner det på nettet, ev. henger opp noen oppslag i lokale butikker så er det nok noen som blir overlykkelige dersom dere kan arve klær for dem - jeg er iallefall kjempeglad jeg har noen som kan arve etter vesla for det er så mange fine klær og de er nesten ikke slitt. Helt enig med deg, tror det er mange som hiver fullt brukbare klær. Jeg skal være den første til å tilstå at når jeg jobbet, vi var to voksne og hadde penger, kjøpte jeg heller en ny bukse fremfor å lappe. Men nå lapper jeg det ene kneeet, og noen dager etter går det andre, så er det plutselig noe som skjer, en bursdag, basar, eller ting der man bør se litt ordentlig ut, så har han ingen rene bukser uten hull på et eller begge knær. Jeg ga klærne videre til det lokale asylmottaket, nå må jeg tilstå at han bruker opp klærne siden han ikke har så mange skift lenger, men har vi en jakke eller noe som ser ok gir vi den fortsatt videre. Glad når jeg får klær selv jeg, syns det er kjempegøy, for jeg shopper så å si aldri lenger : ) 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Jeg har kjøpt mye barneklær brukt på ebay. Du ser bilder av klærne og de er flinke til å beskrive hvor slitte klærne er. Jeg har alltid vært fornøyd med det jeg har kjøpt. Kjøper mest fra Europa for å holde portoen nede. Ebay kan jeg sjekke ut ja, så lenge portoen ikke er svinedyr går det vel an å gjøre et og annet kuppet der da. Skal sjekke både E-bay og Finn.no når jeg får litt penger på konto igjen : ) 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Det er vel vanskelig å kjøpe brukte klær til gutter, for de sliter ut klærne etterhvert som de vokser fra de. Det er mest penklær, jeg har etter gutten min, ellers er klærne modne for søppelhaugen, når de er for små, spesielt bukser da, kanskje genserne kan brukes om igjen. De klær som har vært noenlunde, har jeg gitt til en familie med mange barn. Prøv på Freetex eller hos Frivillighetssentralen. Min sleit sjelden hull i buksene før han var 7-8 år, da skjedde det et eller annet, enten ble kvaliteten på klærne dårligere da, eller så tilbringer han unormalt mye tid på knærne. Jeg skjuler min skuffelse når det går hull på den beste buksa, jeg setter jo faktisk pris på at han rører seg da, tross alt. Men tror egentlig jenter i den alderen begynner å bli litt mer forsiktig med klærne sine, selv om det sikkert er store forskjeller ute å går der også! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.