Gå til innhold

Skattelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt på en person på skattelistene. Personen står oppført med 0 i inntekt. Jobber ikke denne personen da? eller kan man skjule inntekten sin?

Skrevet

Tror det er ganske mange som jobber, men som står oppført med 0 kr i inntekt. Men jeg aner ikke hvorfor/hvordan.

Gjest firepile
Skrevet

Tror det er ganske mange som jobber, men som står oppført med 0 kr i inntekt. Men jeg aner ikke hvorfor/hvordan.

Fordi man har hatt store fradrag. For eksempel tap ved salg av bolig eller aksjer.

Skrevet

Spesilelt selvstendige næringsdrivende, de kan trekke fra mye på skatten.

Gjest firepile
Skrevet

Spesilelt selvstendige næringsdrivende, de kan trekke fra mye på skatten.

De kan trekke fra faktiske kostnader relatert til næringsvirksomheten, ja. Kommer du ut med 0 i inntekt da har du lite å leve av.

Skrevet

Fordi man har hatt store fradrag. For eksempel tap ved salg av bolig eller aksjer.

Aahh.. Er det derfor ja. Mange var kanskje å ta litt hardt i da, men noen :o)

Skrevet

Hvis f.eks personen har foretaket sitt i utlandet og befinner seg i utlandet 9 eller flere mnd i året så kan personen stå med null i inntekt.

Skrevet

De kan trekke fra faktiske kostnader relatert til næringsvirksomheten, ja. Kommer du ut med 0 i inntekt da har du lite å leve av.

Er det ikke det Rimihagen og Røkke gjør? De har jo ikke lite å leve av. Nå har jeg ikke skjekket skattelistene på dem. Men mener det har vært fremme noen eksempler i media, om 0skatteytere som er mangemillinærer.

Gjest firepile
Skrevet

Er det ikke det Rimihagen og Røkke gjør? De har jo ikke lite å leve av. Nå har jeg ikke skjekket skattelistene på dem. Men mener det har vært fremme noen eksempler i media, om 0skatteytere som er mangemillinærer.

Stor-kapitalistene Rimihagen og Røkke er da ikke selvstendig næringsdrivende!

Skrevet

Stor-kapitalistene Rimihagen og Røkke er da ikke selvstendig næringsdrivende!

Hva er de da?

Skrevet

Mener du at en bedriftseier, ikke er selvstendig næringsdrivende???????

Selvstendig næringsdrivende er en person som ikke er ansatt i et firma eid av andre, men som livnærer seg på egen hånd. En selvstendig næringsdrivende i Norge kan være registrert med enkeltpersonforetak eller et annet personlig foretak

(ref. wikipedia)

Gjest firepile
Skrevet

Mener du at en bedriftseier, ikke er selvstendig næringsdrivende???????

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...