Gjest Ulvinnen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 ''Jeg synes det er bra at hunder koster en del. Da er det større sjanse for at de blir tatt godt vare på. Hvis du ikke er villig til å betale det det koster å anskaffe hund, så er du neppe villig til å betale det det koster å ta vare på den heller.'' Det blir som å si at man tviler på at folk som overtar omplasseringsdyr fra Dyrebeskyttelsen er villige til å ta skikkelig vare på hunden sin. Eller at alle dem som har fått kattunger gratis lar dem gå for lut og kaldt vann. Det å ta betalt for dyr kan heve terskelen for at folk bare skaffer seg et dyr for deretter å gi blaffen i det (typisk katter). Men det at betaling kan utelukke enkelte uønskede dyreeiere er ikke ensbetydende med at betaling er den viktigste garantien for at dyr blir tatt godt vare på. Altså... Nå har jeg blitt informert om at jeg er en av lederne på dol som alle følger. Du så har bare å være enig med meg. Nemlig! ;-) 0 Siter
waxo Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Hehe.. Er vel mest schäfer og BC kanskje ) Mye BC iallefall. Synes jeg selv ser lite schæfere, og du merker det på dommere også, enten blir de kjempeglade over å se rasen i ringen, og dømmer etter dems tyngde og kraft. Er man uheldig får man en dommer som dømmer en schæfer etter hvor stor fart en BC har........ De er det nesten umulig å gå for. Uansett hvor rask hunden er, er den jo ikke i nærheten av BC, det er biologisk helt umulig :-) Jaja, man lærer seg å velge dommer å gå for :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Mye BC iallefall. Synes jeg selv ser lite schæfere, og du merker det på dommere også, enten blir de kjempeglade over å se rasen i ringen, og dømmer etter dems tyngde og kraft. Er man uheldig får man en dommer som dømmer en schæfer etter hvor stor fart en BC har........ De er det nesten umulig å gå for. Uansett hvor rask hunden er, er den jo ikke i nærheten av BC, det er biologisk helt umulig :-) Jaja, man lærer seg å velge dommer å gå for :-) Hehe.. Ja, det er vel sånn det er. Slik vil det vel være innenfor alle konkurransegrener. Dommerne har vel sine favoritter som alle oss hundeeiere, men det burde jo være likt for alle fra starten av. 0 Siter
morsan Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Altså... Nå har jeg blitt informert om at jeg er en av lederne på dol som alle følger. Du så har bare å være enig med meg. Nemlig! ;-) Ah! Oops! Skal ikke gjenta seg;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Ah! Oops! Skal ikke gjenta seg;-) Det er godt! *Ruller inn igjen pisken* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ''antagligvis nettopp fordi jeg ikke kjenner dem - å kalle dem psykoser i pels.. '' Nesten så jeg mistenker min mann for å stå bak nicket Katt-ja her...;-) Det vil si - jeg har ikke hørt han si dette om schäfere generelt, men han sa det om en forhenværende nabohund, som bjeffet vilt bare vi satt i vår egen hage eller hentet post i vår egen postkasse;-) Hunden het forresten Leika, og de gangene mannen min ikke omtalte den som en psykose i pels, gikk den under navnet "Sleika". Tror jammen meg han glemte seg et par ganger og kalte hunden Sleika når han snakket til naboen...;-) Hehe ;-) (Jeg er ikke din mann, altså...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.