Gå til innhold

Hvitløk som medisin

Anbefalte innlegg

Gjest muligens din kollega
Skrevet

Jeg ønsker å begynne å spise hvitløk for å forhindre sopp Candida. Jeg har hatt utallige soppinfeksjoner. Samt forhindre kreft i tarmene.

Hvor mye tror dere man bør ta?

1 fedd, eller 2 pr dag? Dersom jeg spiser et kruspersille etterpå, vil jeg unngå dårlig ånde?

Skrevet

Du må nok legge om kostholdet også i tillegg til hvitløken. Det finnes mange ulike teorier om hvordan candia skal kureres, ikke alle er like lette ta til seg.

Basisk kosthold har jeg blitt rådet til i forb. med candida. Avstå fra korn, ris, pasta og poteter. Spis mye grønsaker og drikk masse vann.

Sier ikke at dette er det eneste riktige men kan kanskje være greit å prøve.

Skrevet

Du bør legge om kostholdet også.

Unngå sukker, mel, melk og gjær.

Skrevet

Du bør legge om kostholdet også.

Unngå sukker, mel, melk og gjær.

Jeg starter med å legge om til et sunt kosthold, og et sunnere levesett, et liv i balanse?. Jeg er ikke motivert for en meget restriktiv kur. Fikk Diflucan hos gynekologen, grunnet en soppinfeksjon jeg ikke viste jeg hadde. Prøver dette først. Får heller prøve noe annet hvis det ikke hjelper. Atkins kan jo være et alternativ.

Legevitenskapen tror jo ikke på Candida, så ikke lett å vite hva man skal tro.

Skrevet

Du må nok legge om kostholdet også i tillegg til hvitløken. Det finnes mange ulike teorier om hvordan candia skal kureres, ikke alle er like lette ta til seg.

Basisk kosthold har jeg blitt rådet til i forb. med candida. Avstå fra korn, ris, pasta og poteter. Spis mye grønsaker og drikk masse vann.

Sier ikke at dette er det eneste riktige men kan kanskje være greit å prøve.

Det er nok for restrektivt for meg, men takk for svaret.

Skrevet

Ville brukt hvitløkskapsler istedet for fed. Lukter ikke hvitløk av deg om du bruker disse.

Skrevet

Jeg starter med å legge om til et sunt kosthold, og et sunnere levesett, et liv i balanse?. Jeg er ikke motivert for en meget restriktiv kur. Fikk Diflucan hos gynekologen, grunnet en soppinfeksjon jeg ikke viste jeg hadde. Prøver dette først. Får heller prøve noe annet hvis det ikke hjelper. Atkins kan jo være et alternativ.

Legevitenskapen tror jo ikke på Candida, så ikke lett å vite hva man skal tro.

Nei, candida-infeksjoner er ikke anerkjent - dessverre.

Jeg har arbeidet på en legeklinikk der legene jobbet mye med den type problematikk, og det som gikk igjen var at streng anti-candidadiett kombinert med Nystatin eller Diflucan var den eneste måten å bli kvitt infeksjonen på.

Atkins er ganske nært opptil anti-candidadietten. Det vi sa til pasientene den gangen var at de skulle unngå alt som var hvitt: Sukker, mel og melk - og alt som inneholder disse varene.

Dietten skulle følges i 4 uker, før man forsiktig prøver å gjenninføre matvarene i begrensede mengder.

Pasientene hadde svært gode resultater.

Det medfører en ganske stor omveltning av kostholdet, men kan absolutt være verdt det :)

Det er viktig å få i seg nok fett når man går på denne kuren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...