Gå til innhold

Fri fra jobb for å ta praksis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere dette med jobb når dere er i praksis? Jeg skal i lærerpraksis 2 uker i februar og 2 uker på våren. Ser meg nødt til å søke jobb, men lurer på om jeg i det hele tatt skal nevne dette med praksis.

Kanskje en kan ta ut ferie i disse 2 ukene?

Gjest onomatopoetikon
Skrevet

Ferie er nok det beste alternativet. Du kan evt søke permisjon, men det er slett ikke sikkert du får det ettersom det er en helt ny jobb.(Dersom du har jobbet mer enn tre år, og de to siste av dem i den bedriften du søker permisjon fra, har du krav på utdanningspermisjon, men jeg antar det ikke gjelder deg?)

Skrevet

Ferie er nok det beste alternativet. Du kan evt søke permisjon, men det er slett ikke sikkert du får det ettersom det er en helt ny jobb.(Dersom du har jobbet mer enn tre år, og de to siste av dem i den bedriften du søker permisjon fra, har du krav på utdanningspermisjon, men jeg antar det ikke gjelder deg?)

Ok.

Nei jeg har ingen jobb ennå, men må søke jobb nå innser jeg,siden jeg skal studere deltid og dermed får kun halve stipendet/lånet fra Lånekassen, som er 3000 i mnd...

Gjest onomatopoetikon
Skrevet

Ok.

Nei jeg har ingen jobb ennå, men må søke jobb nå innser jeg,siden jeg skal studere deltid og dermed får kun halve stipendet/lånet fra Lånekassen, som er 3000 i mnd...

Husk at det ikke er så mye du kan jobbe før stipendet forsvinner. Sjekk ut inntektsgrensene på hjemmesidene til lånekassen.

Skrevet

Husk at det ikke er så mye du kan jobbe før stipendet forsvinner. Sjekk ut inntektsgrensene på hjemmesidene til lånekassen.

Ja det er jeg klar over, men i 2009 så er det kr 128 360 som er inntektsgrensa så jeg regner med det skal gå bra, og jeg skal bare studere januar-mai i 2010 så da skal det også gå bra. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...