Gå til innhold

Hurra!

Gjest lykkelige meg :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir det bryllup og evig oss! Men si meg en ting... Hvor skal man begynne? Er det noe vi bør få på plass nå snart selvom vi skal vente til sommeren med selve dagen?

Skrevet

1) Kirke/tinghus (stryk det som ikke passer)

2) Festlokale

Alt annet har du litt bedre tid på :o)

Skrevet

1) Kirke/tinghus (stryk det som ikke passer)

2) Festlokale

Alt annet har du litt bedre tid på :o)

Gratulerer forresten!

Skrevet

Gratulerer så aller hjerteligst!!!

Det er 10 år siden min kjære og jeg ble smidd i hymens lenker. Vi hadde en utrolig herlig dag uten stress :)

Vi bodde 10 timers kjøring fra der bryllupet ble holdt, men alt ordnet seg kjempefint likevel.

Her er mine tips :)

Finn en dato, reserver kirke og selskapslokaler så snart som overhodet mulig.

Tenk litt gjennom om dere vil ha et fargetema eller noe annet slags tema.

Tenk gjennom hvordan dere vil ha bryllupsfesten. Skal det være åpen bar, dansing, leker, høytidelig eller uformelt?

En gylden anledning til å frotse i bryllupsmagasiner. Der får man massevis av tips til både forberedelser og til selve dagen.

Lykke til. Husk å kos dere med planleggingen også :)

Og ikke minst - om noe ikke blir akkurat som du/dere hadde planlagt, så er ikke det noen krise.

Bryllupsdagen er bare en dag, ekteskapet er for livet :)

Skrevet

Gratulerer så aller hjerteligst!!!

Det er 10 år siden min kjære og jeg ble smidd i hymens lenker. Vi hadde en utrolig herlig dag uten stress :)

Vi bodde 10 timers kjøring fra der bryllupet ble holdt, men alt ordnet seg kjempefint likevel.

Her er mine tips :)

Finn en dato, reserver kirke og selskapslokaler så snart som overhodet mulig.

Tenk litt gjennom om dere vil ha et fargetema eller noe annet slags tema.

Tenk gjennom hvordan dere vil ha bryllupsfesten. Skal det være åpen bar, dansing, leker, høytidelig eller uformelt?

En gylden anledning til å frotse i bryllupsmagasiner. Der får man massevis av tips til både forberedelser og til selve dagen.

Lykke til. Husk å kos dere med planleggingen også :)

Og ikke minst - om noe ikke blir akkurat som du/dere hadde planlagt, så er ikke det noen krise.

Bryllupsdagen er bare en dag, ekteskapet er for livet :)

Takk for gode tips! Tror faktisk jeg gleder meg like mye til å planlegge. Det å glede seg er jo halve moroa!

Skrevet

Gratulerer!

Det viktigste nå er dato. Når dato er bestemt, må dere bestille kirke eller tinghus. De kan faktisk ha fullt den aktuelle dagen. Selskapslokalet må også reserveres, mange velger vielse om sommeren og da er mange steder opptatt et år i forveien. En siste ting som bør bestilles så fort som mulig er fotograf. De bruker god tid på hvert par, og har begrenset hvor mange par de kan fotografere hver lørdag (eller fredag...)

Lykke til!

Gjest bridezilla
Skrevet

Det finnes mange bryllupssider på nettet,(www.bryllupsweb.no og tilsvarende) som har lure huskelister (selv om dere kan kutte ut minst halvparten av det de skriver med mindre man skal være helt "bridezilla").

Å booke selskapslokale og vielse (evt høre hvor tidlig ute man skal være for å booke kirken / rådhuset til en bestemt dato) kan være lurt å gjøre allerede nå. Når datoen er bestemt, er det ingen grunn til å ikke gi (de viktigste) gjestene et hint om datoen, slik at ikke de mest sentrale gjestene har bestilt dyre ferier som kolliderer med dagen.

Har man fått anbefalt en flink frisør eller fotograf eller konditor eller noe annet man ønsker å gjøre noe speiselt ut av denne dagen, er det ingen grunn til å ikke be denne om å sette av datoen heller, endelige kontrakter kan man ordne når det nærmer seg,

På bryllupssidene står det hvor tidlig ute man bør være for å kjøpe / leie kjole og dress (noen kjoler bestilles først og sys deretter i utlandet, og da kan det fort ta noen måneder). Alt kan skaffes i siste liten også, men det kan gjøre at utvalget blir mindre og at prisen blir høyere.

Og hvis dere har muligheten til å ønske dere ting til bursdager og jul som kan gjøre at dere kommer i mål økonomisk, kan det være greit å ønske seg gavekort hos frisør, undretøysforretning, skobutikk, papirhandel og andre ting man kommer til å ønske å kjøpe før bryllupet.

Og skal dere ha selskapet hjemme eller et sted dere kan ha med egen drikke, kan det være greit å spørre venner og familie som reiser mye i jobb osv, om å få benytte seg av taxfreekvoten deres i løpet av vinteren. Venninnen min hadde en onkel som reiste utenlands hver uke med jobben, og på den måten fikk de redusert vin og cognag-budsjettet sitt med mange tusen til sitt bryllup.

Det meste av planlegging og forberedelser kan være bare koselig og gøy når man har god tid. Bordkort og invitasjoner og slike ting er koselig å pusle med en vinterkveld, men ganske stressende hvis det kommer oppå alt annet i siste liten.

Skrevet

Takk for gode tips! Tror faktisk jeg gleder meg like mye til å planlegge. Det å glede seg er jo halve moroa!

Helt enig :)

Jeg storkoste meg med bryllupsplanleggingen vår. Det var kjempespennende å tenke gjennom hvordan man vil ha det - og prøve å se ting for seg.

Også så herlig å kunne sikle på brudekjoler. Og ikke minst, å kunne prøve dem :)

Det rare med brudekjoler er at man vet så inderlig godt når man har funnet "sin" kjole. Husker når dama i kjolebutikken kom med den kjolen jeg valgte. Jeg tenkte at _den_ skulle jeg i hvertfall ikke ha. Men så følte jeg at jeg måtte prøve den på, for dama hadde hentet den fra baklageret.

Og "poff" det var jo kjolen "min". Jeg synes fremdeles kjolen min var fin :)

Ååååå, du er så heldig!!!! Skulle så gjerne gjort det hele en gang til - med samme mann :)

Skrevet

Sted! Fastsett dato så snart som mulig og bestill lokale, er det et populært sted er det ofte bortbestilt et år i forveien.

Gjest Lykkelige meg :D
Skrevet

Det finnes mange bryllupssider på nettet,(www.bryllupsweb.no og tilsvarende) som har lure huskelister (selv om dere kan kutte ut minst halvparten av det de skriver med mindre man skal være helt "bridezilla").

Å booke selskapslokale og vielse (evt høre hvor tidlig ute man skal være for å booke kirken / rådhuset til en bestemt dato) kan være lurt å gjøre allerede nå. Når datoen er bestemt, er det ingen grunn til å ikke gi (de viktigste) gjestene et hint om datoen, slik at ikke de mest sentrale gjestene har bestilt dyre ferier som kolliderer med dagen.

Har man fått anbefalt en flink frisør eller fotograf eller konditor eller noe annet man ønsker å gjøre noe speiselt ut av denne dagen, er det ingen grunn til å ikke be denne om å sette av datoen heller, endelige kontrakter kan man ordne når det nærmer seg,

På bryllupssidene står det hvor tidlig ute man bør være for å kjøpe / leie kjole og dress (noen kjoler bestilles først og sys deretter i utlandet, og da kan det fort ta noen måneder). Alt kan skaffes i siste liten også, men det kan gjøre at utvalget blir mindre og at prisen blir høyere.

Og hvis dere har muligheten til å ønske dere ting til bursdager og jul som kan gjøre at dere kommer i mål økonomisk, kan det være greit å ønske seg gavekort hos frisør, undretøysforretning, skobutikk, papirhandel og andre ting man kommer til å ønske å kjøpe før bryllupet.

Og skal dere ha selskapet hjemme eller et sted dere kan ha med egen drikke, kan det være greit å spørre venner og familie som reiser mye i jobb osv, om å få benytte seg av taxfreekvoten deres i løpet av vinteren. Venninnen min hadde en onkel som reiste utenlands hver uke med jobben, og på den måten fikk de redusert vin og cognag-budsjettet sitt med mange tusen til sitt bryllup.

Det meste av planlegging og forberedelser kan være bare koselig og gøy når man har god tid. Bordkort og invitasjoner og slike ting er koselig å pusle med en vinterkveld, men ganske stressende hvis det kommer oppå alt annet i siste liten.

Det var jo utrolig lurt å ønske seg ting til bryllupet i julegave! Det skal jeg huske på. Det går jo fint an å ønske seg gavekort på vinmonopolet også! Jeg får alltid så gode tips her inne altså. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...