Gjest nødpass Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jeg har mistet passet mitt og skal reise til Tyskland til torsdag, så må få tak i nødpass. Fungerer disse greit? Ser for meg masse styr i innsjekkingen med disse jeg da men håper det ikke blir slik. 0 Siter
fjuppi Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jeg reiste faktisk på førerkortet en gang til Berlin. Men da skulle jeg bo privat. Det kan jo bli annerledes når man skal bo på hotel og leie bil. 0 Siter
fjuppi Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 nødpass kan du få kjøpt hos politiet på Gardermoen også forresten. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Det er egentlig ikke nødvendig med pass, når du reiser innenfor EØS, men pass er eneste gyldige legitimasjon mange steder, derfor er det fin å ha med pass, når en er på reise. Hvis du sjekker inn i en av automatene, så kreves det ikke pass ved innsjekkingen, og du skal ikke igjennom tollen på flyplassen. Hvis du skal bo på hotell så ber de ofte om pass som legitimasjon. Jeg kjenner noen som nettopp har reist til Spania, de glemte passene sine hjemme, men kom fint frem til Spania, uten pass. De har privat innkvartering og trenger derfor ikke pass som legitimasjon på et hotell. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Nødpassene fungerer helt fint de. Bare husk at de skal leveres inn med engang du er hjemme igjen. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Ingen ekstra heftelser knyttet til nødpass, de ser ut som helt vanlige pass, men har kort levetid. PS. Som de andre sier: Dersom du ikke skal leie bil eller bo på hotell trenger du neppe pass i Berlin. God tur! 0 Siter
Liliaceae Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Det kan være lurt å få ordnet med nødpass hos politiet FØR torsdag. De ordner det i løpet av få minutter. Husker vi måtte gjøre det for den ene datteren vår, da de skrev feil årstall for gyldighet i passet. Oppdaget det heldigvis et par dager før vi skulle dra. Var jo litt pes, for hun var bare et par mnd og ikke så lett å få til det perfekte bilde når de er så små. Det er jo som kjent så mange krav til hvordan ansiktet skal være. (ikke smile, ikke grimaser, ikke vise tunge eller åpen munn osv.) 0 Siter
Gjest me et moi Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Det kan være lurt å få ordnet med nødpass hos politiet FØR torsdag. De ordner det i løpet av få minutter. Husker vi måtte gjøre det for den ene datteren vår, da de skrev feil årstall for gyldighet i passet. Oppdaget det heldigvis et par dager før vi skulle dra. Var jo litt pes, for hun var bare et par mnd og ikke så lett å få til det perfekte bilde når de er så små. Det er jo som kjent så mange krav til hvordan ansiktet skal være. (ikke smile, ikke grimaser, ikke vise tunge eller åpen munn osv.) ''ikke grimaser, ikke vise tunge eller åpen munn osv.'' Dett skulle tatt seg ut..... *lol* 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Nødpass er veldig vanlig å skrive ut (kjenner godt ei som jobber med pass), så det betyr jo at det virker. Bare leit at du ikke fant det ut en uke tidligere slik at du kunne fått vanlig pass:-( 0 Siter
tusseline Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Nei, jeg har bare reist uten pass 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.