Gå til innhold

Lekse på helg?

Gjest herrejemini

Anbefalte innlegg

Gjest herrejemini

Er det lov å gi lekse på helg?

Torsdag får elevene beskjed om at på lørdag må de gå på torget å hente brosjyrer fra valg partiene som står der.

Vi har vært borte i helga dermed har gutten fått anmerkning:(

Gutten ga klar beskjed om at vi skulle bort og da sa lærer at alle i klassen skulle møte opp lørdag og hente seg brosjyrer.

Vi valgte å overse denne "formaningen" og reiste på tur likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mulig jeg er dum, men...

Jeg ville ha skrevet en melding i elevens meldingsbok (finnes slikt fortsatt?) om at dere var bortreist og at eleven derfor ikke fikk gjort leksen sin

Med beskjed fra foreldrene burde det da gå greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Seriøst? Kan ikke i min villeste fantasi innbille meg at NOEN lærer i fullt alvor kan mene at familien skal blir hjemme fordi poden har fått i lekse å hente brosjyrer om lørdagen. Det blir bare for dumt!! Klag til rektor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herrejemini

Seriøst? Kan ikke i min villeste fantasi innbille meg at NOEN lærer i fullt alvor kan mene at familien skal blir hjemme fordi poden har fått i lekse å hente brosjyrer om lørdagen. Det blir bare for dumt!! Klag til rektor! ;)

Jo dette er sant. Jeg har skrevet mail til trinnleder nå så får vi se hvilket svar som kommer.

Denne læreren er meget "ordentlig" og barn er barn og skal ikke høres og har de lærevansker så har de seg selv og takke for det er deres egen feil når de er så giddesløse!

Heldigvis så er læreren over 60 år og går inn i sine siste år som lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herrejemini

Det hørtes ut som en litt for ivrig lærer spør du meg... Skrev du beskjed til læreren om at dere hadde vært borte? Kanskje det er en ide? :)

Har sendt mail.

Frykter for svaret jeg får. Dette er en lærer som mangler forståelse for at skolen har forandret seg på de siste 40 årene h*n har vært lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest herrejemini

Jeg ville ha skrevet en melding i elevens meldingsbok (finnes slikt fortsatt?) om at dere var bortreist og at eleven derfor ikke fikk gjort leksen sin

Med beskjed fra foreldrene burde det da gå greit?

Er redd det er nyttesløst å skrive til læreren så jeg skrev en mail til trinnleder istedet.

Læreren er gammel og har ikke forandret seg siden h'n begynte for 40 år siden.

Barn skal ikke sees, høres osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig jeg er dum, men...

Er redd det er nyttesløst å skrive til læreren så jeg skrev en mail til trinnleder istedet.

Læreren er gammel og har ikke forandret seg siden h'n begynte for 40 år siden.

Barn skal ikke sees, høres osv...

Jeg ville tatt det med læreren selv først uansett, men det er selvfølgelig du som kjenner lærren best. En annen ting er at jeg ville skrevet det før de kom på skolen i dag slik at han kunne vise det frem før leksen skulle brukes/gjennomgås, og ikke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Læreren kan ikke gi lekser som skal lages i helgen. Den anmerkningen må du protestere på og få strøket.

Kunne ikke sønnen din bare ta med noe av den valgpropaganda vi har fått i postkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse går sønnen din i?

Av det andre du forteller om læreren hans, så høres det jo ikke ut som noen god lærer, og jeg synes det høres lurt ut å kontakte mellomlederen / gruppelederen angående dette.

Men, å gi en oppgave som krever en innsats utenom det vanlige forbindelse med en spesiell hendelse (som valget) er jeg absolutt for.

Oppgaven burde ha blitt gitt i såpass god tid at de hadde hatt anledning til å oppsøke valgstandene en alternativ dag hvis de ikke var tilstede den aktuelle lørdagen. Eller at han hadde fått tid til å snakke med læreren om oppgaven, og selv kommet med forslag om alternative ting han kunne gjort, som kunne fylle ut det klassekameratene gjorde. Hvis han ba klassekameratene ta med noen ekstra brosjyrer til seg, og han kunne skrevet ut de brosjyrene som finnes i pdf-format på partienes sider, osv.

Jeg prøver å lære min ungdomsskolesønn dette, at ved å komme med alternative løsninger i forkjøpet, så oppstår gjerne vinn/vinn situasjoner. Å komme i ettertid og si man ikke fikk gjort noe fungerer dårligere.

Mern det er selvsagt avhengig av at læreren er mottakelig for fornuft.

Så dere allerede på torsdag at han ikke fikk gjort oppgaven, kunne dere spart gutten for den dumme lærerens reaksjon, ved å skrive en melding allerede til fredag, med beskjed om at dere ikke var i nærmiljøet denne lørdagen (og kanskje spurt om han kunne gjøre noe alternativt). Men det kommer igjen an på hvilket klassetrinn det er, en 15-åring burde kunne ta dette med læreren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren kan ikke gi lekser som skal lages i helgen. Den anmerkningen må du protestere på og få strøket.

Kunne ikke sønnen din bare ta med noe av den valgpropaganda vi har fått i postkassen?

''Kunne ikke sønnen din bare ta med noe av den valgpropaganda vi har fått i postkassen?''

Vi som ikke mottar uadressert reklame får heller ikke valgpropaganda. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

''Kunne ikke sønnen din bare ta med noe av den valgpropaganda vi har fått i postkassen?''

Vi som ikke mottar uadressert reklame får heller ikke valgpropaganda. Heldigvis.

psst... Hvor får man tak i de der: "Nei takk til reklame" dingsene? Er det hos posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trist jente

psst... Hvor får man tak i de der: "Nei takk til reklame" dingsene? Er det hos posten?

Det holder ikke skrive mail til posten, som jeg prøvde. Du må visstnok møte opp og fylle ut skjema for å få dette klistremerket. Har satt opp en selvskrevetlapp jeg, funker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke skrive mail til posten, som jeg prøvde. Du må visstnok møte opp og fylle ut skjema for å få dette klistremerket. Har satt opp en selvskrevetlapp jeg, funker det!

Min kjære måtte på posten og fylle ut skjema og greier før han fikk klistrelapp - denne sørger posten for å skifte ut når den blir slitt. :o) Jeg fikk bare tak i en lapp via Grønn hverdag - funker det og.

Han bor ute på landet, jeg bor i byen, vet ikke om det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Min kjære måtte på posten og fylle ut skjema og greier før han fikk klistrelapp - denne sørger posten for å skifte ut når den blir slitt. :o) Jeg fikk bare tak i en lapp via Grønn hverdag - funker det og.

Han bor ute på landet, jeg bor i byen, vet ikke om det har noe å si?

"Min kjære måtte på posten og fylle ut skjema og greier før han fikk klistrelapp - denne sørger posten for å skifte ut når den blir slitt. :o)

Så hyggelige de er hos dere da, vår er slitt bort av vond og vær, så nå får vi reklame rett som det skvett. Ingen som har erstattet den for oss, nei.

Bestilte fra nettsiden du tipset om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail.

Frykter for svaret jeg får. Dette er en lærer som mangler forståelse for at skolen har forandret seg på de siste 40 årene h*n har vært lærer.

Hm. Tror likevel jeg bare ville slappet av og visst at jeg hadde rett, selv om læreren sa noe annet. H*n kan ikke kreve at alle er i byen og samler info en lørdag kort og godt. Og det ville jeg formidlet til jr også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Har mer enn én gang tenkt på at jeg kunne mekke en selv ja, men det har blitt med tanken. Nå har jeg (som du) bestilt fra Grønn hverdag. Bestilte likegodt 15 stk så jeg kan dele ut til venner og kollegaer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...