Gjest majas mamma Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 "Min kjære måtte på posten og fylle ut skjema og greier før han fikk klistrelapp - denne sørger posten for å skifte ut når den blir slitt. ) Så hyggelige de er hos dere da, vår er slitt bort av vond og vær, så nå får vi reklame rett som det skvett. Ingen som har erstattet den for oss, nei. Bestilte fra nettsiden du tipset om :-) Datteren fikk ett sånt merke gjennom Speiderbladet. Hun løp ned å klistret på postkassa. Der stod det noe sånt som: Jeg er Speider og medlem av Norske Speiderforbund. Jeg tenker på miljøet og vil ikke ha uadressert reklame i posten. Lappen er falmet av vær og vind og uleselig, men vi får allikevel nesten aldri reklame i kassa lenger. Og så har vi satt opp to kasser på veggen, en hvor det står familienavnet, og en hvor det står Kun Aviser. Og reklamen kommer alltid i aviskassa så det funker greit sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Datteren min i syvende fikk samme beskjed. Jeg hadde ikke tid, og hun fikk ikke gå alene ned i byen. Det var heller ingen andre venninner som hun kunne gå med akkurat da, så den leksa ble ikke gjort. Men de kan ikke gi anmerkning for sånt. Din helg er din helg og den bruker du som DU vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg vet i hvert fall at større skolebarn må jobbe med lekser i helgen. Men at de får beskjed om at de må møte opp på lørdag i byen synes jeg er drøt. (Men gutten din kunne jo vært litt sleip og spurt kammeraten om å ta med litt for han også da....) Kreativitet er lov:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Lekser i helgen er greit nok. Men akkurat denne ble lite konstruktiv. Slikt kan man ikke gi anmerkning for. Kunne de ikke fått et alternativ med å gå inn på internett å laste ned valgprogram? Har dere sendt med melding om at dere var bortreist i helgen og følgelig ble leksen umulig å gjøre? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hadde vi vært i denne situasjonen ville vi sendt en mld til læreren om hvorfor oppgaven ikke var utført. Ingenting å lage problem av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg vet i hvert fall at større skolebarn må jobbe med lekser i helgen. Men at de får beskjed om at de må møte opp på lørdag i byen synes jeg er drøt. (Men gutten din kunne jo vært litt sleip og spurt kammeraten om å ta med litt for han også da....) Kreativitet er lov:-) Det er vel ikke sleipt? Det er lurt. Poenget var vel ikke at de skulle tli byen, men få tak i partiprogram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvilken klasse går sønnen din i? Av det andre du forteller om læreren hans, så høres det jo ikke ut som noen god lærer, og jeg synes det høres lurt ut å kontakte mellomlederen / gruppelederen angående dette. Men, å gi en oppgave som krever en innsats utenom det vanlige forbindelse med en spesiell hendelse (som valget) er jeg absolutt for. Oppgaven burde ha blitt gitt i såpass god tid at de hadde hatt anledning til å oppsøke valgstandene en alternativ dag hvis de ikke var tilstede den aktuelle lørdagen. Eller at han hadde fått tid til å snakke med læreren om oppgaven, og selv kommet med forslag om alternative ting han kunne gjort, som kunne fylle ut det klassekameratene gjorde. Hvis han ba klassekameratene ta med noen ekstra brosjyrer til seg, og han kunne skrevet ut de brosjyrene som finnes i pdf-format på partienes sider, osv. Jeg prøver å lære min ungdomsskolesønn dette, at ved å komme med alternative løsninger i forkjøpet, så oppstår gjerne vinn/vinn situasjoner. Å komme i ettertid og si man ikke fikk gjort noe fungerer dårligere. Mern det er selvsagt avhengig av at læreren er mottakelig for fornuft. Så dere allerede på torsdag at han ikke fikk gjort oppgaven, kunne dere spart gutten for den dumme lærerens reaksjon, ved å skrive en melding allerede til fredag, med beskjed om at dere ikke var i nærmiljøet denne lørdagen (og kanskje spurt om han kunne gjøre noe alternativt). Men det kommer igjen an på hvilket klassetrinn det er, en 15-åring burde kunne ta dette med læreren selv. Jeg las bare første avsnittet ditt og jeg kjenner at jeg bir hissig.. Det oser motstand mt skole og lærere av enkelte mennesker. Det eneste denne moren skulle gjort var å sende melding om at gutten var forhidret i å utføre oppgaven. Dermed hadde han ikke fått anmerkning. Snakke med mellomleder osv????? Milde moses, snakk om å lagestorm i vannglass... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Seriøst? Kan ikke i min villeste fantasi innbille meg at NOEN lærer i fullt alvor kan mene at familien skal blir hjemme fordi poden har fått i lekse å hente brosjyrer om lørdagen. Det blir bare for dumt!! Klag til rektor! Eller gjør det enkelt; send en mld til læreren og forklar hvorfor han ikke fikk gjort det. Slutt å lag storm i vannglass!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jo dette er sant. Jeg har skrevet mail til trinnleder nå så får vi se hvilket svar som kommer. Denne læreren er meget "ordentlig" og barn er barn og skal ikke høres og har de lærevansker så har de seg selv og takke for det er deres egen feil når de er så giddesløse! Heldigvis så er læreren over 60 år og går inn i sine siste år som lærer. Hadde du sendt med sønnen din mld på mandag hadde du sluppet alt dette tullet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det er vel ikke sleipt? Det er lurt. Poenget var vel ikke at de skulle tli byen, men få tak i partiprogram. Lov til å være litt sleip noen ganger:-) Og en annen gang går sikkert tjenestene den andre veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Lov til å være litt sleip noen ganger:-) Og en annen gang går sikkert tjenestene den andre veien. Ja, men jeg syns ikke det er sleipt å få noen andre til å hjelpe seg på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, men jeg syns ikke det er sleipt å få noen andre til å hjelpe seg på den måten. Det er kanskje ikke det:-) Tror bare jeg har satt meg litt fast i "det sleipe sporet" selv om dagen. Pruter på alt fra baderomsinnredninger til ukeblad-abonnement. Men det virker jo da. Sparer tusenvis:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.