Gjest hhhhhhp Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Har bestilt hvitt høyglans kjøkken med lys eik laminat benkeplate. Men hvordan skal veggen mine se ut? Har tenkt på brun tapet eller eggehvit. Men kan det rett og slett blir for mye lyst og lite kontrast? Hadde vært kjekt å se noen utstillinger som hadde lyse vegger og hvitt kjøkken... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 http://www.3kon.net/admin/forside_2/bilder/8fca1fd76d10cb01e8bc4588af85591d-image.jpeg http://www.adressa.no/multimedia/dynamic/01131/kjokken2_1131946c.jpg 0 Siter
ilene1365380268 Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 http://www.3kon.net/admin/forside_2/bilder/8fca1fd76d10cb01e8bc4588af85591d-image.jpeg http://www.adressa.no/multimedia/dynamic/01131/kjokken2_1131946c.jpg Wow. Takk skal du ha!!!!!!!!!!! Nesten så jeg angrer at jeg ikke valgt hvit benkeplate også. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde valgt hvit "mursteinsvegg". Kontrastene settes med et par knallfargede gjenstander på benken. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Wow. Takk skal du ha!!!!!!!!!!! Nesten så jeg angrer at jeg ikke valgt hvit benkeplate også. Jeg tror faktisk det lett kan bli _for_ sterilt med hvit benkeplate...Da krever det mer av interiøret ellers. Men enig i at dette var lekre kjøkken 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Wow. Takk skal du ha!!!!!!!!!!! Nesten så jeg angrer at jeg ikke valgt hvit benkeplate også. Det skal du ikke angre på. Hvit benkeplate er noe dritt! ( For å si det på godt norsk)! Det har jeg, og den skal skiftes ut MEGET snart. Ellers har jeg hvitt kjøkken, og mørkerøde vegger. Men jeg har et veldig lite kjkøkken så det røde er ikke så veldig dominerende 0 Siter
linko Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1252355562' post='4207959] Jeg hadde valgt hvit "mursteinsvegg". Kontrastene settes med et par knallfargede gjenstander på benken. Jeg "hater" gjenstander på benken. Rot kaller jeg det! Da kan man heller tenke kontraster med gardiner, bilder, duk på bordet etc. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Det skal du ikke angre på. Hvit benkeplate er noe dritt! ( For å si det på godt norsk)! Det har jeg, og den skal skiftes ut MEGET snart. Ellers har jeg hvitt kjøkken, og mørkerøde vegger. Men jeg har et veldig lite kjkøkken så det røde er ikke så veldig dominerende Vi har hatt hvit benkeplate. Den har vi skiftet ut, for den ble fort stygg. Gule skjolder, brødsmuler og hakk og riper sees veldig godt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg tror faktisk det lett kan bli _for_ sterilt med hvit benkeplate...Da krever det mer av interiøret ellers. Men enig i at dette var lekre kjøkken ''Men enig i at dette var lekre kjøkken :)'' Enig forsåvidt, men den kokeplassen på det nederste kjøkkenet må da være fryktelig krøkkete??? Med de veggene helt ned til benken tett inntil komfyren på begge sider blir det jo veldig trangt å stå og røre og kokkelere i tillegg til at det til venstre bak der blir et veldig mørkt og uutnyttet hjørne på benken. 0 Siter
Spirello Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg "hater" gjenstander på benken. Rot kaller jeg det! Da kan man heller tenke kontraster med gardiner, bilder, duk på bordet etc. jeg har ting og tan på benken, og synes det er dritstilig. Appelsinpresse, krukker med pasta osv., blender, oljeflaske. Det er kjøkkenting jeg bruker da, ser ikke rotete ut. I vindsposten som er rett over benken har jeg plante, lysestaker og en en smijernsfigur. Nå har jeg metervis med benk da, så ser nakent ut uten noen ting. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg "hater" gjenstander på benken. Rot kaller jeg det! Da kan man heller tenke kontraster med gardiner, bilder, duk på bordet etc. Jeg tenker ikke 8 kjøkkenmaskiner i rød pianolakk, nei. Men f.eks. en kul krukke/vase og ei fruktskål. Jeg synes gardiner er rot :-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg "hater" gjenstander på benken. Rot kaller jeg det! Da kan man heller tenke kontraster med gardiner, bilder, duk på bordet etc. Jeg er for store arbeidsflater på benken, men synes det er naturlig at det står fremme noen saker og ting. Jeg har verken gardiner eller duk på kjøkkenet - takk & pris!! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg "hater" gjenstander på benken. Rot kaller jeg det! Da kan man heller tenke kontraster med gardiner, bilder, duk på bordet etc. Enig, jeg forsøker også å ha minst mulig på benken. Da er det også mye enklere å holde det rent og ryddig. Er ikke glad i pyntekrukker og sånt. 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Enig, jeg forsøker også å ha minst mulig på benken. Da er det også mye enklere å holde det rent og ryddig. Er ikke glad i pyntekrukker og sånt. Jeg har heller ikke ting bare for pyntens skyld, det synes jeg bare blir i veien, men har ting for praktiske formål, slik som brødboks, knivblokk, kaffetrakter osv. Så et hjem på TV der de hadde absolutt nada fremme på benken, og jeg lurer på om de klarer å holde det slik når tv-kameraene er skrudd av...;-) Synes det er litt rart at man i våre dager er redd for å fremstille kjøkkenet som en arbeidsplass - det skal liksom bare være et utstillingsvindu og bevis på familiens ypperlige smak. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ''Men enig i at dette var lekre kjøkken :)'' Enig forsåvidt, men den kokeplassen på det nederste kjøkkenet må da være fryktelig krøkkete??? Med de veggene helt ned til benken tett inntil komfyren på begge sider blir det jo veldig trangt å stå og røre og kokkelere i tillegg til at det til venstre bak der blir et veldig mørkt og uutnyttet hjørne på benken. ''men den kokeplassen på det nederste kjøkkenet må da være fryktelig krøkkete??? Med de veggene helt ned til benken tett inntil komfyren på begge sider blir det jo veldig trangt å stå og røre og kokkelere i tillegg til at det til venstre bak der blir et veldig mørkt og uutnyttet hjørne på benken'' Enig, jeg ville aldri hatt de sideveggene rundt kokeplatene. 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ''men den kokeplassen på det nederste kjøkkenet må da være fryktelig krøkkete??? Med de veggene helt ned til benken tett inntil komfyren på begge sider blir det jo veldig trangt å stå og røre og kokkelere i tillegg til at det til venstre bak der blir et veldig mørkt og uutnyttet hjørne på benken'' Enig, jeg ville aldri hatt de sideveggene rundt kokeplatene. Enig. Det _eneste_ praktiske med de veggene må være at det hindrer sprut på benkeplatene! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg har heller ikke ting bare for pyntens skyld, det synes jeg bare blir i veien, men har ting for praktiske formål, slik som brødboks, knivblokk, kaffetrakter osv. Så et hjem på TV der de hadde absolutt nada fremme på benken, og jeg lurer på om de klarer å holde det slik når tv-kameraene er skrudd av...;-) Synes det er litt rart at man i våre dager er redd for å fremstille kjøkkenet som en arbeidsplass - det skal liksom bare være et utstillingsvindu og bevis på familiens ypperlige smak. ''Synes det er litt rart at man i våre dager er redd for å fremstille kjøkkenet som en arbeidsplass - det skal liksom bare være et utstillingsvindu og bevis på familiens ypperlige smak. '' Jeg vil si at nettopp fordi det er arbeidsplass foretrekker jeg rene og ryddige flater. Vi har mye benkpass, og et par maskiner fremme i tillegg til urter og en blomst. Mesteparten av benkeplassen er tom - da klarer jeg å holde det tilnærmet slik :-). Det verste jeg vet (sic! kanskje ikke totalt sett, da) er overfylte kjøkkenbenker! Og det skal ikke mye til før jeg synes de er det 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Enig. Det _eneste_ praktiske med de veggene må være at det hindrer sprut på benkeplatene! ;-) ''Det _eneste_ praktiske med de veggene må være at det hindrer sprut på benkeplatene!'' Så får man istedet sprut på disse hvite sideveggene? *urk* 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ''Det _eneste_ praktiske med de veggene må være at det hindrer sprut på benkeplatene!'' Så får man istedet sprut på disse hvite sideveggene? *urk* Ja, høres slitsomt ut. Og hadde det enda hatt en estetisk fordel å dem der... 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ''Synes det er litt rart at man i våre dager er redd for å fremstille kjøkkenet som en arbeidsplass - det skal liksom bare være et utstillingsvindu og bevis på familiens ypperlige smak. '' Jeg vil si at nettopp fordi det er arbeidsplass foretrekker jeg rene og ryddige flater. Vi har mye benkpass, og et par maskiner fremme i tillegg til urter og en blomst. Mesteparten av benkeplassen er tom - da klarer jeg å holde det tilnærmet slik :-). Det verste jeg vet (sic! kanskje ikke totalt sett, da) er overfylte kjøkkenbenker! Og det skal ikke mye til før jeg synes de er det Jeg synes også det er ille med overfylte kjøkkenbenker, men folk har tydeligvis ulike grenser for hva som er "overfylt" ;-) Moren min har ikke én centimeter med benk der hun har hele dybden tilgjengelig - det står ting inntil veggen over hele benken, slik at det at det bare blir en stripe på kanskje 35 cm som kan benyttes som arbeidsplass. Utrolig irriterende de gangene jeg lager mat hos henne. Men så er det atter andre som mener at nesten ingenting skal stå fremme; det har vel nesten vært "trenden" nå for tiden, og da synes jeg at det blir litt drøyt 'andre veien'. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.