Gå til innhold

Kan jeg kalle meg en ikkerøyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg tygger nikotintyggis?

Vil det påvirke helsa mi positivt når jeg har sluttet med sigaretter og erstattet med tyggis?

Regner med at det uansett hjelper for lunger, luften vil bli renere rundt meg, jeg vil lukte bedre, og luftveiene vil få det bedre. Ganske raskt også regner jeg med.

Men vil det påvirke positivt på hjertet og blodomløp?

Føler meg bra :-) Føler meg glad :-)

Skrevet

Ja, det kan du :) Du -burde- fortelle deg selv og andre at du er en ikke-røyker. Så er det desto vanskeligere å begynne igjen ;)

Nikotin er ikke spesielt skadelig, bortsett fra for gravide.

Skrevet

Ja, det kan du :) Du -burde- fortelle deg selv og andre at du er en ikke-røyker. Så er det desto vanskeligere å begynne igjen ;)

Så bra :-)))))))

Så det er alt det andre som dreper meg sakte men sikkert, mens nikotinen er ganske snill?

Jeg er en ikkerøyker, jeg er en ikkerøyker, jeg er en ikkerøyker :-)))))))

Og jeg er så glad :-)

Skrevet

Nikotin er skadelig og ikke bare for gravide:

''Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler

Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse''

Skrevet

Så bra :-)))))))

Så det er alt det andre som dreper meg sakte men sikkert, mens nikotinen er ganske snill?

Jeg er en ikkerøyker, jeg er en ikkerøyker, jeg er en ikkerøyker :-)))))))

Og jeg er så glad :-)

NIkotin er ikke snill, Glimtipper fantaserer her:

''Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler

Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse''

Men det er klart du er en ikke-røyker nå! Og det skal du forbli! :o)

Skrevet

Pr. definisjon så røyker du jo ikke:-) Så flott at du har tatt dette skrittet. Jeg kan love deg at folkene rundt deg også merker at du lukter mye bedre. Bare slik som en liten bivirkning:-)

Skrevet

NIkotin er ikke snill, Glimtipper fantaserer her:

Men det er klart du er en ikke-røyker nå! Og det skal du forbli! :o)

Det skal jeg :-)

Jaja, jeg har iallefall sluttet å tilføre kroppen alt det andre ekle, pluss at jeg ikke lukter dritt :-)

Og jeg er glad, trallala :-)

Skrevet

Pr. definisjon så røyker du jo ikke:-) Så flott at du har tatt dette skrittet. Jeg kan love deg at folkene rundt deg også merker at du lukter mye bedre. Bare slik som en liten bivirkning:-)

Merker det selv også :-)

For selv om jeg har røyka i mange år, har jeg ikke hatt problemer med å lukte det sure i klæra......

Og mang en gang har jeg hatt vond følelse når jeg har måtte sitte ved siden av ikkerøykere på foreldremøter o.l

Det er deilig :-)

Skrevet

Merker det selv også :-)

For selv om jeg har røyka i mange år, har jeg ikke hatt problemer med å lukte det sure i klæra......

Og mang en gang har jeg hatt vond følelse når jeg har måtte sitte ved siden av ikkerøykere på foreldremøter o.l

Det er deilig :-)

Tenk på dette hver eneste dag. Det må jo være en flott motivasjon til å klare denne tiden:-)

Andre småting er jo at du antagelig kommer til å leve lenger. At faren for kols og kreft blir mindre for hver dag.

Så nyt din røykfrie tilværelse!

Skrevet

Nikotin er skadelig og ikke bare for gravide:

Jeg sa "ikke spesielt", fordi det er en detalj i forhold til skaden man gjør ved å røyke. Jeg synes ikke waxo skal være redd for nikotintyggis når det hjelper henne slutte med sigarettene i overgangen.

Skrevet

Gratulerer og lykke til! :-)

Den gangen jeg kuttet ut røyk for snart 19 år siden, tok det litt tid før jeg så på meg selv om sen ikke-røyker og ikke "bare" en som hadde sluttet å røyke, men det er bare bagateller i den store sammenhengen:-)

Etterhvert føltes det rart å tenke på at jeg noensinne hadde vært en røyker!

Gjest røykskyen
Skrevet

Når sluttet du å røyke? Jeg gjør mitt aller første forsøk på røykeslutt i dag, og det har gått rimelig greit. Jeg tenker på røyk hele tiden, men klarer å holde meg unna.

Jeg har tatt en halv nikotintyggis to ganger i dag. Hvor mange tygger du til dagen?

Skrevet

Når sluttet du å røyke? Jeg gjør mitt aller første forsøk på røykeslutt i dag, og det har gått rimelig greit. Jeg tenker på røyk hele tiden, men klarer å holde meg unna.

Jeg har tatt en halv nikotintyggis to ganger i dag. Hvor mange tygger du til dagen?

Jeg tygger så mye jeg trenger for ikke å tenke så mye på det. Det funker, og har funket noen dager nå.

Jeg har røyket mye i mange år, og de siste årene rundt 30 om dagen.

Snart en uke, så det er ikke så mye å skryte av, men jeg er veldig fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...