Mary Poppins Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jeg handler relativt mye på nettet og har aldri opplevd noe problemer med det. Men på fredag skulle jeg handle noe undertøy fra en amerikanske nettside som så og ser veldig seriøs ut. Da jeg skulle betale med VISA fikk jeg "credit card error" hele tiden. Jeg betalte derfor heller med paypal og det funket fint. Men så oppdager jeg idag at jeg har blitt trukket hele 7 ganger for denne ordren. Jeg ser at betalingene fortsatt bare er under behandling så jeg ringte banken idag, men de kunne ikke gjøre noe så lenge betalingene ikke var bokført. Jeg har forsøkt å ta kontakt med nettsiden, men har ikke mottatt noe svar på mailen min enda. Jeg har kun mottatt mail om at de takker for handelen og at de vil sende en ny mail når ordren er sendt. Har også ringt dit men kommer bare til telefonsvar der jeg blir bedt om å legge igjen tlf nr og ordrenr så vil de ringe meg tilbake (noe de foreløpig ikke har gjort, men så har det jo vært helg, og klokken er kun ca 12 på formiddagen der akkurat nå). Det er del penger det er snakk om så det er utrolig kjipt om jeg ikke får de tilbake. Banken sa at dersom jeg ikke skulle lykkes å komme i kontakt med leverandøren så kunne jeg sende en reklamasjon til VISA. Men det spørs vel om jeg får pengene tilbake uansett :-/ Andre som har opplevd det samme? Og hvordan gikk det? 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Så lenge de bare står reservert og ikke bokført enda, er det mest sannsynlig at beløpet vil bli trukket én gang, og resten tilbakeført til din konto... 0 Siter
Platina Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Så lenge de bare står reservert og ikke bokført enda, er det mest sannsynlig at beløpet vil bli trukket én gang, og resten tilbakeført til din konto... Beløpet er blitt reservert på kontoen hver gang du har prøvd å betale, men det er slettes ikke sikkert at de faktisk blir trukket for det. Er det en seriøs nettside gjør de ikke det, eller de betaler iallefall tilbake dersom beløpene trekkes før de oppdager feilen. Jeg har ikke opplevd det selv, men jobber i bank og har sett det mye. Du skal ikke bekymre deg for mye på forhånd. Det er forøvrig lurt å bruke kredittkort til sånt, så er man beskyttet av kredittkjøpsloven. 0 Siter
Platina Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Svaret mitt kom undet Bookworm sitt svar, men du finner det sikkert. 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Beløpet er blitt reservert på kontoen hver gang du har prøvd å betale, men det er slettes ikke sikkert at de faktisk blir trukket for det. Er det en seriøs nettside gjør de ikke det, eller de betaler iallefall tilbake dersom beløpene trekkes før de oppdager feilen. Jeg har ikke opplevd det selv, men jobber i bank og har sett det mye. Du skal ikke bekymre deg for mye på forhånd. Det er forøvrig lurt å bruke kredittkort til sånt, så er man beskyttet av kredittkjøpsloven. Regner med at den skulle ha vært til trådstarter ? :-) 0 Siter
Platina Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Regner med at den skulle ha vært til trådstarter ? :-) Jepp! Jeg skrev et svar til henne at hun kunne finne det under ditt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jepp! Jeg skrev et svar til henne at hun kunne finne det under ditt. Ja, jeg så det etter at jeg hadde skrevet til deg:-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Etter all sansynlighet blir pengene reservert fra din konto når du utførte bestillingen, og når den blir ekspedert vil pengene bli tilbakeført til kontoen din. 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg vet at Visa er veldig "flinke" på å betale tilbake penger på slike ting. Men selvsagt må du jo prøve hos leverandøren først. Logg alle henvendelser slik at du har noe å komme med til Visa om det blir problemer. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg handler egentlig ikke på nettet, men har opplevd å bli trukket for leie av bil. Vi leide bil i Spania i en uke via et nettsted. Vi gjorde dette i god tid i forveien, og ble trukket for beløpet på kredittkortet, leiebilen var klargjort for oss og der var det ingen problemer. Problemet kom da vi ringte på mobiltelefon fra Spania til dette Nettbilutleiefirma og spurte om prisen for å leie denne bilen i ytterligere to uker, (vi skulle være i Spania i to måneder). Jeg snakket med en dame og spurte om prisen på ytterligere to ukers leie og oppga nummeret på leiebilkontrakten, jeg måtte vente lenge i telefonen og til slutt ga jeg opp og avbrøt samtalen. Det er dyrt å snakke i mobiltelefon mellom Spania og Norge, og vi hørte ikke mer fra dette leiebilfirma, derfor gikk vi til et lokal bilutleiebyrå og leide oss bil for resten av perioden. I mellomtiden hadde Nettbilutleiefirmaet utstedt noe dokumentasjon på at vi hadde leiet bil i to uker og trukket pengene på kredittkortet. Da vi ble oppmerksom på dette, sendte vi brev til firmaet og forklarte at vi ikke hadde fått noen leiebil fra deres firma i disse to ukene, og ba om å få pengene tilbakebetalt. Dette var mens vi fremdeles var i Spania. Da vi kom hjem så var pengene fremdeles ikke tilbakeført til vår konto og vi purret igjen til dette firmaet, men nå var de plutselig umulige å nå på telefon og svarte ikke på brevene heller. Vi kontaktet da kredittkortselskapet Gebyrfri.no og beskrev saken og sendte med kopier av de brevene vi hadde skrevet, og viste til at vi hadde leiet bil i Spania, noe som også fremkom på kontoutskriftene fra Gebyrfri.no. Det endte med at Gebyrfri.no sperret kortet for videre bruk og opprettet en ny konto med nytt kort. De tilbakeførte også pengene vi urettmessig var blitt trukket fra kredittkortet, og politianmeldte Nettbilutleiefirmaet for bedrageri. Gebyrfri.no er et Visakort og visa vil ikke ha samarbeide med useriøse selskaper, derfor tok de denne saken veldig alvorlig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Heldigvis ble ikke betalingene bokført og jeg har dermed fått tilbake pengene mine :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Heldigvis ble ikke betalingene bokført og jeg har dermed fått tilbake pengene mine :-) Da har du vært heldig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Da har du vært heldig. Virker som dette ikke er så uvanlig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Virker som dette ikke er så uvanlig. Nei, men du var heldig at du ikke opplevde det samme som vi gjorde, at firmaet hadde fått pengene, og ikke ville gi de tilbake igjen. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Jeg handler egentlig ikke på nettet, men har opplevd å bli trukket for leie av bil. Vi leide bil i Spania i en uke via et nettsted. Vi gjorde dette i god tid i forveien, og ble trukket for beløpet på kredittkortet, leiebilen var klargjort for oss og der var det ingen problemer. Problemet kom da vi ringte på mobiltelefon fra Spania til dette Nettbilutleiefirma og spurte om prisen for å leie denne bilen i ytterligere to uker, (vi skulle være i Spania i to måneder). Jeg snakket med en dame og spurte om prisen på ytterligere to ukers leie og oppga nummeret på leiebilkontrakten, jeg måtte vente lenge i telefonen og til slutt ga jeg opp og avbrøt samtalen. Det er dyrt å snakke i mobiltelefon mellom Spania og Norge, og vi hørte ikke mer fra dette leiebilfirma, derfor gikk vi til et lokal bilutleiebyrå og leide oss bil for resten av perioden. I mellomtiden hadde Nettbilutleiefirmaet utstedt noe dokumentasjon på at vi hadde leiet bil i to uker og trukket pengene på kredittkortet. Da vi ble oppmerksom på dette, sendte vi brev til firmaet og forklarte at vi ikke hadde fått noen leiebil fra deres firma i disse to ukene, og ba om å få pengene tilbakebetalt. Dette var mens vi fremdeles var i Spania. Da vi kom hjem så var pengene fremdeles ikke tilbakeført til vår konto og vi purret igjen til dette firmaet, men nå var de plutselig umulige å nå på telefon og svarte ikke på brevene heller. Vi kontaktet da kredittkortselskapet Gebyrfri.no og beskrev saken og sendte med kopier av de brevene vi hadde skrevet, og viste til at vi hadde leiet bil i Spania, noe som også fremkom på kontoutskriftene fra Gebyrfri.no. Det endte med at Gebyrfri.no sperret kortet for videre bruk og opprettet en ny konto med nytt kort. De tilbakeførte også pengene vi urettmessig var blitt trukket fra kredittkortet, og politianmeldte Nettbilutleiefirmaet for bedrageri. Gebyrfri.no er et Visakort og visa vil ikke ha samarbeide med useriøse selskaper, derfor tok de denne saken veldig alvorlig. Å sånn ja! Ja det er sant! Men synes det var imponerende at gebyfri tok det så alvorlig i det minste, og at de tilbakeførte beløpet dere urettmessig var blitt trukket for. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Nei, men du var heldig at du ikke opplevde det samme som vi gjorde, at firmaet hadde fått pengene, og ikke ville gi de tilbake igjen. Ja nå landet svaret mitt litt under her, men fortsatt til deg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.