Gå til innhold

fordeling tid jobb-hjem

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Inspirert av annen tråd her for et par dager siden...

Klarer dere levet i 100% i nuet? Altså 100% tilstede på jobb i arbeidstiden og deretter være 100% tilstede hjemme når dere har kommet hjem?

Jeg klarer det ikke. Jeg tenker mye jobb hele døgne alle ukedagene. I helga går det bedre, men det er kun i ferier at tankene er 100% på hjemmefronten.

Skrevet

Jeg klarer det! Når jeg kommer hjem tenker jeg så og si aldri på jobben... noe som også kan være et problem. Dersom jeg skal ta med noe hjemmefra til jobben (faglig) så tar det meg gjerne en uke før jeg faktisk husker det. Kan tenke på det når jeg er på jobb hver dag, men når jeg kommer hjem er det blåst bort. HAr faktisk skrevet huskelapper på hånda for å huske sånne ting - huff!

Skrevet

Når jeg er på skolen går nok tankene rett som det er til ungene. Når jeg er hjemme tenker jeg av og til på skolen (eksamener og praksis), men ikke i en slik grad at det forstyrrer.

Så jeg synes jeg er ganske flink til å skille skole og hjemme :)

Skrevet

Er mye "på jobb", men det er også fordi jeg jobber hjemmefra.

Men i hovedsak er jeg på jobb når barna er på skolen og i bhg. Når første barnet kommer fra skole, pakker jeg vekk jobbtankene.

Så kobler jeg over til "jobbtankene" i 21 tiden igjen og jobber et par timer før jeg legger meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...