Gå til innhold

Hva gjør dere?

Gjest pocket72

Anbefalte innlegg

Gjest pocket72

Heisann, merker at min datter begynner å bli tenåring. Hun ble 13 i år. Det jeg lurer på er når deres håpefulle må være inne i helgene, og hverdagene. På hverdagene er det inne tid senest 21.30. (blir automatisk kortere om vinteren) og 22.30 i helgene. Hun synes det er altfor tidlig, men har ikke noe valg enn å godta det. Jeg går heller ikke i fellen, når hun sier at "alle andre får lov til å være ute til 23.30). Og hva med lommepenger er 60kr for lite?.. Spørr for å sjekke om jeg virkelig er veldig streng eller slapp;-()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva skal de 60,- dekke?

Jeg synes ikke hun må være for tidlig inne. Nå er mine barn blitt enda større, og styrer det meste selv.

Vi la ned litt arbeid i å lage et oppholdsrom som var hyggelig for barna (det er knappe to år mellom dem) og deres venner, selv om vi har et lite rekkehus, brukte vi underetasjen til et slikt rom, kjøpte en brukt prosjektor, lerret, en "slenge"-sofa og mikrobølgeovn på Finn, og dermed har vi hatt mye større kontroll over hvor de er om kveldene, i og med at de ofte var / er her, og hvis de ikke var det, var de sammen med de som vangligvis var her, slik at vi kjente alle vennene ganske godt. Popcorn og film i vår kjeller ble en fast happening.

Angående lommepenger, så kommer det jo halt an på hva som skal dekkes av pengene. En som bor i gå/sykkelavstand til det meste, eller har månedskort betalt utenom, trenger mindre penger til transport enn en som må kjøpe et klippekort for egne penger en gang i uken.

Skal hun leie en film eller¨gå på kino, får hun penger utenom da? Bursdaggaver til venninner, toalettsaker utenom familiens såpe og shampo?

Skal det dekke snop, et blad i ny og ne og ellers ingenting, så er 240 kroner i måneden nok. Med en gang de har transportutgiter, trenger de mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en 10-åring, så innetider har jeg ikke helt formening om.

Men ho får 50,- pr. uke dersom rommet er ryddig og støvsugd. 60,- i uka er ikke så mye. Men det spørs jo litt hva dette skal dekke. Får ho ekstra om ho skal på kino o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

synes absolutt ikke du er for streng. Min snart 12åring har nesten samme regler. Inn kl 21.00 på kvelden. Hender hun kommer og spør om en halv time til hvis de holder på med noe gøy, og det går som regel bra. Men nå som det begynner å bli mørkere om kvelden bruker jeg stort sett ni. Hun er ikke så mye ute i helgene ennå, men det bruker vi noe senere utetider/leggetider. Ellers er det sengetid rundt halv ti- ti på hverdager og ca 11 om helgene. Med unntak hvis det er noe spesielt, selvfølgerlig. Er det venninne overnatting kan kakla gjerne gå klokka ett om natta. på soverommet riktignok. Ukepenger får ho ikke. Hun får penger til det hun trenger og litt utenom ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...