Gå til innhold

influensa, holde seg hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ble syk for en dag siden. Jeg er såpass syk av influensa at det er vanskelig for meg å dra på skolen, men har ikke høy feber, er bare totalt slapp.

Så er spørsmålet; vi skal på "bli kjent tur" i morgen til fredag, er dette noe jeg bør stå over med tanke på at det kanskje kan være svineinfluensa? På skolen henger det store plakater om at man skal holde sg hjemme dersom man er syk, så egentlig så bør jeg vel det? Tenkte bare at dersom jeg følte meg mye bedre i morgen så kunne jeg henge meg på..

Er også redd at det kommer til å bli for slitsomt å gå rundt syk der.

Og en ting til: bør man på til legen å sjekke seg?

Skrevet

Dersom du har influensa, så kommer du ikke til å tenke på å gå i morgen uansett. Mest sannsynlig er det nok en forkjølelse:-)

Dersom formen er bra i morgen, så synes jeg du skal gå. Ellers bør du holde deg hjemme.

Skrevet

Dersom du har influensa, så kommer du ikke til å tenke på å gå i morgen uansett. Mest sannsynlig er det nok en forkjølelse:-)

Dersom formen er bra i morgen, så synes jeg du skal gå. Ellers bør du holde deg hjemme.

Dersom legen tror det er influensa, så får du bare beskjed om å holde deg hjemme i 7 dager. De har sluttet å teste for dette. (P.g.a. smittefaren på legekontoret)

Gjest annlovinda
Skrevet

Dersom legen tror det er influensa, så får du bare beskjed om å holde deg hjemme i 7 dager. De har sluttet å teste for dette. (P.g.a. smittefaren på legekontoret)

Nei - ikke nå lenger. Må til legen nå.

''Mens man før har kunnet få diagnosen over telefon, skal den nå først fastslås etter en klinisk undersøkelse.''

http://www.dagbladet.no/2009/09/08/nyheter/svineinfluensa/innenriks/utenriks/helse/8000383/

Skrevet

Nei - ikke nå lenger. Må til legen nå.

''Mens man før har kunnet få diagnosen over telefon, skal den nå først fastslås etter en klinisk undersøkelse.''

http://www.dagbladet.no/2009/09/08/nyheter/svineinfluensa/innenriks/utenriks/helse/8000383/

Ja, den var ny. Vet om flere som har fått diagnosen via tlf. Og da er vel jeg litt skeptisk til om dette virkelig er influensa eller bare en forkjølelse.

Takk for info:-)

Skrevet

Jeg ville satt pris på at du holdt deg hjermme. Jeg er diagnostisert med uhelbredelig kreft. Jeg ser helt frisk ut. Jeg håper på å kunne holde det gående et par år til, til jeg er 46 og tenåringen er ferdig på videregående. Jeg håper ingen setter en stopper for meg pga at de går til folkeforsamlonger til tross for at de vet de har smittsomme sykdommer so m er farlige for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...