Gå til innhold

Kyssesyke i godt voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 31 år som har fått påvist kyssesyke. Jeg har hatt vond hals i over en måned. I forrige uke hadde jeg en kraftig halsbetennelse og feber mellom 39-40. Halsbetennelsen er over. Men halsen er fremdeles vond, og jeg er fremdeles hoven på halsen. Feberen kommer og går, men er nå ikke over 38. Jeg er trøtt og slapp. Jeg hoster mye og har vondt i lungene. Er kvalm og har løs mage.

Jeg har lest at 98% av befolkningen over 30 år er immune mot kyssesyke. Jeg er da blant de uheldige som ikke var det. Er det noen her som har erfaring med kyssesyke i så voksen alder? Er faren for andre komplikasjoner større når man er såpass voksen?

Leverpøvene er visst fine. Vil det si at jeg er blant de heldige 10% som ikke får leverbetennelse? Eller kan leververdiene på et senere tidpunkt begynne å stige? Jeg tåler ikke Voltaren og Ibux, og bruker derfor mye Paracet mot hode- og nakkesmerter. Ved leverbetennelse skal man ikke bruke Paracet. Om jeg ikke har leverbetennelse, så går jeg ut i fra at jeg både kan bruke Paracet og drikke alkohol uten at det gjør skade? Jeg har en 2 åring som er høyt og lavt og hopper bl.a. på magen min. Er dette noe å bekymre seg for så lenge leverprøvene er normale?

Jeg kunne spurt legen min om dette, men han er nesten umulig å få tak i.

Håper det er noen her med erfaring som kan svare.

Fortsetter under...

Gjest Føler med deg
Skrevet

Da sønnen vår hadde kyssesyken 20 år gammel så var han veldig syk , og da var det milten som måtte passes på i flere måneder etterpå. Ikke lov med gym bl.a. Så jeg ville ikke latt 2 åringen hoppe på magen min. Men du bør snakke med en lege! God berding!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...