Gå til innhold

Permisjon i skolens ferier!

H@yley

Anbefalte innlegg

Har noen bekjente som har permisjon i alle skolens ferier frem til minstebarnet er 12 år. Er det noen som kjenner til denne ordningen, og hva slags rettigheter man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kravet til fleksibilitet i arbeidslivet er nedfelt i arbeidsmiljøloven, så dette er noe som kan avtales mellom arbeidstaker og arbeidsgiver.

Selv har jeg rett til fri når barna har fri pga spesielle omstendigheter, men jeg må selvsagt arbeide inn fridagene på en eller annen måte eller få redusert lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobbet tidligere var det enkelte som hadde avtalt f eks 90%-stilling, men istedet for å redusere med en havl dag hver uke året igjennom, fikk de noen ekstra dager som de tok ut i forbindelse med skoleferier.

Også i min nåværende jobb er det helt kurant å få ulønnet permisjon i perioder der det likevel ikke trengs full bemanning, men mange ansatte vil sikkert foretrekke at denne permisjonen uten lønn trekkes jevnt over hele året fremfor å få en eller flere meget lave lønninger om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen som har permisjon i alle barnets ferier, men kjenner mange som tar et par ulønnede ferieuker (dvs. permisjon) på sommeren. Sånt er dessverre ikke mulig der jeg jobber, her er det full fart hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel uten lønn, og det kan vel alle søke om. Om du får det er vel en annen sak. Da må det passe arbeidsplassen din. Tror ikke jeg hadde fått det i alle ferier. Men jeg tar ut ferie hvis jeg kan i skoleferiene. Ikke alltid jeg må bruke så mange dagene, da jeg jobber turnus og ofte har litt fri alikevel. eller jeg kan bytte vakter med andre som ikke har skolebarn. Fungerer greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne jobber som assistent i barnehage, og har redusert stilling (86% ???), dvs at hun har fri i alle skolens ferier. Dette er i en kommunal barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er skoleassistent, og hun har fri i alle skoleferiene. Men hun jobber (nå husker jeg ikke prosentene, ta det som et eksempel) 100 prosent i skoleåret men har betalt for 80 prosent.

Jeg tror dette er noe som må avklares med arbeidsgiver i hvert enkelt tilfelle. For noen passer det fint, andre vil få store problemer. Det spørs vel også hvor mange ansatte på arbeidsplassen som har barn og vil benytte seg av denne ordningen. Kan bli vanskelig hvis det gjelder de aller fleste av de ansatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...