H@yley Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har noen bekjente som har permisjon i alle skolens ferier frem til minstebarnet er 12 år. Er det noen som kjenner til denne ordningen, og hva slags rettigheter man har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 De har vel klart å forhandle fram dette hos sin arbeidsgiver. Alle kan jo prøve på det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 I bedrifter med sesongvariasjoner og stille perioder hender det at ledelsen er glad til om noen ønsker seg ulønnet permisjon i skoleferiene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kravet til fleksibilitet i arbeidslivet er nedfelt i arbeidsmiljøloven, så dette er noe som kan avtales mellom arbeidstaker og arbeidsgiver. Selv har jeg rett til fri når barna har fri pga spesielle omstendigheter, men jeg må selvsagt arbeide inn fridagene på en eller annen måte eller få redusert lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Der jeg jobbet tidligere var det enkelte som hadde avtalt f eks 90%-stilling, men istedet for å redusere med en havl dag hver uke året igjennom, fikk de noen ekstra dager som de tok ut i forbindelse med skoleferier. Også i min nåværende jobb er det helt kurant å få ulønnet permisjon i perioder der det likevel ikke trengs full bemanning, men mange ansatte vil sikkert foretrekke at denne permisjonen uten lønn trekkes jevnt over hele året fremfor å få en eller flere meget lave lønninger om sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har ikke hørt om noen som har permisjon i alle barnets ferier, men kjenner mange som tar et par ulønnede ferieuker (dvs. permisjon) på sommeren. Sånt er dessverre ikke mulig der jeg jobber, her er det full fart hele året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er vel uten lønn, og det kan vel alle søke om. Om du får det er vel en annen sak. Da må det passe arbeidsplassen din. Tror ikke jeg hadde fått det i alle ferier. Men jeg tar ut ferie hvis jeg kan i skoleferiene. Ikke alltid jeg må bruke så mange dagene, da jeg jobber turnus og ofte har litt fri alikevel. eller jeg kan bytte vakter med andre som ikke har skolebarn. Fungerer greit det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosi Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Min svigerinne jobber som assistent i barnehage, og har redusert stilling (86% ???), dvs at hun har fri i alle skolens ferier. Dette er i en kommunal barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har en venninne som er skoleassistent, og hun har fri i alle skoleferiene. Men hun jobber (nå husker jeg ikke prosentene, ta det som et eksempel) 100 prosent i skoleåret men har betalt for 80 prosent. Jeg tror dette er noe som må avklares med arbeidsgiver i hvert enkelt tilfelle. For noen passer det fint, andre vil få store problemer. Det spørs vel også hvor mange ansatte på arbeidsplassen som har barn og vil benytte seg av denne ordningen. Kan bli vanskelig hvis det gjelder de aller fleste av de ansatte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.