Gå til innhold

Konservative kristne frykter høy valgdeltakelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og her snakker jeg da om _kirke_valget! :-)

Redaktøren i en kristenkonservativ avis frykter stor valgdeltakelse:

''Han mener at de som går i kirken regelmessig har mer konservativt syn på blant annet homosaken enn mer passive medlemmer.

- Jeg tror politikerne ønsker å forlenge homokampen de har drevet i regjeringsperioden. Men jeg håper jo at det ikke blir slik, men at det faktisk blir de som går i kirken som også vil gå og stemme. Dersom mange av de som aldri går i kirken stemmer ved kirkevalget som del av en forlenget politisk kamp, så er det et stort demokratisk problem, sier Ystebø til NRK''

En sogneprest som uttaler seg i sakens anledning er imidlertid uening, og mener at kirken må tåle demokrati, og at man ikke har A- og B-medlemmer.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=573890

Her er forresten en artikkel om at Åpen Kirkegruppe blinker ut de kandidatene i årets kirkevalg som de mener folk burde stemme på, dersom du skulle ønske å følge deres råd! :-)

Godt valg!

http://www.vl.no/kristenliv/article4551712.ece

Skrevet

Takk for link - da kanskje jeg skal stemme ved kirkevalget også... :-)

Har ikke føling med hvem jeg ville likt å ha med der - og har ikke orket ennå å prøve å finne det ut! Da var det fiks ferdig, gitt :-)

Skrevet

Takk for link - da kanskje jeg skal stemme ved kirkevalget også... :-)

Har ikke føling med hvem jeg ville likt å ha med der - og har ikke orket ennå å prøve å finne det ut! Da var det fiks ferdig, gitt :-)

Ja, for første gang skulle jeg ønske at jeg var stemmeberettiget;-)

Skrevet

Ja, for første gang skulle jeg ønske at jeg var stemmeberettiget;-)

Ved å spre denne infoen, hjelper du bra til likevel :-)

Skrevet

Ved å spre denne infoen, hjelper du bra til likevel :-)

:-)

Kanskje jeg heller skulle starte en tråd som het: Bruk stemmerett i kirkevalget! Stem på følgende kandidater....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...