Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på frp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser aviser.

Og da får du et fullstendig bilde av virkeligheten?

Ja, ja...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• ....AV

8

• laban

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

Og da får du et fullstendig bilde av virkeligheten?

Ja, ja...

Enn du da? Får du et større bilde av virkeligheten av ikke å lese aviser?

Ja, ja...

Skrevet

Jeg stoler ikke på Siv Jensen, og jeg tror at hun ville kjørt landet i grøfta på kort tid. Jeg er overbevist om at politikken deres vil føre til et kaldt og hardt samfunn og enorme kulturkonflikter, tap av sosiale goder, og et svekket kulturliv.

Dessuten er det vel nesten bare tapere med mindreverdighetskomplekser som stemmer på det partiet?

Gjest Clausthaler
Skrevet

Ja!

Den dagen oljen tar slutt så blir folk tvunget til å betale selv! Slik det er nå, så varer disse pengene mye lenger. Hater USA`s valg av medisinsk behandling til sine, og Obama sa i natt: At _alle_ amerikanere fortjener gratis helsetjeneste. Vi er det eneste demokratiske land i verden, som ikke har helsetjenester for alle!

Det er ikke sant, imotsetning til en rekke land UTEN oljepenger, så dekker IKKE norge alle helsetjenestene for befolkningen.

Det er faktisk ganske utrolig at solidaritetspartiet (yeah right) AP mener at Norge, på tross av oljeinntektene, ikke har råd til å gjøre dette når vi ser at land som ikke har samme pengebinge som oss tar seg råd til det.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Er det ikke stort sett full barnehagedekning nå da? Jeg hører ikke lenger om folk som mangler barnehageplass? Men godt mulig vi bare er veldig heldige på vår kant av landet...

Dere har kanskje ikke så mye kriminalitet der heller? Så da finnes vel ikke kriminalitetsproblemene heller.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Island?!? For der har det jo gått så...eh...fint...i det siste?

Dette var før krisen, og viser bare hvordan regjeringen vår bygger ned velferdsstandarden i Norge.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Jeg har ikke sett mange eksempler på at ting har blitt verre. At de ikke har fått til alt de lovet før forrige valg betyr ikke nødvendigvis at ting har blitt verre.

Eksempler på ting som har blitt bedre:

Så og si full barnehagedekning, økt timetall i basisfagene i grunnskolen, 50 000 flere pasienter behandlet i 2007 enn i 2005, økning av minstepensjonen.

Barnehagedekningen har blitt dyrere og dårligere, og motsvarer ikke hva de regjeringen lovet gjennom soriamoria-erkleringen. Norsk skole har falt ytterligere på alle rankingstatistikker under den sittende regjeringen, mens pensjonistene har fått akkurat like mye med i nåværende regjeringsperiode som i den forrige. Og i mellomtiden vokser pasientkøene.

Skrevet

Barnehagedekningen har blitt dyrere og dårligere, og motsvarer ikke hva de regjeringen lovet gjennom soriamoria-erkleringen. Norsk skole har falt ytterligere på alle rankingstatistikker under den sittende regjeringen, mens pensjonistene har fått akkurat like mye med i nåværende regjeringsperiode som i den forrige. Og i mellomtiden vokser pasientkøene.

Du påstår og påstår, og kjenner tydligvis fakta bedre enn alle andre. Og det er ikke småtterier du kommer med heller.

Har du linker til fakta som kan dokumentere alle dine påstander?

Skrevet

Dere har kanskje ikke så mye kriminalitet der heller? Så da finnes vel ikke kriminalitetsproblemene heller.

Jeg aner ikke hvordan vi ligger an prosentvis i forhold til innbyggertallet... Bor ved Ålesund...

Skrevet

Det er nå din påstand at barnehagene har blitt dyrere og dårligere, jeg er ikke helt sikker på at det stemmer. Det er tross alt makspris, så dyrere kan jeg i hvertfall ikke skjønne at de har blitt.

At norsk skole har falt på rankingene skjønner jeg heller ikke at du kan vite. Forrige Pisa-undersøkelse var i 2006 og da var det vel resultatene av Bondevik-regjeringens skolepolitikk som ble målt. Resultatene av Pisa-undersøkelsen fra 2009 er enda ikke kommet.

Minstepensjonen har faktisk økt, vis meg noen fakta som viser at pensjonistene har det dårligere.

Det var som sagt 50000 flere som behandles i året i 2007 enn i 2005, hvis pasientkøene vokser, er det veldig mange fler som blir syke. Kan du vise meg tall som viser det?

Forøvrig er det ikke slik at når ikke løftene fra regjeringen er fullstendig innfridd, har ting blitt dårligere. De har muligens ikke blitt bedre, men altså heller ikke dårligere.

Skrevet

Det er nå din påstand at barnehagene har blitt dyrere og dårligere, jeg er ikke helt sikker på at det stemmer. Det er tross alt makspris, så dyrere kan jeg i hvertfall ikke skjønne at de har blitt.

At norsk skole har falt på rankingene skjønner jeg heller ikke at du kan vite. Forrige Pisa-undersøkelse var i 2006 og da var det vel resultatene av Bondevik-regjeringens skolepolitikk som ble målt. Resultatene av Pisa-undersøkelsen fra 2009 er enda ikke kommet.

Minstepensjonen har faktisk økt, vis meg noen fakta som viser at pensjonistene har det dårligere.

Det var som sagt 50000 flere som behandles i året i 2007 enn i 2005, hvis pasientkøene vokser, er det veldig mange fler som blir syke. Kan du vise meg tall som viser det?

Forøvrig er det ikke slik at når ikke løftene fra regjeringen er fullstendig innfridd, har ting blitt dårligere. De har muligens ikke blitt bedre, men altså heller ikke dårligere.

''Det er nå din påstand at barnehagene har blitt dyrere og dårligere, jeg er ikke helt sikker på at det stemmer.''

SFO har i alle fall blitt 3-400,- dyrere her i landsdelen siden de rødgrønne kom til makta her i kommunen. :o( Heldigvis har vi bare ett skoleår igjen nå med sfo.

Skrevet

barnehagene er slett ikke dyrere. For 9 år siden betalte vi 5000,- for barnehageplass. For to år siden betalte vi 3000,-

SFO derimot :-(

Skrevet

''Det er nå din påstand at barnehagene har blitt dyrere og dårligere, jeg er ikke helt sikker på at det stemmer.''

SFO har i alle fall blitt 3-400,- dyrere her i landsdelen siden de rødgrønne kom til makta her i kommunen. :o( Heldigvis har vi bare ett skoleår igjen nå med sfo.

Det nytter vel ikke å skylle på stortingspolitikerne for at kommunene prioriterer som de gjør.

Skrevet

Jeg stoler ikke på Siv Jensen, og jeg tror at hun ville kjørt landet i grøfta på kort tid. Jeg er overbevist om at politikken deres vil føre til et kaldt og hardt samfunn og enorme kulturkonflikter, tap av sosiale goder, og et svekket kulturliv.

Dessuten er det vel nesten bare tapere med mindreverdighetskomplekser som stemmer på det partiet?

''Dessuten er det vel nesten bare tapere med mindreverdighetskomplekser som stemmer på det partiet?''

Det vil da si alle brukerne av psykiatriforumet?

;-)

Skrevet

Ja SFO har blitt dyrere. Vi betaler like mye for SFO-plassen som vi gjorde for barnehageplassen de siste årene og SFO er jo et mye dårligere tilbud.

Men nå var det barnehagetilbudet vi snakket om.

Forresten: Frp vil ha SFO til selvkost, SV vil ha makspris på SFO.

Skrevet

Etter å ha sett partilederdebatten på NRK i kveld, står det enda klarere for meg hvorfor jeg aldri kan stemme Frp. Alle partilederne har noe sympatisk over seg, og i øyeblikk kjenner jeg at det er noe jeg liker ved dem alle.

Bortsett fra Siv Jensen og Frp. For Siv Jensen er politikk kun matematikk og et spørsmål om makt. Uansett når hun åpner munnen, så dreier seg om hvem som er størst og minst, og hvor store og små andre partier er i forhold til Frp. Og når hun er engasjert i politiske spørsmål, så har dette som regel bakgrunn i noe som har med penger/økonomi å gjøre. Det finnes omtrent ikke en eneste myk og menneskelig side/verdi ved Frp's politikk.

Og da holder det for meg. Politikk er noe langt mer enn de primitive sidene som Frp appellerer til i oss. Jeg er trøtt av kynisk poitikk som vil appellere til grådigheten i oss, og som teller alt i kroner og øre.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Barnehagemaxprisen har økt. I 2006 var det 2230, nå er det 2330 pluss kostnad for mat etc.

Ikke bare faller norsk skole på alle internasjonale rankinger, den nåværende regjeringen har heller ikke vilje til å gjøre noe med det. (Norsk Forskningsråd, 2008) http://www.nrk.no/nyheter/1.5338096

Minstepensjonen har økt, men ikke mer enn hva den gjorde under forrige bondevik-regjering.

Og om sykehuskøene ihh til norsk pasientregister:

"30. april 2009 var antall ventende 250.734. 30. april 2005, i det siste året hvor Høyre hadde regjeringsmakt, var antall ventende 200.680. Økningen på fire år var 50.054. " Samtidig vet vi at både ventetid og kø sank betraktelig under bondevik II.

Skrevet

Det er ikke sant, imotsetning til en rekke land UTEN oljepenger, så dekker IKKE norge alle helsetjenestene for befolkningen.

Det er faktisk ganske utrolig at solidaritetspartiet (yeah right) AP mener at Norge, på tross av oljeinntektene, ikke har råd til å gjøre dette når vi ser at land som ikke har samme pengebinge som oss tar seg råd til det.

Tror du at mer penger løser alle problemer? Hva med det faktum at fastlegen nå kun har blitt en videreformidler til spesialistene? Uansett hva man går til fastlegen for nå så er ikke hans oppgave å stille diagnose, men kun å sende oss videre til dyre undersøkelser og spesialister. Og hva tror du det koster helse-Norge?

Før kunne man gå til "legen", få en diagnose og forholde seg til den. Men slik er det ikke lenger.

Skrevet

Dette var før krisen, og viser bare hvordan regjeringen vår bygger ned velferdsstandarden i Norge.

Nei, det viser hvor skandaløst uansvarlige Islendingene var. De gikk ikke forbi oss fordi Stoltenberg bygget Norge _ned_, men fordi de tok helt av i motsatt retning. Og jammen fikk de svi for det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...