Gå til innhold

Hjelp!! Hva skal jeg lage til middag idag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fri fra jobb og klarer ikke å få hjernen i gir her... Hva kan jeg lage til middag?

Jeg har bl.a. kylling, kyllingkjøttdeig, pasta, makaroni, basilikumblader, salat, frosne grønnsaker, Yoghurt naturell, hakka tomater, pinjekjerner.....

Noen som har noen supre forslag?

Gjest pestopesto
Skrevet

Du kan lage en god pesto, og ha det sammen med kyllingen og pastaen? Og en tomatsalat ved siden av?

Skrevet

Kyllingfilet i ovnen. Stek filetene lett og legg i ildfast form på toppen av pastaen. Lag en passende saus. Her kan du også bruke frosne grønnsaker (selv om jeg definitivt foretrekker ferske)

Litt ost på toppen. Gratineres til osten er gyllen. Enkelt og godt:-)

Selv kommer jeg til å lage helstekt ørret. Snuppa har bedt om det i lang tid, og denne lager seg selv mens jeg er på trening:-)

Skrevet

Hakka tomater, basilikum, melk, litt løk og hvitløk (skåret i skiver og stekt blankt i litt smør), salt, pepper og en dæsj olivenolje blir nydelig hjemmelaga tomatsuppe. Kjør alt sammen med stavmixer, det er gjort på Så kan du ha litt makaroni ved siden av.

Har du god tid og gidder, lager du kjøttboller av kyllingkjøttdeigen: Tilsett et egg, salt, pepper og bittelitt finhakka løk og hvitløk. Bland alt, form små boller og steik dem 3/4 ferdige i litt olje eller smør. La dem koke sammen med den ferdige suppa et par minutter ret før servering.

Skrevet

Du kan lage en god pesto, og ha det sammen med kyllingen og pastaen? Og en tomatsalat ved siden av?

Hmm, kanskje det... Takk for tips :)

Skrevet

Hakka tomater, basilikum, melk, litt løk og hvitløk (skåret i skiver og stekt blankt i litt smør), salt, pepper og en dæsj olivenolje blir nydelig hjemmelaga tomatsuppe. Kjør alt sammen med stavmixer, det er gjort på Så kan du ha litt makaroni ved siden av.

Har du god tid og gidder, lager du kjøttboller av kyllingkjøttdeigen: Tilsett et egg, salt, pepper og bittelitt finhakka løk og hvitløk. Bland alt, form små boller og steik dem 3/4 ferdige i litt olje eller smør. La dem koke sammen med den ferdige suppa et par minutter ret før servering.

Tusen takk for tips! :)

Skrevet

Kyllingfilet i ovnen. Stek filetene lett og legg i ildfast form på toppen av pastaen. Lag en passende saus. Her kan du også bruke frosne grønnsaker (selv om jeg definitivt foretrekker ferske)

Litt ost på toppen. Gratineres til osten er gyllen. Enkelt og godt:-)

Selv kommer jeg til å lage helstekt ørret. Snuppa har bedt om det i lang tid, og denne lager seg selv mens jeg er på trening:-)

Høres godt ut! Og da blir det sikkert rester til imorgen også... Takk:)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Kylling-gryte med makaronni og tommater er alltid er slager.

Hei hvor det går!

Skrevet

Kylling-gryte med makaronni og tommater er alltid er slager.

Hei hvor det går!

Og jeg som var sikker på du skulle foreslå hønsesuppe og stuede erter!

Skrevet

Hvem er denen hønse-Magda, en gammel kjenning med et mat-nick?

Skrevet

Hvem er denen hønse-Magda, en gammel kjenning med et mat-nick?

Jeg er dårlig på å huske nick, men skrivestiler pleier jeg å oppfatte ;)

Skrevet

Jeg er dårlig på å huske nick, men skrivestiler pleier jeg å oppfatte ;)

Jeg oppfatter også skrivestiler, men husker dem ikke. Her var det noen underlige skrivefeil, men jeg dro ikke kjensel på dem.

Skrevet

Jeg oppfatter også skrivestiler, men husker dem ikke. Her var det noen underlige skrivefeil, men jeg dro ikke kjensel på dem.

Det var mer måten å formulere seg på jeg kjente igjen ;-)

Skrevet

Det var mer måten å formulere seg på jeg kjente igjen ;-)

Ah, ok!(?)

Skrevet

Ah, ok!(?)

Makaronni og tommater .... og Hei hvor det går!..

*mistenksom* ;)

Skrevet

Makaronni og tommater .... og Hei hvor det går!..

*mistenksom* ;)

Hehe, har for lengst skjønt at du har en konkret mistanke og kan tenke meg én retning for den, ja :-)

Skrevet

Hehe, har for lengst skjønt at du har en konkret mistanke og kan tenke meg én retning for den, ja :-)

;-)

Skrevet

Høres godt ut! Og da blir det sikkert rester til imorgen også... Takk:)

Det blir oftest ikke rester når jeg lager slike former.....av en eller annen grunn:-)

Skrevet

Det blir oftest ikke rester når jeg lager slike former.....av en eller annen grunn:-)

Hehe, ok ;) Her har vi to som ikke liker kylling, så av den grunn er det tre av oss som spiser mye og to som spiser nesten null av slike middager :-/

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Anbefaler heller stua tyttebær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...