Gå til innhold

Hvordan lage skattekart til bursdag?

Gjest Bursdagsmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdagsmamma

Tenkte vi kanskje kunne ha skattejakt på 6-årsdagen til poden, men ingen av gjestene kan jo lese - så hvordan lager man et skattekart som de kan "lese"?

Og når i festen passer det å ha skattejakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å klippe ut bilder fra et blad? F. eks. hvis dere har gjemt noe under ei seng, så limer dere inn et bilde av ei seng, kanskje sammen med bilder av andre ting som også befinner seg på det rommet, men med et stort X der skatten er.

Vil tro det passer med skattejakt sånn ca. mellom pølsene og kakene (hvis det er det du serverer?) ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdagsmamma

Hva med å klippe ut bilder fra et blad? F. eks. hvis dere har gjemt noe under ei seng, så limer dere inn et bilde av ei seng, kanskje sammen med bilder av andre ting som også befinner seg på det rommet, men med et stort X der skatten er.

Vil tro det passer med skattejakt sånn ca. mellom pølsene og kakene (hvis det er det du serverer?) ;o)

Det var kjempelurt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tegnet og brukt blider fra clip art-sider på nettet. Ny lapp på hvert sted. Ikke akkurat skattekart, men mer rebusjakt - min unger elsker det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget (og kopiert opp) en grov skisse over tomten vår, og markert neste post med et kryss (f.eks. i postkassen, et hjørne på huset etc.).

Må hjelpe barna med å holde kartet rett vei, så har det gått bra :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en gang skattekart over en øy vi skulle til, og tegnet da på "det store treet" osv,, slike tegninger skjønner vel de fleste.

For å få kartet til å se litt gammelt ut, brant jeg rundt kanten på det, og så rullet det sammen som et "ekte sjørøverkart". Jeg brukte forresten siden av en en stor, gulbrun konvolutt for å få tykkere og gulere papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På seksårsdagen her så var det noen av seksåringene som leste (sikker på at ingen av dine gjester gjør det??)

Jeg laget rebusløype der jeg brukte kamera og gikk rundt på eiendommen vår dagen før og tok bilder av små detaljer som ikke var så lette å skjønne med en gang. Når de fant ut av det første bildet løp de dit og hentet en bokstav. Der ventet et nytt bilde. 5-6 bilder med ulike bokstaver dannet til slutt et løsningsord. Og dit hvor løsningsordet førte dem ventet skatten:-)

Var veldig populært og alle kunne hjelpe til med å finne bokstavene, selv om ikke alle kunne lese løsningsordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt bilder av forskjellige ting i huset. Det første bildet gir vi til barna, det neste bildet ligger på det første gjemmestedet osv. og det siste bildet viser hvor skatten er. (Skatten er godteposene til barna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...