Gå til innhold

09.09.09

Gjest det holder kanskje med én gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har giftet seg i dag? :)

vi har nå fortsatt 3 år på oss til å få slike datoer

10.10.10

11.11.11

12.12.12

Etter det må man vel vente i 88 år igjen til muligheten byr seg. Isåfall blir jeg en skrukkete brud.

Skrevet

Jeg håper de som evnt har giftet seg idag har bedre ting å gjøre enn å sitte på dol på bryllupsdagen ;-)

Skrevet

Nja... si ikke det ;) ...... hvis det er datoen som er viktigst har de gjerne "poppet ut i lunsjen" som man sier over there og så rett på jobb igjen. Festen tar de siden :D

Skrevet

Jeg håper de som evnt har giftet seg idag har bedre ting å gjøre enn å sitte på dol på bryllupsdagen ;-)

Svaret mitt til deg havnet visst under meg selv :(

Skrevet

Det er lenge siden jeg giftet meg, og for å skrive datoen med seks siffer, slik som i f eks 090909, brukes 5 ulike siffer, så ikke engang i nærheten av å ha en "magisk" dato:-)

Gjest dolberta
Skrevet

Det er lenge siden jeg giftet meg, og for å skrive datoen med seks siffer, slik som i f eks 090909, brukes 5 ulike siffer, så ikke engang i nærheten av å ha en "magisk" dato:-)

Ingenting magisk med mitt tall heller, og ikke klarte vi å "stå'an av" heller :(

Liten digresjon her: Tenk hvor kort tid det er siden vi skrev

01.01.01

Utrolig hvor fort tiden går!

Skrevet

Ingenting magisk med mitt tall heller, og ikke klarte vi å "stå'an av" heller :(

Liten digresjon her: Tenk hvor kort tid det er siden vi skrev

01.01.01

Utrolig hvor fort tiden går!

Ja, for ikke å snakke om alt snakket det var om Y2K osv. Nå er det ti år siden vi hadde nedtellinga av 1990-tallet...;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, for ikke å snakke om alt snakket det var om Y2K osv. Nå er det ti år siden vi hadde nedtellinga av 1990-tallet...;-)

Ja, tenk på det! Tiden går altfor fort.

Dengang var alle redde for at hele verden skulle "stoppe" opp, pga datavareprogrammer som ikke var programmert for år 2000.

Vi har da overlevd dette også, og alt har gått knirkefritt på datafronten, for ikke å si at det har gått fremover med stormskritt.

Gjest dolberta
Skrevet

Dengang var alle redde for at hele verden skulle "stoppe" opp, pga datavareprogrammer som ikke var programmert for år 2000.

Vi har da overlevd dette også, og alt har gått knirkefritt på datafronten, for ikke å si at det har gått fremover med stormskritt.

Nå er det jo 2012 som er den store frykten. :)

Gjest dolberta
Skrevet

YTK *tenke tenke*

Har jeg hørt om det? Hmm...

Skrevet

YTK *tenke tenke*

Har jeg hørt om det? Hmm...

Y2K var en forkortelse for year two thousand (k = kilo = 1000), og ble benyttet når man snakket om det mulige scenariet som ville kunne skje når klokken rundet midnatt 1999/2000.

Skrevet

Nå er det jo 2012 som er den store frykten. :)

Hvorfor det?

Eller er dette noe Jehovas vitner-greier? ;-)

Gjest dolberta
Skrevet

Y2K var en forkortelse for year two thousand (k = kilo = 1000), og ble benyttet når man snakket om det mulige scenariet som ville kunne skje når klokken rundet midnatt 1999/2000.

Akkurat ja! :) Fikk visst ikke med meg den forkortelsen, men jammen overlevde likevel :) Takk for forklaring

Gjest dolberta
Skrevet

En venninne fikk barn 02.02.02.

Og Linni Meister fikk visst i dag :) *lest kjendistoff*

Skrevet

Har fått det med meg uten å ha satt meg helt inn i det. Men her er en link:

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_millenarianism

Ok, gadd ikke å lese hele den der, men ser ut som om 2012-frykten er noe religiøst mambo jambo, mens Y2K-frykten gikk mer på teknologi.

Man har vel spådd verdens undergang før også, uten at det har skjedd noe;-)

Gjest dolberta
Skrevet

Ok, gadd ikke å lese hele den der, men ser ut som om 2012-frykten er noe religiøst mambo jambo, mens Y2K-frykten gikk mer på teknologi.

Man har vel spådd verdens undergang før også, uten at det har skjedd noe;-)

Mambo Jambo er nok det riktige ordet, men det er svært mange (forvillede) mennesker som faktisk tror i fullt alvor at 2012 er "the end of the world as we know it"

Mennesker er rare dyr ;)

Skrevet

Nå ble det faktisk nedlagt en enorm mengde årsverk over hele verden, for å unngå at ting stanset opp ved tusenårsskiftet. Det gikk ikke av seg selv. Men det er klart at den minoriteten som fryktet at det skulle bli mørkt, kaldt og stille, overdrev noe veldig.

Datakonsulentene hadde derfor gode tider på slutten av 1990-tallet. Og man fikk gjort en masse vedlikehold på systemer - fordi pengene satt løsere enn ellers hvis man påsto at prosjektet var nødvendig for å klare år 2000.

Jeg synes det er ganske morsomt å ha vært med på den perioden.

Skrevet

Nå ble det faktisk nedlagt en enorm mengde årsverk over hele verden, for å unngå at ting stanset opp ved tusenårsskiftet. Det gikk ikke av seg selv. Men det er klart at den minoriteten som fryktet at det skulle bli mørkt, kaldt og stille, overdrev noe veldig.

Datakonsulentene hadde derfor gode tider på slutten av 1990-tallet. Og man fikk gjort en masse vedlikehold på systemer - fordi pengene satt løsere enn ellers hvis man påsto at prosjektet var nødvendig for å klare år 2000.

Jeg synes det er ganske morsomt å ha vært med på den perioden.

''Men det er klart at den minoriteten som fryktet at det skulle bli mørkt, kaldt og stille, overdrev noe veldig.''

Ja, man hørte sågar om noen (i USA, såklart) som hadde isolert nærmest i en slags bunkers med mat og forsyning for ett år...;-)

Selv tenkte jeg at det nok helst ville gå bra, men tenkte at jeg hvis jeg våkner opp 1. januar uten vann i krana, vil jeg ergre meg grønn for at jeg ikke tappet opp et par liter før midnatt;-)

Så vi fylte vel to 1,5 liters flasker med vann, tror jeg, og kjøpte inn et par sekker med ved (bruker vanligvis ikke vedfyring).

Dette ut fra tankegangen "better safe than sorry";-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...