Gå til innhold

Kontantuttak i bank

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Hva er grensen for hva du kan ta ut i banken uten å ringe og avtale på forhånd? Mener å ha hørt 25 000, er det riktig? Varierer det kanskje fra bank til bank?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• candyqueen_83

5

• morsan

4

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Hvem skulle hindre deg i å ta ut alle de pengene du har innestående på konto?

Vi tok ut 55.000 i kontanter og det var ikke noe problem.

Skrevet

Hvem skulle hindre deg i å ta ut alle de pengene du har innestående på konto?

Vi tok ut 55.000 i kontanter og det var ikke noe problem.

Det er ikke alle banker som har så mye kontanter liggende, derfor bør man ringe på forhånd.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er ikke alle banker som har så mye kontanter liggende, derfor bør man ringe på forhånd.

Jo, bankene har så mye penger på lager, men kanskje de ikke er tilgjengelige i kassen, men må hentes opp fra depot i hvelvet.

25. - 55.000 kroner er jo bare småpenger for en bank.

Skrevet

Jo, bankene har så mye penger på lager, men kanskje de ikke er tilgjengelige i kassen, men må hentes opp fra depot i hvelvet.

25. - 55.000 kroner er jo bare småpenger for en bank.

Banken her f.eks har ikke kontanter liggende. Så skal man ha ut må man ringe og "bestille".

Gjest høstløv
Skrevet

Banken her f.eks har ikke kontanter liggende. Så skal man ha ut må man ringe og "bestille".

Da må du bo på et veldig lite sted!

Skrevet

Forsikre deg om at du i det hele tatt kan ta ut penger over disk i banken... Stadig flere banker har gått bort fra det gitt.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Flere og flere banker som er slik nå.

Skrevet

Det finnes faktisk endel banker som ikke har kontanter liggende i særlig grad - og da må man avtale. Og det er ikke bare på småsteder det er sånn.

Gjest høstløv
Skrevet

Det finnes faktisk endel banker som ikke har kontanter liggende i særlig grad - og da må man avtale. Og det er ikke bare på småsteder det er sånn.

Bankene har kontanter liggende, men de er kanskje ikke tilgjengelige i kassen, kontantene må kanskje hentes opp fra hvelvet, og det er den prosessen de helst vil unngå med kunder stående på vent i skranken.

Skrevet

Bankene har kontanter liggende, men de er kanskje ikke tilgjengelige i kassen, kontantene må kanskje hentes opp fra hvelvet, og det er den prosessen de helst vil unngå med kunder stående på vent i skranken.

Jeg vet av flere bankfilialer som ikke har kasse lenger.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vet av flere bankfilialer som ikke har kasse lenger.

Hva skal man bruke en bank til da, hvis den ikke oppbevarer penger?

Skrevet

''Hva skal man bruke en bank til da, hvis den ikke oppbevarer penger?''

Penger er nok ikke lenger hovedsakelig kontanter :-)

Skrevet

Godt spørsmål. :o) Første gangen skulle jeg si opp en konto og hadde noen kroner innestående som det bare var såvidt jeg fikk ut. Andre gangen skulle jeg heve en gavesjekk.

Gjest høstløv
Skrevet

Da bruker man nettbanken, hvis en ikke trenger store kontantbeløp. Minibanken har jo en uttaksgrense på kr 10.000 pr uke.

Jeg går da bare i banken, når jeg trenger kontanter, enten norske, danske, svenske eller Euro.

Skrevet

Da bruker man nettbanken, hvis en ikke trenger store kontantbeløp. Minibanken har jo en uttaksgrense på kr 10.000 pr uke.

Jeg går da bare i banken, når jeg trenger kontanter, enten norske, danske, svenske eller Euro.

'' Minibanken har jo en uttaksgrense på kr 10.000 pr uke.''

Det kommer an på hva slags grense du har for kontoen din tror jeg.

Skrevet

Sant :o) Det er en del andre avtaler man kan ordne i banken også som ikke dreier seg om kontanter :o)

Skrevet

Det finnes andre ting man ordne i en bank. Opprette kontoer, søke om lån +++ Det er mye man kan gjøre i nettbanken, men som det kan være lurt å snakke med noen kyndige om.

Skrevet

Jeg går ikke i banken når jeg trenger kontanter, det ordner jeg i minibank eller eventuelt i butikk. Valuta tar jeg ut i minibank på flyplassen, om jeg ikke skal til et veldig sært sted.

I banken får man ordnet noen typer overføringer man ikke får gjort i nettbank, man kan kjøpe bankremisser, søke eller få rådgivning om lån, diverse investeringer, forsikring og pensjon med mer.

Gjest høstløv
Skrevet

'' Minibanken har jo en uttaksgrense på kr 10.000 pr uke.''

Det kommer an på hva slags grense du har for kontoen din tror jeg.

Nei, jeg tror at det er generell grense for alle visakort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...