Gå til innhold

Kontantuttak i bank

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

''et er jo ergerlig at en fin bil, som du kanskje hr brukt lang tid på å lete etter, går til en annen, fordi du må i banken og ordne med bankremisse, mye enklere å kjøpe, betale få nøkkelen og kjøre avgårde med bilen, når du står med cash i handen.''

Ser det! Men som sagt tror jeg det er temmelig uvanlig å ha med over 50-100.000, eller mer, i kontanter.

Kanskje det, men her i familien har vi praktisert dette flere ganger.

Kanskje du har reist langt, og gjene vil ha bilen med deg hjem igjen. Sønnen min tok fly til et sted for å kjøpe bil, det ville være tungvint å skulle reise strekningen tre ganger for å ordne med penger i banken.

En annen sønn solgte sportsbilen sin til noen som hadde kjørt 600 km for å komme og kjøpe den, de hadde med seg kontanter.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• candyqueen_83

5

• morsan

4

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ofte vanlig med "først til mølle...." og hvis du kommer med pengene i hånden, så får du bilen, særlig når det gjelder spesielt fine objekter.

Det er jo ergerlig at en fin bil, som du kanskje hr brukt lang tid på å lete etter, går til en annen, fordi du må i banken og ordne med bankremisse, mye enklere å kjøpe, betale få nøkkelen og kjøre avgårde med bilen, når du står med cash i handen.

Jeg er helt med på det du sier + det med at man kanskje har kjørt lang avstand. Det kommer helt an på situasjonen - hva slags bil det er, hvor den befinner seg hen, hvor mye rift det er om akkurat denne bilen osv osv.

Vi har vært bort i mange ulike scenarier ved bruktbilkjøp - fra at vi har truffet selgeren og sett bilen flere ganger og avtalt overtakelsesdato etc, til at vi har reist til en annen by og "slått til" der og da og kjørt bilen hjem.

Skrevet

Kanskje det, men her i familien har vi praktisert dette flere ganger.

Kanskje du har reist langt, og gjene vil ha bilen med deg hjem igjen. Sønnen min tok fly til et sted for å kjøpe bil, det ville være tungvint å skulle reise strekningen tre ganger for å ordne med penger i banken.

En annen sønn solgte sportsbilen sin til noen som hadde kjørt 600 km for å komme og kjøpe den, de hadde med seg kontanter.

Men hvis man drar så langt for å kjøpe bil så har man vel avtalt pris på forhånd og ordner med bankremisse før man drar?

Skrevet

Men hvis man drar så langt for å kjøpe bil så har man vel avtalt pris på forhånd og ordner med bankremisse før man drar?

Det er naturlig å se og prøve bilen før endelig pris fastsettes.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, kjøperne fikk prutet prisen ned, og sønnen gikk med på det, for ellers måtte han ha hatt bilen i garasje vinteren over, tatt av skiltene og betale årsavgiften for neste år, før han kunne legge bilen ut til salg igjen til våren.

Skrevet

''Når man feks skal reise til land hvor det nesten ikke finnes minibanker eller kortbruk.''

Når hadde du sist med deg 30-50.000 cash på tur?

Det er ikke mer enn et par år siden at jeg hadde med meg 15.000 i cash på tur, faktisk. I dollar. Sjuk følelse, egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...