Gjest argh, håndball... idrett i det hele tatt Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er helt fersk som håndballmamma, 8-åringen har lyst til å begynne. Jeg er i utgansgpunktet ikke glad. Vi jobber annenhver helg, kveld og natt, og så er det satt opp kamper hver og annenhver søndag frem til jul. Men samma det, skal nok stille opp hvis guttungen har lyst. Men så er det natthåndball snart, og da lurer jeg på - er det meningen at jeg skal sitte og se på i en utrolig bråkete hall med en masse ukjente unger og ungdommer fra 1730-0300, eller kan foreldrene stikke hjem og gjøre noe annet? Idrettsforeldrene her er utrolig klikkete og snakker ikke med noen de ikke vet de kjenner fra før, så jeg gruer meg som en hund til det arrangementet. Hva pleier man å gjøre? Noen som vet? Får vel pepper så hatten passer her, men jeg klarer altså ikke å motivere meg til dette. Nei, takke meg til korpset... ;-) Det skal også sies at vi hadde et ublidt møte med et hyper idrettslag allerede ved seks års alder på all-idretten. "Dere har vær så god å stille på dugnad da og da og da, betal betal til både ditt og datt, kom ikke her..." Grøss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hva du "må" vet jeg ikke. Jeg stiller på det jeg kan og vil og driter i hva de andre sier. Mange stiller ikke på noe som helst, så jeg er ihvertfall "bedre" enn dem ;P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Natthåndball høres ikke ut som noe som passer for en 8-åring. Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest argh, håndball... idrett i det hele tatt Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Natthåndball høres ikke ut som noe som passer for en 8-åring. Synes Nei det syns ikke jeg heller, men de har visst tenkt at de små skal være med, for "å ble bedre kjent med klubben". Håper i hvertfall de skjønner at de er for små til å holde på utover natta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Nei det syns ikke jeg heller, men de har visst tenkt at de små skal være med, for "å ble bedre kjent med klubben". Håper i hvertfall de skjønner at de er for små til å holde på utover natta. Det hadde ikke vært mye fart i min 9-åring etter kl. 22 om kvelden vil jeg tro... I alle fall hadde hun nok vært så sur og sliten at jeg helst ville befunnet meg adskillige mil unna! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Natthåndball? For et idiotisk konsept! Du vet - man trenger ikke å bli med på _alt_ selv om ungen er med på en idrett. Det kan da umulig være møteplikt på det arrangementet der? Jeg hadde ikke orket å være i en håndballhall til tre om natta. Og 8-åringen hadde definitivt ikke fått være der alene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Natthåndball? For et idiotisk konsept! Du vet - man trenger ikke å bli med på _alt_ selv om ungen er med på en idrett. Det kan da umulig være møteplikt på det arrangementet der? Jeg hadde ikke orket å være i en håndballhall til tre om natta. Og 8-åringen hadde definitivt ikke fått være der alene! Her hadde det heller ikke blitt aktuelt med natthåndball for en åtteåring. Litt av et opplegg må jeg si... Men går sikkert fint an å være med på håndball selv om man kutter ut slikt som dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det stemmer næppe at en 8 åring skal spille håndball frem til midt om natten. Mange handballklubber har hjemmesider hvor alle arrangementer omtales og alle beskeder gives - så tjek om ikke jeres klubb har en sådan. At en klubb har et arrangement som man ønsker at alle spillere skal få del i er jo ikke unormalt; men det lyder usandsynligt at 8-åringer skal være med til noget som går kæmpeseint om kvelden/natten. At der skal være så specielt mange flere dugnader og opgaver i handballklubben end i korpset lyder også ganske usandsynligt - det er ret og slet dyrere at drive et korps end et handballlag - så jeg vil anbefale at sænke skuldrene lidt og lade det komme an på en prøve. - De forældre som er med på handballen er næppe mere indelukkede og vanskelige at komme ind på end de som er med til andre aktiviteter. Handball er et udpræget lagspill og alle handball-forældre/fodball-forældre jeg kender er optaget af at alle spillere skal føle sig velkomne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg har vært håndballmamma og -oppmann i over tre år og ennå ikke vært borti nattlige aktiviteter. Sjekk lokalt hva det dreier seg om. Jeg tviler på at du er forpliktet til noe som helst, men det er vel kanskje slik at hallen er åpen for spillere og publikum helt til de eldste har spilt siste kamp kl. 03. Jeg har laaang erfaring fra både egen skoletid og som mamma, med både skolemusikk og idrett. Jeg har møtt småkonger som tror de eier orkesteret / idrettslaget innenfor begge leire. Men det er mange hyggelige folk også. Ignorer den uspiselige gjengen som ser ut til å ha bodd i hallen de siste 25 årene (ja, jeg vet hvordan de får deg til å føle deg) både på hjemme- og bortebane. Mange av dem har glemt at de selv var nye og uerfarne en gang. Søk heller til gruppa rundt det alderstrinnet sønnen din hører til, så kan dere selv sette standarden rundt deres lag. Det er bedre at laget får en spillerstall som er stor nok til å tåle noen forfall til enkeltkamper, enn at mange holder seg borte bare fordi de ikke alltid kan stille på alt. Da blir laget så lite at det skaper vanskeligheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 De fleste klubber er avhengig av dugnad. Det er en del av det du forplikter deg til. Har selv en snuppe på 10 som turner. Der står det i reglementet at vi er forpliktet til 10-13 times ekstern dugnad + dugnad på egne arrangementer. Helt greit, og veldig klart! Natthåndball virker jo veldig merkelig. Ikke mange 8-åringer orker vel det??? Men om du sjekker ut dette så finnes det sikkert en logisk forklaring. Kanskje de skal trene på dagen. Ha sosialt på kvelden, og overnatte i hallen? Slike treningshelger arrangerer turn. Trening fredag ettermiddag. Sosialt på kvelden. Trening hele lørdagen med sosialt på kvelden og trening på søndag. Barna som bor i nærheten kan selvsagt sove hjemme om de vil. Tilreisende sover jo oftest i hallen da. Men man MÅ ikke være med på alt!!! Spesielt i starten er det jo greit å ta det litt rolig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitre Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Vi har natthåndball her hos oss også. Dette er noe som foregår fredag kveld og altså ikke om natten. Lagene kler seg ut. F.eks kan et lag være babyer, et annet julenisser, et tredje cowboyer. Lagene med de beste kostymene vinner premier, og det ligger stor prestisje i dette. I tillegg spiller de kamper mot hverandre. Arrangement er kun for klubben, ulike alderstrinn spiller mot hverandre. Sønnen min var med på dette i fjor da han gikk på 2. trinn, og jeg syntes dette var veldig moro selv om jeg ikke har noe forhold til håndball. Jeg kommer nok til å ta utkledningen litt nøyere i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.