Gå til innhold

facebook og anonymitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike grunner ønsker jeg å være veldig anonym på facebook. Jeg ønsker å være der for å holde kontakt med de vennene jeg ønsker å ha noe med. Jeg har derfor prøvd å innskrenke profilen min, men klarer jo ikke å se selv om det fungerer .... Jeg vil altså ikke at noen skal kunne legge meg til som venn, få opp forslag om at jeg er en mulig vennmatch, eller at de skal kunne se hvem jeg er venn med!! Er dette mulig og hvordan gjør jeg det??

Skrevet

For det første ved å velge å ikke registrere deg med fullt navn, men lage en profil med bare fornavn og et fiktivt etternavn som feks et kallenavn.

For det andre ved å innskrenke alle innstillingene slik at bare venner kan se dem.

Gjest feisbukk
Skrevet

For det første ved å velge å ikke registrere deg med fullt navn, men lage en profil med bare fornavn og et fiktivt etternavn som feks et kallenavn.

For det andre ved å innskrenke alle innstillingene slik at bare venner kan se dem.

Og lag en facebookprofil fra en mailadr som "ingen" har, skjul også evt denne i innstillinger. Bruker du den vanlige adr du sender mail til "alle" fra vil du komme opp som "forslag til venn" på siden til de du har sendt mail til. Følg også rådene til ekte nick.

Gjest feisbukk
Skrevet

Og lag en facebookprofil fra en mailadr som "ingen" har, skjul også evt denne i innstillinger. Bruker du den vanlige adr du sender mail til "alle" fra vil du komme opp som "forslag til venn" på siden til de du har sendt mail til. Følg også rådene til ekte nick.

den kom feil, skulle til trådstarter :-)

Gjest personverninnstillinger
Skrevet

Du går inn på personverninnstillinger og krysser av for ingen på alle alternativene, unntatt de der du ønsker at det skal stå "kun venner". Det er forskjellige kategorier, en av dem er søk. Det er enkel, men du må gjøre det på alt som står der(profil, søk, nyhetsoppdateringer osv). Da kan du ikke søkes opp, og ikke bli venn med noen du ikke inviterer selv.

Skrevet

den kom feil, skulle til trådstarter :-)

Helt greit det! I motsetning til mange her på DOL syns jeg det er helt greit om et svar til trådstarter kommer under andre svar, har aldri skjønt dem som hisser seg opp over det....

:-)

Skrevet

Helt greit det! I motsetning til mange her på DOL syns jeg det er helt greit om et svar til trådstarter kommer under andre svar, har aldri skjønt dem som hisser seg opp over det....

:-)

Problemet med det er først og fremst at trådstarter ikke får slike svar i boksen "svar til meg".

Skrevet

Legg inn et falskt navn på deg selv, og unngå bilder på profilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...