Gå til innhold

To hakk i leppa :/

janeymor

Anbefalte innlegg

Lillesøster er 3 år og hun eelsker å herje med storebror som er 8 år. I dag løp de rundt bordet helt til lillemor dunket hodet i bordplata. Hun vrælte til og jeg så at munnen var fylt av blod.

Blødningen stoppet forholdsvis fort, men jeg ser at hun har bitt rett ned i underleppa med de skarpe fortennene og har laget to dype kutt nedover.

Når vi spør om å få se på sårene henne vrenger hun leppa nedover og da ser jeg at sårene spriker litt. Skal dette sees på av lege? Husker at når storebror tok strengen ved overleppa i akebakken i fjor vinter, sa de på legevakten at de veldig sjelden syr inne i munn og at år gror ofte flott av seg selv.

Har andre erfaring med kutt i munn? Det så mye bedre ut da hun skulle legge seg et par timer eterpå, men det ser litt ekkelt ut ennå.

Hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De syr ytters sjeldent i munnen ja.

Ofte ser det verre ut enn det er også, for det blør så jækli...

Har hatt endel av de her også. Sist var legen i tvil som tennene hadde gått igjennom!.... Men de gjorde likevel ingenting inni munnen. Men hun måtte lime utenpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femåringen skada seg i sklia på Lekeland. Hun tryna stygt og silblødde fra både nese og munn, så vi måtte ta turen til sykehuset siden nesen hovna opp slik. I underleppa (innsiden) var det to dype kutt etter tennene (ikke gjennom leppa). På sykehuset sa de at de ikke pleide å sy inni munnen og at det ville gro bra av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint at. :o) Poden her kløyvde leppa da han som liten tok et elegant svalestup ned fra tripptrappen. Legen på legevakta bare smilte og sa at det ikke var nødvendig å sy, det ville gro av seg selv og det gjorde det også, på rekordtid - de har skikkelig grokjøtt disse små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gror av seg selv, selv om det ser ekkelt og hovent ut. Poden min hadde også dypt hakk i leppa etter han velta en stol og smalt ansiktet i gulvet. Ikke noe hyggelig syn. Spesielt ikke siden han hosta blod, og nekta og la meg se i munnen hans med en gang. Så det så ganske ille ut, men det blør mye i munnen og ser ille ut, men det gror heldigvis fort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tennene er viktigst

Følg med om det lukker seg på en ok måte, det skal _mye_ til før de syr inni munnen.

Følg ekstra godt med på tennene, om de har fått seg en trøkk slik at de er litt løse eller etterhvert skifter farge, så er det viktig å følge opp hos tannlegen. Bedre å trekke en fortann to år før den egentlig skal ut, enn å risikere skade på de blivende tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så mye bedre ut i dag faktisk, men i "sprekkene" der kjøttet spriker har det dannet seg hvite "kuler". Ser veldig ekkelt ut, men prinsessa smiler og viser gjerne sårene sine til alle som spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...