Gå til innhold

Brømat uten gjær?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter så ille
Skrevet

Sliter med mye oppblåsthet og luft i magen.

Sliter med dårlig form og mye smerter pga. det

Har nå prøvd å finne ut hva det er jeg reagerer på, og jeg tror det kan være gjær. Jeg blir nemmelig mye værre ved ren gjærbakst som boller og brød.

Jeg driver og spiser slike knekkebrød uten mel og melk og føler at dette hjelper. Men det virker som at det går på hvis jeg spiser tre stk i steden for to. Eller at jeg har fler måltider en dag.

Tittet på pakken og det står det gjær.

Har derfor lyst til å prøve noe uten gjær, det er så utrolig deilig å ha en rolig mage i noen dager i strekk.

Men finnes det i det hele tatt noe uten gjær?

Det er jo masser med kaker og sånn som har bakepulver og ikke gjær men hvordan er det med knekkebrød, brød etc som jeg kan bruke til et måltid med pålegg på?

Evnt. annet alternativ?

Gjest Synest i hvert fall jeg
Skrevet

Havregrøt?

Ryvita knekkebrødene er uten gjær. Jeg spiser bare den typen,og de er gode.

Skrevet

Jeg har oppskrift på hjemmelagde knekkebrød. Her i huset syns vi de er knallgode. Si ifra om du vil ha oppskriften

Gjest Sliter så ille
Skrevet

Jeg har oppskrift på hjemmelagde knekkebrød. Her i huset syns vi de er knallgode. Si ifra om du vil ha oppskriften

Svært gjerne scilla. Tusen takk om jeg kan få. Å gå noen dager uten problemer er så himmels at du ikke aner. Og at ikke maget tyter over alt som heter bukselinninger.

Om du legger den ut eller sender den til: [email protected]

Tusen, tusen takk

Gjest Sliter så ille
Skrevet

Kanskje du tåler brød med bakepulver da?

Det tror jeg nok, men finnes det brød med bare bakepulver?

Gjest Sliter så ille
Skrevet

Havregrøt?

Det kan jeg lage innimellom vet du. Men trenger noe brømat å ha til enkelte måltider da.

Gjest Sliter så ille
Skrevet

Scones som lages med bakepulver?

Ikke dumt, den kan jeg vurdere ja. Takk

Skrevet

Svært gjerne scilla. Tusen takk om jeg kan få. Å gå noen dager uten problemer er så himmels at du ikke aner. Og at ikke maget tyter over alt som heter bukselinninger.

Om du legger den ut eller sender den til: [email protected]

Tusen, tusen takk

Her kommer knekkebrød oppskriften:

2 dl grov sammalt hvete

2 dl lettkokte små havregryn

2 dl havrekli

2 dl solsikkekjerner

2 dl sesamfrø

1 dl kruska kli

1 dl linfrø

2 ts salt

7 dl vann

Alt blandes sammen. Det smøres tynt ut på bakepapir (deig til ca 2,5 brett). Rut opp etter hvilken størrelse du vil ha på knekkebrødene.

Stekes ved 190 grader i 40 min. Hvis de ikke er sprø, så kan de tørkes i ovnen ved 100 grader i åpen ovn i ca 1/2 t.

Håper det smaker!

Skrevet

Her kommer knekkebrød oppskriften:

2 dl grov sammalt hvete

2 dl lettkokte små havregryn

2 dl havrekli

2 dl solsikkekjerner

2 dl sesamfrø

1 dl kruska kli

1 dl linfrø

2 ts salt

7 dl vann

Alt blandes sammen. Det smøres tynt ut på bakepapir (deig til ca 2,5 brett). Rut opp etter hvilken størrelse du vil ha på knekkebrødene.

Stekes ved 190 grader i 40 min. Hvis de ikke er sprø, så kan de tørkes i ovnen ved 100 grader i åpen ovn i ca 1/2 t.

Håper det smaker!

Dette ble da rotete, men du forstår det vel. Jeg hadde da skrevet det mye mer oversiktelig.

Skrevet

Dette ble da rotete, men du forstår det vel. Jeg hadde da skrevet det mye mer oversiktelig.

Det må to linjeskift til for at det skal bli linjeskift her på dol. Irriterende, men sånn har det alltid vært.

Skrevet

Det må to linjeskift til for at det skal bli linjeskift her på dol. Irriterende, men sånn har det alltid vært.

Takk for tipset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...