Gjest Idrettsglad Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja, lærere er påfallende opphengt i skole og læring :-)) Som om DET teller, liksom. Bare spør Junior! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Grus og kunstgress er ekvivalent underlag, ja. Merker osv. har jeg ingen mening om. Jeg handler et sted de har peiling, hører på dem og betaler. Med juniors forbruk av fotballsko synes jeg han snart bør få kontrakt der dette er dekket. Men han er over gjennomsnittlig ivrig. PS: Hvis du etter hvert oppdager noen små, mørke kuler på gulvet eller i snuppas seng, er det ikke et urenslig dyr som har slått seg ned hos dere. Det er kunstgressunderlaget som har denne herlige egenskapen. ''PS: Hvis du etter hvert oppdager noen små, mørke kuler på gulvet eller i snuppas seng, er det ikke et urenslig dyr som har slått seg ned hos dere. Det er kunstgressunderlaget som har denne herlige egenskapen.'' Disse har vi god kjennskap til fra før, de har nemlig kunstgressbane på skolen også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 *sender laban en imaginær leppestift for sikkerhets skyld* Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... ;o) Jeg kan forsikre deg om at det må man IKKE. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lypsyled Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... ;o) Lypsyl må da holde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Jeg kan forsikre deg om at det må man IKKE. *Puster lettet ut* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... ;o) Det med leppestift gjelder bare dersom det å være fotballmamma kan sammenlignes med Palins "hockey mom", ref calendulas innlegg, og da også kun dersom man vil skille seg fra en pitbull;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Det med leppestift gjelder bare dersom det å være fotballmamma kan sammenlignes med Palins "hockey mom", ref calendulas innlegg, og da også kun dersom man vil skille seg fra en pitbull;-) Ah - jeg har ikke fulgt med der så jeg aner ikke hva dere snakker om. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ah - jeg har ikke fulgt med der så jeg aner ikke hva dere snakker om. ) Palin fleipet med i det i valgkampen i fjor "hva er forskjellen på en hockey mom og en pitbull?" svar: Lip stick! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... ;o) ''Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... '' Du vil ikke si at du ikke bruker leppestift? *sjokkert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da har du sikkert undersøkt om de skal ha sko for gress eller grus? Finn ut hva de fleste banene er, f.eks. der de spiller hjemmekampene. Det er ikke dødelig å spille etpar kamper med "feil" sko, men greit å ikke kjøpe stikk motsatt av det de trenger mest. Og du - det er forskjell på gress og kunstgress. * brifer med erfaring som mamma og agent * ''brifer med erfaring som mamma og agent *'' At jeg ikke har tenkt på før at det er du som er mamma Riise *klasker i panna*! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Palin fleipet med i det i valgkampen i fjor "hva er forskjellen på en hockey mom og en pitbull?" svar: Lip stick! ''Palin fleipet med i det i valgkampen i fjor "hva er forskjellen på en hockey mom og en pitbull?" svar: Lip stick'' *Hahahahaha* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 ''Må jeg ha leppestift for å være fotballmamma altså? *Tankefull* Da tror jeg jentungen trekkes fra laget med øyeblikkelig virkning... '' Du vil ikke si at du ikke bruker leppestift? *sjokkert* ''Du vil ikke si at du ikke bruker leppestift? *sjokkert*'' *Flirer* Du vet hvem du snakker med nå, ikke sant? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ''Du vil ikke si at du ikke bruker leppestift? *sjokkert*'' *Flirer* Du vet hvem du snakker med nå, ikke sant? ;o) *fnis* ja! Og jeg er ikke spesielt overrasket, egentlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ''brifer med erfaring som mamma og agent *'' At jeg ikke har tenkt på før at det er du som er mamma Riise *klasker i panna*! Jeg prøvde å antyde hvor mye jeg hadde lært av henne her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4194824 Det ble skrevet mens mamma Riise var i overskriftene, ref. svarene fra Idrettsglad i denne tråden. Men jeg tror jeg har et stykke igjen, både med hensyn til personlighet og økonomi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg prøvde å antyde hvor mye jeg hadde lært av henne her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4194824 Det ble skrevet mens mamma Riise var i overskriftene, ref. svarene fra Idrettsglad i denne tråden. Men jeg tror jeg har et stykke igjen, både med hensyn til personlighet og økonomi. Hehe - hadde ikke fått med meg den! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Mener du brevet til manageren i Liverpool? I så fall - nei, juniors nye kontaktlærer mente han ville ha godt av å fullføre barneskolen i Norge. Dessuten fikk han et tilbud fra G1998, altså kullet over sitt eget, som var ganske fristende. Så nå er det dobbelt kjør med kamper fram til sesongslutt. Det holder synes Litt utenfor tema har jeg et spørsmål til deg som mor til en tydligvis flink og ivrig fotballgutt. Tror du det ville være gunstig for ferdighetsutviklingen til gutten din om de beste på laget hans ble plukket ut i et eget lag som fikk spille cuper i årsklassen over? Altså bli matchet mot eldre (og antagelig sterkere og flinkere) motstandere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Litt utenfor tema har jeg et spørsmål til deg som mor til en tydligvis flink og ivrig fotballgutt. Tror du det ville være gunstig for ferdighetsutviklingen til gutten din om de beste på laget hans ble plukket ut i et eget lag som fikk spille cuper i årsklassen over? Altså bli matchet mot eldre (og antagelig sterkere og flinkere) motstandere. Ikke meg du spør, men: Hvor gamle er de? Det er vel fy-fy med topping av lag i de yngere årsklasser (i strid med NFFs retningslinjer). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ikke meg du spør, men: Hvor gamle er de? Det er vel fy-fy med topping av lag i de yngere årsklasser (i strid med NFFs retningslinjer). De er 9 år. Det er i og for seg ikke snakk om topping. I vanlige seriekamper og et par cuper har de lag som er blanding av de flinkeste og de andre, men det er altså snakk om å la de flinkeste (ca. halvparten) spille flere cuper og da mot eldre motstandere for å gi dem matching på et høyere nivå. Tar gjerne imot andres meninger også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Litt utenfor tema har jeg et spørsmål til deg som mor til en tydligvis flink og ivrig fotballgutt. Tror du det ville være gunstig for ferdighetsutviklingen til gutten din om de beste på laget hans ble plukket ut i et eget lag som fikk spille cuper i årsklassen over? Altså bli matchet mot eldre (og antagelig sterkere og flinkere) motstandere. Jeg har nettopp tillatt at junior får spille med kullet over. Om det betyr noe for ferdighetene, gjenstår å se. Men det er sannsynlig, siden det betyr at han dermed "tjuvstarter" litt med sjuerfotball mens hans eget årskull har siste år med femmer. Det har helt garantert noe positivt å si for iveren og selvtilliten (selv om den egentlig er grei nok fra før når det gjelder akkurat fotball). I samråd med treneren som ville ha ham på laget, er vi enige om at trening og kamper med eget lag alltid går foran. I vårt (store) idrettslag er det klasselag i mange år, det er først når de blir ganske store at det er ett lag pr. årskull. Derfor praktiserer de slik "hospitering" bare for enkeltspillere når det passer, det er aldri noen gruppe som formelt får en annen status. Han skal altså spille for ett bestemt 98-lag som er litt for få, det er slett ikke sikkert han ville vært like aktuell for 98-laget i parallellklassen, hvis du skjønnner hva jeg mener. Faren ved å gjøre det altfor formelt, er at det blir en snikinnføring av inndeling i A- og B-lag før det er lov. Det er dumt hvis de andre spillerne (og ikke minst foreldrene) blir misfornøyde fordi de får inntrykk av at det er en slik rangering som foregår. Derfor tror jeg man skal gjøre sånt med en viss forsiktighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.