filiokus81 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå har vi trykket opp invitasjoner med prinsesser på, og storesøster som blir 4 år fikk nesten ikke sove i kveld fordi hun gleder seg sånn til å dele dem ut i barnehagen i morgen. Hvis alle kommer blir det 11 jenter i 3-4 års alderen her i to timer på dagen (i tillegg til en del foreldre, regner jeg med), og jeg lurer litt på hvor mye/lite program vi skal ha? Og hvilke aktiviteter som passer for såpass små sjeler? Ikke gjort dette før, nemlig ) Jeg tenkte å servere pølser i brød + litt forskjellig kakemat. Gaveutdeling kan vi ta ved hjelp av flasketuten peker på. Men hva gjør vi så? Været på vestlandet for tiden legger absolutt opp til innebursdag. Takker for alle tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Minst mulig opplegg - det enkleste er ofte det beste. I hvertfall for så små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 I den alderen trenger du minimalt med opplegg. Gaveutdeling (flasketuten er lurt, så blir det både spenning og orden), mat og kake holder egentlig lenge for etpar timers bursdagsfeiring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Dersom du bruker en hvit papirduk (gjerne med plasduk under) så kan du dele ut tegnesaker og si at ungen kan tegne på duken. Det er litt forbudt og artig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Skjær opp kaker i serveringsstykker og fordel dem utover bordet slik at det blir lett å ta seg kake selv. Muffins er flott bursdagskake. Ungene elsker det, og det er lett å servere og spise. Sjokoladekake er også et must. Det pleier også å være populært at det er strødd potetskruer/ringer på duken. Pølsene kan du legge opp på et serveringsbrett. Du kan gjerne ha ketchup på noen også, men vær forberedt på at noen ikke liker det. Noen liker ikke pølse heller, og vil bare ha pølsebrød. Andre liker ikke pølsebrød og vil bare ha pølse. Har også opplevd unger som spør etter sennep... Hvis du skal ha brus i papp eller plastkopper med lokk, så vit at det skummer mye av disse. Lokkene kan være vanskelige å få på, og glassene velter lett. Man bør derfor være to til å servere drikke. Det er veldig greit om du har vaskebøtta i nærheten, slik at eventuelle kriser er lett å fikse. Noen unger vil drikke vann. Til de voksne har du ferdig kaffe på kanna, og en kake som står fremme på et bord. De forsyner seg selv, når de måtte ønske det. Ellers krever det ingen organisering. Ungene finner fort noe å leke med. Det kan kanskje være greit å fordele noen leker, slik at legoen er på stua eller i gangen. Da slipper alle ungene å være på det samme rommet hele tiden. Hvis bursdagen er i barne-TV tid er det sikkert noen som har lyst til å se dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Dersom du bruker en hvit papirduk (gjerne med plasduk under) så kan du dele ut tegnesaker og si at ungen kan tegne på duken. Det er litt forbudt og artig:-) ''(gjerne med plasduk under) '' Gjerne med et tykt lag aviser også, for å hindre riper i bordet;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Forslagene under med minst mulig opplegg tiltredes! Vi har på den alderen hatt flasketuten peker på i forbindelse med gavene, så pølser, så frilek og så kaker. Det er så morsomt å komme hjem til andre og leke med deres leker og "aktivisering" er ikke nødvendig. Ha gjerne våtservietter klare idet de går fra bordet, slik at det ikke lurer seg med ketsjup- eller kakerester på fingrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Hva skulle man gjort uten DOL? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ''(gjerne med plasduk under) '' Gjerne med et tykt lag aviser også, for å hindre riper i bordet;-) Barna her i huset var litt eldre, så vi brukte tusj. Gikk kjempebra:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Barna her i huset var litt eldre, så vi brukte tusj. Gikk kjempebra:-) Jeg har gode minner fra det å få lov å tegne på papirduken i mine egne barnebursdager. Men jeg har da junior var liten ikke våget å slippe enkelte av gutta i klassen "løs" med tusj. Det betviles at enkelte av dem er helt tamme, så vi har nøyd oss med å driste oss til å tillate ketsjup på pølsa! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har gode minner fra det å få lov å tegne på papirduken i mine egne barnebursdager. Men jeg har da junior var liten ikke våget å slippe enkelte av gutta i klassen "løs" med tusj. Det betviles at enkelte av dem er helt tamme, så vi har nøyd oss med å driste oss til å tillate ketsjup på pølsa! ''Det betviles at enkelte av dem er helt tamme'' Ser for meg den eldstes jenteselskaper - alle tegner pyntelig på duken på anvist plass og setter på korken etter seg. Ser for meg minstemanns kompiser med en tusj i hånden - nei, ikke i mitt hjem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ''Det betviles at enkelte av dem er helt tamme'' Ser for meg den eldstes jenteselskaper - alle tegner pyntelig på duken på anvist plass og setter på korken etter seg. Ser for meg minstemanns kompiser med en tusj i hånden - nei, ikke i mitt hjem! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Bare en liten digresjon. Jeg husker ennå min datters 4-års bursdag det mange år siden nå. Vi hadde invitert diverse nabobarn som hun lekte med til vanlig. Spisingen gikk rimelig greit men så brakte det løs med kaos. Ungene var oppe i senga, under senga, løp rundt i stue, kjøkken og bad. De dro utover alt som var av leker og noe gikk også i stykker.En gutt ville ikke ikke være med på leken og sovnet i en krok, han måtte hentes av pappa. Bursdagbarnet, altså min datter, satt forskremt i en krok og så på alt oppstyret. Tror hun var ganske lettet da selskapet var over, det var vi også. Det er faktisk den eneste burdagen jeg kan huske med så mye kaos. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har gode minner fra det å få lov å tegne på papirduken i mine egne barnebursdager. Men jeg har da junior var liten ikke våget å slippe enkelte av gutta i klassen "løs" med tusj. Det betviles at enkelte av dem er helt tamme, så vi har nøyd oss med å driste oss til å tillate ketsjup på pølsa! *gapskratter* Jenter og gutter er muligens litt forskjellige:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ideer Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Forslagene under med minst mulig opplegg tiltredes! Vi har på den alderen hatt flasketuten peker på i forbindelse med gavene, så pølser, så frilek og så kaker. Det er så morsomt å komme hjem til andre og leke med deres leker og "aktivisering" er ikke nødvendig. Ha gjerne våtservietter klare idet de går fra bordet, slik at det ikke lurer seg med ketsjup- eller kakerester på fingrene. sist barnebursdag var det fisking for bursadgsbarnet av presangene i trappen...og en annen bursdag hadde fisking for gjestene,der de fikk seg en pose med snop. ellers var vi i en bursdag der barna fikk lodd som de vant en liten ting. barna syntes det var kjempebra:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Min erfaring er at i bursdager for så små barn er det ikke noe særlig progam som trengs. Kanskje fisking etter evt. godteposer, men ellers så leker de stort sett fint selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.