Gå til innhold

Meglertakst på huset

Anbefalte innlegg

Gjest irriterende altså
Skrevet

Har fått meglertakst på huset vårt for å få bedre og lavere rente på boliglånet vårt. Vi bygde for ca 10 år siden,stort og romslig veldig god standard,i tillegg har vi bygget garsje,lagt nye heltregulver i eik,pussa opp,flott ny design ovn,og ikke minst bygget opp en flott hage etc etc. Stor var derfor vår overaskelse da taksten kom i posten..... Taksten vi fikk var identisk med det huset kostet å bygge for 10 år siden og altså den summen vi har i lån..... Hva med verdistigningen? Hva med alt vi har kostet på i ettertid? Da vi ringte å spurte så var han ganske avvisende og begrunnet det med dårlig marked....Vel så dårlig er ikke markedet her idag.... Vi har naboer som har mindre hus,mere nedslitt hus og standard standard på alt,enkelt og kjipt,og de har da fått huset taksert til en halv million mere enn oss?Vi har naboer som har solgt sine hus som er dobbelt så gamle som vårt og fått mer for det en vår takst... Forstå det den som kan.

Hva har jeg gått glipp av her?? Noen som vet?

Meglertaksten kan vi bruke å tørke oss bak med ,sorry ordlaget,men vi kan jo ikke bruke den til å forhandle med banken ihvertfall.

Det kjipeste her er at vi har betalt nesten 2000 kr for dette tullet.

Nå skal vi kontakte en uavhengig takstmann og håper og forventer at det blir litt bedre resultat.

Gjest trist jente
Skrevet

Her hvor jeg bor får man befaring og takst gratis. Meglerene er interessert i få oppdraget. Da er det jo enkelt å få flere meglere til å se på det- ikke så greit når dere må betale. De fleste jeg kjenner som har fått huset taksert har benyttet seg av flere meglere og fått ganske så ulike takster. Ville forhørt meg med noen andre hvis jeg var dere. Det MÅ jo være en prisstigning..

Skrevet

Du får som trist jente sier gratis eiendomsvurdering(ikke ordentlig takst) av eiendomsmeglere. Vil tror de fleste banker aksepterer den. Så da er det bare å invitere eiendomsmeglere hjem til deg.....

Gjest irriterende altså
Skrevet

Du får som trist jente sier gratis eiendomsvurdering(ikke ordentlig takst) av eiendomsmeglere. Vil tror de fleste banker aksepterer den. Så da er det bare å invitere eiendomsmeglere hjem til deg.....

Vel de opererer så fint med reklame om gratis befaring osv ,men når det kommer til stykket her ihvertfall så tar de betalt for det,nettopp fordi de ikke har kapasitet til å komme å ta gratis takster til enhver som måtte ønske det. Så deror koster det penger. Jeg vet mange som er medlem i en eller annen fagforening også får det gratis,men det gjelder dessverre ikke oss. Grrrrr ;-)

Gjest irriterende altså
Skrevet

Her hvor jeg bor får man befaring og takst gratis. Meglerene er interessert i få oppdraget. Da er det jo enkelt å få flere meglere til å se på det- ikke så greit når dere må betale. De fleste jeg kjenner som har fått huset taksert har benyttet seg av flere meglere og fått ganske så ulike takster. Ville forhørt meg med noen andre hvis jeg var dere. Det MÅ jo være en prisstigning..

Vel de opererer så fint med reklame om gratis befaring osv ,men når det kommer til stykket her ihvertfall så tar de betalt for det,nettopp fordi de ikke har kapasitet til å komme å ta gratis takster til enhver som måtte ønske det-jeg bor i nærheten av en middels stor by. Så deror koster det penger. Jeg vet mange som er medlem i en eller annen fagforening også får det gratis,men det gjelder dessverre ikke oss.... Ja vi får prøve igjen-jeg kan jo ikke fatte at det ikke har vært en verdistigning...

Skrevet

Vel de opererer så fint med reklame om gratis befaring osv ,men når det kommer til stykket her ihvertfall så tar de betalt for det,nettopp fordi de ikke har kapasitet til å komme å ta gratis takster til enhver som måtte ønske det. Så deror koster det penger. Jeg vet mange som er medlem i en eller annen fagforening også får det gratis,men det gjelder dessverre ikke oss. Grrrrr ;-)

Verditakst gjøres av takstmann og ikke av megler. Denne er ganske grundig, og koster penger.

De fleste meglere tilbyr gratis verdivurdering av bolig, om de ser mulighet for et salg. Om du gir inntrykk av at du vurderer å selge og ringer noen meglere, er jeg temmelig sikker på at noen tilbyr en gratis verdivurdering. Denne verdivurderingen kan også brukes overfor banken, og en stor fordel (for deg) er at denne ofte er ganske høy - meglere gir gjerne litt høy verdivurdering for å selge seg inn som megler.

Gjest Irriterende altså
Skrevet

Verditakst gjøres av takstmann og ikke av megler. Denne er ganske grundig, og koster penger.

De fleste meglere tilbyr gratis verdivurdering av bolig, om de ser mulighet for et salg. Om du gir inntrykk av at du vurderer å selge og ringer noen meglere, er jeg temmelig sikker på at noen tilbyr en gratis verdivurdering. Denne verdivurderingen kan også brukes overfor banken, og en stor fordel (for deg) er at denne ofte er ganske høy - meglere gir gjerne litt høy verdivurdering for å selge seg inn som megler.

Det er en bolig megler vi har brukt fra et kjent meglerfirma her i byn og det var denne meglertaksten vi betalte 1900 kr for .Men har av andre fått vite at de har fått høyere verditakst av huset tatt tatt av en uavhengig takstmann.(ikke boligmegler).

Skrevet

Her i byen gjør de det i alle fall gratis. Kunne ikke falle meg inn å betale for en MEGLERtakst!!! De har jo ingen kompetanse utover markedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...