Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på Venstre?

Gjest Sosial Rettferdig Liberalisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler de flokkmentaliteten de andre partiene er så avhengige av, kanskje?

Skrevet

Fordi V svært ofte ser ut til å stå for Vingle-til-de-andre-har-bestemt-seg-og-vi-ser-hvor-vinden-blåser? Et parti jeg overhodet ikke har sans for, og enda verre ble det etter at Sponheim ble leder.

Skrevet

Fordi V svært ofte ser ut til å stå for Vingle-til-de-andre-har-bestemt-seg-og-vi-ser-hvor-vinden-blåser? Et parti jeg overhodet ikke har sans for, og enda verre ble det etter at Sponheim ble leder.

Enig i at Venstre kan virke ganske patetiske av og til, ja. Skulle ønske de hadde greid å fornye seg. Det burde eksistert et parti som var noe tilsvarende "Green Party" i Norge.

Men inntil da, er Venstre det eneste sosial-liberalistiske alternativet vi har i dette landet.

Skrevet

Normalt velger jeg Venstre fordi jeg mener det er viktig å ha et parti som Venstre aktivt i norsk politikk. Ikke nødvendigvis fordi jeg ønsker meg en ren Venstre-politikk

Men akkurat i år tror jeg det er viktigere å styrke Høyre for å sikre mer stabilitet på borgerlig side. Dersom det verste skulle skje og vi ender med en Høyre/Frp-regjering, noe som ikke er usannsynlig, er det desto mer viktig at Høyre er sterkt i forhold til Frp.

Jeg er en av de borgerlige stemmerne som angrer på at jeg ikke stemte Ap for 4 år siden. Da hadde vi kanskje sluppet SV i regjering.

Gjest venstre er ok men
Skrevet

Fordi jeg ønsker en rød regjering.

Skrevet

nei, fordi de har Sponheim (som jeg synes roter) og fordi programmet gir for stor uvisshet i viktige spørsmål. Programmet inneholder en god del bra, men hjelper ikke når de på noen få helt avgjørende punkter har motsatt oppfatning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...