Gå til innhold

Jeg er lei :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

en person på jobben min er helt umulig å samarbeide med. det er ikke bare jeg som sliter under dette, det gjelder ledelsen og de andre ansatte også. det har vært samtaler mellom ledelse og denne personen, men det er lite tegn til bedring.

Det er nå gått så langt at jeg ikke orker å jobbe i nærheten av denne, i det hele tatt tenker jeg på å slutte så lenge denne personen forpester arbeidsmiljøet vårt. Det er en liten arbeidsplass, ikke mange ansatte, så jeg kan ikke bare gå inn i et annet rom. dessuten er arbeidet vårt tuftet på teamarbeid, og jeg har en viktig stillin som vedkommende overhodet ikke respekterer, men tar seg til rette.

Jeg får full forståelse fra ledelsen, og jeg vet at jeg er mer verdifull enn denne personen som knapt noen går ordentlig overens med, og har i bunn og grunn stilt et ultimatum om at det er personen eller meg.

Men så er det arbeidervernet i dette landet da, det er nesten umulig å få sparket et menneske. Men fortsetter det slik vil hele arbeidsplassen stå i fare for å ryke, siden personen skaper så mye turbulens. Personen vet ikke selv hvor ufin, frekk, illojal, egoistisk osv denne er, mens alle andre plages av det. Ledelse har altså hatt samtaler med prsonen, men _det går ikke inn_. Jeg har det utrolig bra på jobb de dagene personen ikke er der, og vil nødig slutte, for det er faktisk ikke jeg som bør ta den støyten her... For å være litt på kanten, jeg tror vedkommende har en aldri så liten personlighetsforstyrrelse, det er vel ikke normalt å fortelle andre hvordan de blir oppfattet, sånn helt uten filter. Ingen sosiale antenner for samhandling.

Bare blåser ut, er så lei..... :-((((((

Gjest trist jente
Skrevet

Hvis personen er relativt nyansatt så er det jo lettere å si opp. Er det ikke normalt å ha 6 mnd prøvetid med 2 ukers gjensidig oppsigelsestid?

Skjønner du er fortvilet

Gjest Been there Done that
Skrevet

"For å være litt på kanten, jeg tror vedkommende har en aldri så liten personlighetsforstyrrelse, det er vel ikke normalt å fortelle andre hvordan de blir oppfattet, sånn helt uten filter"

Ikke kom drassende med en PF forstyrrelse når det garantert handler om å ikke ha innsikt, null antenner og gjerne kombinert med å være et helt vanlig rasshøl. Forøvrig full forståelse at du er møkklei

Skrevet

Det går vel an å gi et visst antall skriftlige advarsel også sparken?

Høres ikke barebare ut å jobbe med dette mennesket.

Skrevet

Dette høres nøyaktig ut som en jeg kjenner, så jeg hadde ikke blitt overrasket om det hadde vært samme person (som forøvrig også begynte i ny jobb under 6 mnd siden).

Har ikke så mange råd å komme med annet enn at jeg skjønner godt dette er frustrerende og at du er lei! Men du burde holde ut da det er for ille at det ender med at du skal slutte pga dette. Er hun ikke bare på prøvetid?

Skrevet

"For å være litt på kanten, jeg tror vedkommende har en aldri så liten personlighetsforstyrrelse, det er vel ikke normalt å fortelle andre hvordan de blir oppfattet, sånn helt uten filter"

Ikke kom drassende med en PF forstyrrelse når det garantert handler om å ikke ha innsikt, null antenner og gjerne kombinert med å være et helt vanlig rasshøl. Forøvrig full forståelse at du er møkklei

"Ikke kom drassende med en PF forstyrrelse når det garantert handler om å ikke ha innsikt, null antenner og gjerne kombinert med å være et helt vanlig rasshøl."

ja, jeg beklager. Den var over kanten.

Skrevet

Hvis personen er relativt nyansatt så er det jo lettere å si opp. Er det ikke normalt å ha 6 mnd prøvetid med 2 ukers gjensidig oppsigelsestid?

Skjønner du er fortvilet

ikke nyansatt, så prøvetid er over for lengst. Vi var avhengige av personen i en lang, tøff periode da vi nesten måtte legge ned. jeg tok godt imot vedkommende, men det var faktisk BARE kritikk å få fra ende til annen. Både på personløig og generelt nivå, og et finnes ikke velbegrunnet. men de siste to årene har vi fått inn flere utrolig flotte folk, og jeg vil for alt i verden ikke miste dem pga denne personen.. :-(

Gjest Been there Done that
Skrevet

"Ikke kom drassende med en PF forstyrrelse når det garantert handler om å ikke ha innsikt, null antenner og gjerne kombinert med å være et helt vanlig rasshøl."

ja, jeg beklager. Den var over kanten.

No problem, skjønner utmerket godt at du er fed up. Helt for jævelig at du vurderer å slutte for at dette spetakkelet skal kunne true seg frem. Mitt råd til deg ville vært å be ledelsen snakke med vedkommende, men det er altså blitt gjort uten hell. Jeg tviler sterkt på at vedkommende noensinne kommer til å forandre seg, men er hun/han på noen slags prøvetid der eller er han/hun fast ansatt. Som MP sier, kanskje lettere å få sparka vedk om det er prøvetid? Aner ikke desverre, men skjønner utmerket du er fed up :-/

Skrevet

Dette høres nøyaktig ut som en jeg kjenner, så jeg hadde ikke blitt overrasket om det hadde vært samme person (som forøvrig også begynte i ny jobb under 6 mnd siden).

Har ikke så mange råd å komme med annet enn at jeg skjønner godt dette er frustrerende og at du er lei! Men du burde holde ut da det er for ille at det ender med at du skal slutte pga dette. Er hun ikke bare på prøvetid?

takk for forståelse, men det er nok gått langt over prøvetid dessverre. personen oppførte seg dårlig (og stikk motsatt av inntrykket som kom frem i intervjuprosessen før ansettelse) allerede dag 1, men da var arbeidsplassen helt avhengig av vedkommende for å unngå nedleggelse. så jeg har holdt ut og holdt ut og holdt ut...... det er bare negativ innstilling, kritikk og null antenner. vanskelig å skulle gi advarsler på sånt, kanskje.

dessuten er personen en plaprer, finnes ikke lojal, snakker negativt og spekulativt bak ryggen på andre ansatte, men er neste dag "fortrolig" med den h*n baksnakket, osv. det verste er at alt dette skjer så fort og så midt oppi andre temaer som renner ut av personens munn samtidig, så det går nesten ikke hel opp for en før etterpå, hva som faktisk ble sagt, og hvor frekt det var.

jeg kan ikke tåle det mer, vi har fått inn flere flotte ansatte de siste par årene, men dette "råtne eplet" forsurer veldig. Dessverre kan ingen av oss kritisere selve arbeidet, da h*n er i en fagstilling vi andre ikke har.

Skrevet

No problem, skjønner utmerket godt at du er fed up. Helt for jævelig at du vurderer å slutte for at dette spetakkelet skal kunne true seg frem. Mitt råd til deg ville vært å be ledelsen snakke med vedkommende, men det er altså blitt gjort uten hell. Jeg tviler sterkt på at vedkommende noensinne kommer til å forandre seg, men er hun/han på noen slags prøvetid der eller er han/hun fast ansatt. Som MP sier, kanskje lettere å få sparka vedk om det er prøvetid? Aner ikke desverre, men skjønner utmerket du er fed up :-/

fast ansatt. og null antenner. Jeg har blitt kjeftet opp både under 4 øyne og med kunder tilstede, helt og fullstendig uakseptabelt. Men jeg kunne bare bite det i meg, eller se arbeidsplassen min legges ned..... :-(

Skrevet

Det går vel an å gi et visst antall skriftlige advarsel også sparken?

Høres ikke barebare ut å jobbe med dette mennesket.

det er det jeg håper på, evt at ledelsen har tilstrekkelig mange alvors-prater med vedkommende, slik at h*n skjønner h*n ikke passer inn... og slutter av egen fri vilje... *i wish*

Skrevet

fast ansatt. og null antenner. Jeg har blitt kjeftet opp både under 4 øyne og med kunder tilstede, helt og fullstendig uakseptabelt. Men jeg kunne bare bite det i meg, eller se arbeidsplassen min legges ned..... :-(

Har du prøvd å ta igjen? Av og til skjønner de best om de får smake sin egen medisin.

Synes det høres ut som et ledelsesproblem. Advarsler og trusler om liten lønnstigning, burde kanske være på sin plass.

Men ledelsen er kanskje tross alt fornøyd med jobben vedkommende gjør?

Skrevet

Slikt er forferdelig frustrerende. Men det virker jo som om ledelsen ikke tar godt nok tak i dette her.

Vi har sparket folk her på jobben da de ikke passet inn. (Ved et par anledninger) En i prøvetiden, og en etter endt prøvetid. De har blitt bedt om å slutte mot at de får et sluttvederlag. Det koster, men er nok den enkleste måten. Vi tok opp dette med advokat på forhånd for å være sikre på at vi gjorde alt på riktig måte.

Skrevet

Jobber vi samme sted...? Har nemlig også en sånn person på jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...